Sites onbereikbaar: ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-04 20:47
Mijn vraag
...
Ik kan sommige sites niet bereiken op mijn windows 10 computer, bijvb nu.nl. Deze werkt wel met de ipad.

Deze site is niet bereikbaar
https://www.nu.nl/ is niet bereikbaar.
Voer Windows Netwerkcontrole uit.
ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Windows 10 net geinstaleerd en alleen chrome erop gezet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Probeer de site te bereiken met Chrome of Edge. Geprobeerd verschillende beveiligingen van chrome uit te zetten maar dat helpt niet.
Gezocht hier op tweakers en google maar kan niks vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kun je achterhalen wat de DNS op de betreffende computer is?

Mocht je weten hoe/waar je die kunt veranderen dan zou je die mogelijk eens op 1.1.1.1 of 1.0.0.1 kunnen zetten. Puur voor de test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien goed om even na te denken over de gebruikte zoektermen. De belangrijkste lijkt me de foutmelding-code. zoeken bij google naar 'ERR_ADDRESS_UNREACHABLE' geeft een boel tips. Loop die even langs. https://www.nettigritty.c...hable-on-a-mobile-device/ als willekeurig voorbeeld.
Ook op GoT zoeken naar die foutmelding geeft tips. Kan je aangeven wat wel/niet helpt?

Aanvullend: wat zijn de resultaten van bijv. tracert www.google.com ?

Ik verplaats je vraag even van Client software algemeen naar de netwerk-buren omdat het daar over lijkt te gaan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
Ik heb de dns nog eens aangepast, dit had ik al eerder gedaan maar natuurlijk vergeten te renewen.
Heb nu primair 1.1.1.1 en secundair 8.8.8.8.
Nu lijkt alles weer te werken en kan ik het ook toepassen bij iemand anders wat dit probleem al een tijdje heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 15:52
Waarom zou je default eigen of provider DNS niet werken. Lijkt me reden om dat uit te zoeken., in plaats van meteen alles aan Google (8.8.8.8) te geven.
Maar goed ik heb dan ook de pest aan de ongoing centralisatie van het web. Gaan we nog wel een keer mee op onze bek met zijn allen.

[ Voor 30% gewijzigd door valkenier op 24-12-2024 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:48
cyulater schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 14:14:
Ik heb de dns nog eens aangepast, dit had ik al eerder gedaan maar natuurlijk vergeten te renewen.
Heb nu primair 1.1.1.1 en secundair 8.8.8.8.
Nu lijkt alles weer te werken en kan ik het ook toepassen bij iemand anders wat dit probleem al een tijdje heeft.
En waarom splitsen tussen Google (8.8.8.8) en Cloudflare (1.1.1.1) en niet gewoon alles door de ene of de andere te laten doen?
En ik neem aan dat je een router hebt, kan je daar niet beter de DNS naar laten verwijzen en dan op je router instellingen eea aanpassen zodat je naar Cloudflare of Google gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:25

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Inderdaad, wat was het hiervoor en waarom werkt het nu wel / wat is het verschil? "Leuke" vragen om jezelf eens af te vragen nu de vrije dagen eraan komen :P

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
valkenier schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 14:18:
Waarom zou je default eigen of provider DNS niet werken. Lijkt me reden om dat uit te zoeken., in plaats van meteen alles aan Google (8.8.8.8) te geven.
Maar goed ik heb dan ook de pest aan de ongoing centralisatie van het web. Gaan we nog wel een keer mee op onze bek met zijn allen.
Tja had het probleem bij Ziggo neergelegd en die zeggen simpel het kan te maken hebben met de beveiliging van de browser of een beveiligingsprobleem van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Hier heb ik ook al een tijdje last van.
Uit eindelijk bleek een van mijn extensies de oorzaak te zijn.
Heb je in bijde browser gekeken als al die extensies uitstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
duvekot schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 14:21:
[...]

En waarom splitsen tussen Google (8.8.8.8) en Cloudflare (1.1.1.1) en niet gewoon alles door de ene of de andere te laten doen?
En ik neem aan dat je een router hebt, kan je daar niet beter de DNS naar laten verwijzen en dan op je router instellingen eea aanpassen zodat je naar Cloudflare of Google gaat?
Ik had ergens gelezen dat dit het beste zou zijn.Maar jij meent dat dus dat ik het beste allleen bijvb cloudfare kan gebruiken
Mijn opstelling is de ziggo connect box waar de pc ook op aangesloten is. Daar zit ook nog een sitecom router op want ik heb meer aansluitingen nodig en een Deco van tplink voor goede wifi door het hele huis.
DNS aanpassen in de router zal wel lukken als ik er in kom want paswoord klopt weer eens niet :P maar weet niet hoe ik het dan moet aanpassen op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
coolbvrobin schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 14:55:
Hier heb ik ook al een tijdje last van.
Uit eindelijk bleek een van mijn extensies de oorzaak te zijn.
Heb je in bijde browser gekeken als al die extensies uitstaan?
Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd en zeker op edge niks extra geïnstalleerd maar met aanpassing van dns lijkt alles het weer te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolbvrobin
cyulater schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:04:
[...]

Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd en zeker op edge niks extra geïnstalleerd maar met aanpassing van dns lijkt alles het weer te doen.
Als het puur een dns probleem is hebben andere apparaten dan niet het zelfde probleem?
Of heb jeje dns op alle apparaten aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
cyulater schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 14:52:
[...]

Tja had het probleem bij Ziggo neergelegd en die zeggen simpel het kan te maken hebben met de beveiliging van de browser of een beveiligingsprobleem van Windows.
Ik krijg de indruk dat je er zelf weinig van begrijpt dan. Ik lees ook iets over een extra router, want extra aansluitpunten. Normaliter gebruik je daar ern switch voor. Ik zou je eigen setup nog maar eens goed doornemen. De Ziggo DNS werkt namelijk gewoon voor de rest van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
coolbvrobin schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:12:
[...]

Als het puur een dns probleem is hebben andere apparaten dan niet het zelfde probleem?
Of heb jeje dns op alle apparaten aangepast?
Ipad en Iphone hebben nergens last van zonder aanpassing.
valkenier schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:40:
[...]

Ik krijg de indruk dat je er zelf weinig van begrijpt dan. Ik lees ook iets over een extra router, want extra aansluitpunten. Normaliter gebruik je daar ern switch voor. Ik zou je eigen setup nog maar eens goed doornemen. De Ziggo DNS werkt namelijk gewoon voor de rest van het land.
Ik heb die router jaren geleden eens gekocht omdat ik inderdaad extra bekabelde aansluitingen nodig had voor apparaten wat niet met wifi werke of ik niet met wifi wil laten werken, ik dacht dat het toen de beste oplossing was.
Een vriend klaagde al een tijdje dat bepaalde sites niet bij hem werkte op de pc en later op de dag wel, daar kon ik niks vinden en nu ik mijn eigen pc weer gebruik kwam ik hetzelfde probleem tegen en hij heeft alleen de ziggo connectbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Sommige connectboxen verliezen hun IPv4 wrl eens. Dan werkt alleen IPv6 nog. Dan helpt een modem reset goed.
Maar het gaat er nu om om bij jou gericht te troubleshooten. Maar ik geloof niet dat je daar zelf enige effort in wilt steken. Althans het blijkt tot nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
cyulater schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:55:
[...]

[...]
Dat vind ik dan w weer raar.
Modem en router eens een reset je gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
valkenier schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:00:
Sommige connectboxen verliezen hun IPv4 wrl eens. Dan werkt alleen IPv6 nog. Dan helpt een modem reset goed.
Maar het gaat er nu om om bij jou gericht te troubleshooten. Maar ik geloof niet dat je daar zelf enige effort in wilt steken. Althans het blijkt tot nu niet.
Ik wil er wel moeite voor doen want ik wil dat het allemaal goed werkt.
Ik heb nu die andere dns weer weggehaald, ipconfig /renew gedaan en nu werkt bijvb nu,nl weer.
Voor nu schijnt alles weer te werken even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
valkenier schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:00:
Dus als de connectbox zijn IPv4 verliest werken sites wat alleen IPv4 gebruiken niet als ik het goed begrijp maar het vreemde is dat bij die vriend van me sommige sites op het ene moment niet werken en later wel zonder modem reset. Hij heeft Windows 11 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Als een ipconfig /renew helpt bij jou, gaat er mogelijk toch iets mis met je DHCP. Alleen Wifi connectie? Bedraad? Beide wellicht? Doet die 2e router ook per ongeluk DHCP?

Geef hier eens de output van ipconfig /all als het wel werkt en als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Ik doe nog een poging:

De Ziggo connect box is je toegang tot het internet. Deze werkt in de standaard instellingen als router, en zal al je apparaten van een intern IP adres voorzien en ook zorgen dat de connect box als DNS server gebruikt wordt. De connect box is OOK een WiFi access point voor draadloze apparaten. Achter op zitten 4 netwerk aansluitingen die je kan gebruiken voor apparaten die een kabel nodig hebben. De meeste mensen hebben meer niet nodig om alle apparaten toegang te geven tot internet.
Je gaf zelf aan dat je "meer aansluitingen" nodig had .. dus blijkbaar heb je meer dan 4 apparaten die met een kabel zijn aangesloten. Je geeft aan dat je daarvoor een "sitecom router" hebt gekocht. Wat andere ook al zeiden .. je hebt eigenlijk een switch nodig, geen extra router. Maar het zou ons heel erg helpen om je te helpen als je een foto van het type plaatje kan maken, zodat we precies weten wat het is. Deze "router" kan nml voor meer problemen en onhandige zaken veroorzaken dan wat het oplost.
Daarnaast geef je aan een Deco Setje te hebben voor meer/betere draadloze dekking dan wat de Ziggo connect box levert. De vraag is nu .. waar zit die op aangesloten .. op de Ziggo connect box, of op die extra sitecom router? En gebruik je de WiFi van de connect box nog voor bepaalde apparaten? Of gaat alles via dat Deco netwerk?

Een boel vragen ...geef graag duidelijk antwoord op elke .. want zonder dat kunnen we je niet echt helpen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
De sitecom is een Sitecom WLR-8100 - Router - AC1750
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UsMVXmZ7BfBRv2GUwmRuampndc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Sn3HgZqDyISMKjKbBJal88Kj.jpg?f=user_large

De Deco is aangesloten op de connectbox.
De wifi van de connectbox is uitgeschakeld door hem in bekabelde modus ze zetten.
Alle Wifi gaat via de Deco

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h0T8NlozXiKeATXJokSfHzvf1Kw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/62RGNkZmdzTi9X7RS1bSJ0Bh.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
cyulater schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 18:12:
De sitecom is een Sitecom WLR-8100 - Router - AC1750
[Afbeelding]
Thx ... Een echte router dus
De Deco is aangesloten op de connectbox.
Okee .. dus niet achter de sitecom...
De wifi van de connectbox is uitgeschakeld door hem in bekabelde modus ze zetten.
Wat bedoel je daarmee? Heb je de connect box in "bridge mode" laten zetten?
Alle Wifi gaat via de Deco
Dat is iig handig om te weten.
Waar zit deze PC op aangesloten? (Zo te zien ook direct op de connect box ...

Kan je misschien een tekening maken wat waar nu op is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48
Zou je een eenvoudige tekening kunnen maken van je netwerk? Een plaatje zegt meer dan door een topic te ploegen om een idee van de topologie te krijgen. Bij dat laatste bestaat er op een geven moment het gevaar dat misverstanden onstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
Connectbox

Hier zit op aangesloten:
PC windows 10
Synology NAS
Deco - Hier zit met kabel aangesloten een connexoon RTS (besturing van de screen)
SItecom router

SItecom Router

Hier zit op aangesloten
nvidia shield
Growatt logger van de zonnepanelen
Onkyo reciever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48
Dankjewel. Zou je bij ieder apparaat kunnen aangeven of het via draad of draadloos is aangesloten op de Connectbox en Sitecom router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
@EricJH
Misschien duidelijker zo
cyulater schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 18:47:
Connectbox

Hier zit op aangesloten Bedraad:
PC windows 10
Synology NAS
Deco - Hier zit met kabel aangesloten een connexoon RTS (besturing van de screen)
SItecom router

SItecom Router

Hier zit op aangesloten Bedraad
nvidia shield
Growatt logger van de zonnepanelen
Onkyo reciever
Verder heb ik nog via wifi aangesloten op de Deco

Ipad
Iphone
Samsung tv
Google Nest

@duvekot

Connectbox kun jezelf via smartwifi in bekabelde modus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWRBOufEiPSAri8T_HQr4hdzOPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AH0ntZxXTpZhdBn0BKbWs4ng.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
Als alles zo is aangesloten ... Zou ik nergens op welk apparaat dan ook de DNS instellingen aanpassen. Dus laat alles gewoon op automatisch staan ... En dan zal de Ziggo connectbox gewoon "zijn ding doen" ..

Dat zou voldoende moeten zijn om alles te kunnen laten werken.

Een mogelijke verbeterpunt zou het vervangen van je sitecom router door een switch zijn. Zo te lezen zou een 5 of 8 poort switch voldoende moeten zijn. Daarmee zitten alle apparaten die nu achter de sitecom router zitten ook in het zelfde netwerk als de rest.

Wil je perse wel andere DNS servers gebruiken, dan kan je eventueel besluiten om je Ziggo connectbox in "Bridge modus" te laten zetten, en dan de sitecom als router te gaan gebruiken. Maar ik zou dat niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
Nog altijd problemen met sites bereiken, het moet ergens iets met Windows te maken hebben.
Ik krijg nu bijvb bij imdb.com de volgende melding:

ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Ik heb alleen de standaard beveiliging van windows 10 erop staan.

Chrome en Edge geven hetzelfde resultaat.
Het vreemde is sites in Nederland zijn gewoon bereikbaar maar als ik een buitenlandse site wil bezoeken heb ik problemen.

Met de ipad krijg ik gewoon verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:03

MasterL

Kun je eens de output plaatsen van de volgende commando's:

1: Route print
2: nslookup nu.nl
3: ping nu.nl

nu.nl kun je vervangen door een site/domain welke niet werkt.

Heb je dit probleem alleen met https sites of ook http?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BCNREc7t9jabGlsyVdiBv_jS9gI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RbrGI2pB6AIq1GAcq668Ai4v.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xP8h7aVpM15LsaqIxJ-bhRSgRT4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HtQLTFu69QCMqULmcw7uFlti.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LDT8MtfQWnKCZ9DTyN1hMzq08M4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kHI4WADQ6s4bDpCmtbe48ER3.png?f=user_large

Zo te zien beide want ik probeerde nytimes.com en deze is volgens mij http en imdb.com is https

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MasterL

MasterL

Ehm oke ik zie twee dingen.
1: Eerst post je een screenshot waarbij je connected bent met een 192.168.178.0/24 netwerk en nu weer met een 192.168.0.0/24 netwerk. Gokje.. je hebt twee netwerken aan elkaar geknoopt met twee DHCP servers waarvan er 1 wellicht niet eens een route/default gateway heeft. LAN poorten van de routers aan elkaar geknoopt?

Je DNS "dns.mnd.iss.as9143.net" resolved bij mij naar 212.54.44.54 wat een (oude??) Ziggo DNS server is??
Dus daarom ga ik er even vanuit dat je nu connected bent met de Ziggo router. Aangezien het lastig diagnosticeren is zonder schema's ga ik er nu even vanuit dat je twee routers met de "LAN" poorten aan elkaar hebt geknoopt met twee DHCP servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
Ja dit klopt de pc zit op de ziggo router en daar hangt nog een sitecom aan waar de dhcp ook van aanstaat.
Maar volgens mij heeft dit niks met dit probleem te maken.
Een vriend draait Windows 11 met Windows beveiliging en Ziggo beveiliging en heeft hetzelfde probleem

[ Voor 43% gewijzigd door cyulater op 03-01-2025 13:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MasterL

MasterL

Dat is een correlatie.. Mijn tip. configureer je netwerk fatsoenlijk dus:
1: één broadcast domain/IP-range/DHCP-server in één layer 2 netwerk.
2: Fix je DNS (via DHCP/static) zodat deze consistent goed resolved.

Je kunt niet alles aan elkaar knopen en verwachten dat het goed werkt en vervolgens als je er een probleem ontstaat zeggen "ja bij een vriend was het dit.

Er is nu een paar keer gevraagd om een schematische tekening, @duvekot heeft jou vragen gesteld waar jij geen antwoord op hebt gegeven. Op deze manier gaat er geen oplossing voor jouw probleem komen en zijn personen hier op Tweakers ook minder bereid om tijd te steken in jouw probleem. Teken jouw situatie uit, geef antwoorden op de vragen en iedereen hier kan je verder helpen. Zonder dat.. is het gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ln2O06MAh-d-ufvX-pJiRbs-Gaw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tZw2RPgxh37YWfGPEDMBQ06a.jpg?f=user_large

DNS weer geregeld door ziggo
Connectbox Wifi uit

Niks veranderd vandaag en nu kan ik weer alles bereiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3i_XEUaf2S2lK6hzEx7PD8ZGreg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MV5xKa8nyCix5xHgHQhEWRKg.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmcJOSrqOl4Zw6u9OehCNgByCTI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gkxWKJANCbVT2Xtn7tJUsKt2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyQQnE8yIKs3r8VZcUSVck3y_8w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nKAckxr9kFfnecNfDCLcmw8F.jpg?f=user_large

@MasterL Met het aanhalen van die vriend bedoel ik alleen maar dat hij dezelfde problemen heeft zonder extra router.
Ik neem aan dat je met die eerste opmerking bedoeld om de dhcp op de sitecom uit te schakelen.

Ik zie nu een andere gateway als vanmiddag, als ik in de connectbox kijk zie ik als start adres 192.168.178.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Het 'start adres' zal de DHCP zijn, die gaat uitdelen vanaf .10

Je gateway is (nog steeds) 192.168.178.1, de 'ziggo default'.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyulater
ChaserBoZ_ schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:02:
Het 'start adres' zal de DHCP zijn, die gaat uitdelen vanaf .10

Je gateway is (nog steeds) 192.168.178.1, de 'ziggo default'.
Vanmiddag was de gateway 192.168.0.1, ik denk dat hij toen van de sitecom dhcp een ipadres kreeg.

Inmiddels een switch besteld dan ben ik waarschijnlijk van alles af
TP-Link TL-SG108E-Gigabit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
cyulater schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:26:
[...]

Vanmiddag was de gateway 192.168.0.1, ik denk dat hij toen van de sitecom dhcp een ipadres kreeg.

Zoals eerder gezegd, twee routers werkt niet fijn idd. Het kan werkend worden gemaakt, maar èèn reset naar fabrieksinstellingen en je problemen zijn terug.

Succes met de switch :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Op welke poort op de sitecom heb je de kabel zitten die van de connect box naar die sitecom gaat?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_nQMGhSWSloArIXZB5Fbp0vrCN8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XdOwQvsr31Kkbm5HevsIKw1X.png?f=fotoalbum_large

Dus de blauwe of de gele poorten (en welke van de 4 gele poorten)

[ Voor 31% gewijzigd door duvekot op 04-01-2025 08:28 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
cyulater schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:26:
[...]

Controleer ook of je Deco setje wel in AP modus staat:

https://www.tp-link.com/us/support/faq/1842/

De 192.168.0.x subnet is de default subnet voor Deco .. en dat kan ook een boel verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
De connectbox zat in de gele naast de blauwe.
Maakt dat wat uit in welke gele hij zit? Ik dacht dat die allemaal hetzelfde waren.
Gisteren de Deco in AP modus gezet en daarna had ik alweer problemen dat die geen internet verbinding kreeg.
Sitecom verwisseld met de switch en probleem opgelost.
Pc nog niet geprobeerd maar verwacht dat het probleem daar ook opgelost is.
Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
cyulater schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:24:
Dat was dan de echte oorzaak. Als je de verbinding in de blauwe had gezeten was er geen probleem geweest. (Maar had waarschijnlijk wel weer andere problemen opgeleverd)
Maakt dat wat uit in welke gele hij zit? Ik dacht dat die allemaal hetzelfde waren.
Voor de gele maakt het idd meestal niet uit, maar op sommige routers kan je nog wel onderscheid maken. Of dat zo was op deze router wist ik niet.
Gisteren de Deco in AP modus gezet en daarna had ik alweer problemen dat die geen internet verbinding kreeg.
Dat ze in AP modus staan had sowieso gemoeten dus fijn dat die stap ook al gedaan is.
Fijn dat het opgelost is. Maar omdat de DHCP lease op meer dan een dag kan staan is het nog wel goed om eea de komende dagen nog wel in de gaten te houden.
Ik hoop dat het ook daar geen verdere problemen geeft.
Bedankt
Graag gedaan ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
cyulater schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:24:
Bedankt
Je bent nu een tijdje verder ... Zijn alle problemen nu als sneeuw voor de zon verdwenen sinds je die switch ingezet hebt en de deco in AP modus gezet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-09 07:45
cyulater schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:55:
[...]

[...]

Ik heb die router jaren geleden eens gekocht omdat ik inderdaad extra bekabelde aansluitingen nodig had voor apparaten wat niet met wifi werke of ik niet met wifi wil laten werken, ik dacht dat het toen de beste oplossing was.
Een vriend klaagde al een tijdje dat bepaalde sites niet bij hem werkte op de pc en later op de dag wel, daar kon ik niks vinden en nu ik mijn eigen pc weer gebruik kwam ik hetzelfde probleem tegen en hij heeft alleen de ziggo connectbox.
Er is een grote kans dat er twee DHCP servers op twee routers elkaar in de weg zitten. Vervang die tweede router die je als switch gebruikt door een switch. Ze kosten geen dr*l en je kan zo'n TPLink switch je ook gewoon bij de Action halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
fastedje schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:13:
[...]

Er is een grote kans dat er twee DHCP servers op twee routers elkaar in de weg zitten. Vervang die tweede router die je als switch gebruikt door een switch. Ze kosten geen dr*l en je kan zo'n TPLink switch je ook gewoon bij de Action halen.
Dat is al gebeurd >:)
Vandaar mijn laatste vraag hoe het nu gaat....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyulater
Mijn problemen zijn nu opgelost alles werkt zoals het hoort.
Pagina: 1