Vastgeplakte spiegel van muur halen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meyiox
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-05 18:50
Beste tweakers,

Een paar jaar geleden verhuisde ik als student naar een kleine studio. Hier kwam ik op het briljante idee om een spiegel met spiegeltape (dit spul) vast te plakken op de muur (van gipskartonplaat :+). Dit heeft redelijk goed gewerkt (de spiegel hangt nog) maar nu is het voor mij tijd om te verhuizen... en nu moet de spiegel weer van de muur af.

Ik heb destijds niet alleen de tape aan de randen van de spiegel geplakt, maar ook een stuk tape door het midden van de spiegel (yup...).

Inmiddels ben ik aan de randen begonnen met een föhn en een plamuurmes. Dat werkt redelijk, maar daarmee krijg ik het midden niet goed los. Ik heb nog het volgende bedacht:
  • De tape proberen los te "flossen" met een nylondraad/visdraad
  • Wat stickerverwijderaar achterlangs gieten
  • De spiegel simpelweg stuk maken en dan de losse stukken van de muur krabben
Dat de gipskartonplaat zal beschadigen neem ik voor lief, dat herstel ik erna wel weer. Hebben jullie nog tips/tricks/ideeën hoe ik dit kan verwijderen? Alvast heel erg bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:54

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kijk even of je bij iemand (jezelf?) een los zaagblad van een metaalzag (zo'n beugelzaag) kunt lenen.

die is dun en misschien kun je dan van beide zijden af die tape even te grazen nemen.

plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.sw.fixami.com/media/ff/16/e8/1726650509/01920463e71870d8b7fea91e428d58e1.webp?ts=1726650509

[ Voor 26% gewijzigd door Fraggert op 24-12-2024 10:22 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:21

pistole

Frutter

Hoe groot (en duur) is de spiegel? Hoe groter, hoe lastiger en duurder. De visdraad in combinatie met, bij voorbeeld, isopropylalcohol of sickerverwijderaar zou moeten kunnen werken. Eventueel gitaar- of pianosnaar als je een meer 'zagende werking' wil hebben.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meyiox
pistole schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:25:
Hoe groot (en duur) is de spiegel? Hoe groter, hoe lastiger en duurder. De visdraad in combinatie met, bij voorbeeld, isopropylalcohol of sickerverwijderaar zou moeten kunnen werken. Eventueel gitaar- of pianosnaar als je een meer 'zagende werking' wil hebben.
Het is geen spiegel waar ik enige waarde aan hecht, ongeveer 50cm breed en 120cm hoog. De tip van @Fraggert vind ik ook een goede, dat ga ik proberen. Met wat snelle rekenkunsten moet ik met een zaagje van 30cm wel bij het midden kunnen komen.

Ik ga aan de slag, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:04

Honesty

kattenneus!

Ik denk dat de dikte belangrijker is, als die echt heel dun is dan kan een klein beetje druk hem al doen breken.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Meyiox schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:27:
[...]

Het is geen spiegel waar ik enige waarde aan hecht, ongeveer 50cm breed en 120cm hoog. De tip van @Fraggert vind ik ook een goede, dat ga ik proberen. Met wat snelle rekenkunsten moet ik met een zaagje van 30cm wel bij het midden kunnen komen.

Ik ga aan de slag, thx!
Ik zou je de moeite besparen en die spiegel lekker laten hangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Meyiox schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:27:
[...]

Ik ga aan de slag, thx!
als je verwacht dat de spiegel kan breken dan zou ik de voorkant even vol-tapen met duct-tape of iets dergelijks, dat voorkomt in elk geval rondvliegend glas.

Vergeet je veiligheidsbril niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Sethro schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:30:
[...]

in de OP kun je lezen dat de spiegel weg moet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
metalen gitaarsnaar gaat wel werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meyiox
Honesty schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:30:
Ik denk dat de dikte belangrijker is, als die echt heel dun is dan kan een klein beetje druk hem al doen breken.
Ah zo... het is wel een dunne spiegel, een mm of 2/3. Ik volg het advies op van @Fraggert om even flink te ducktapen, dat is slim. Dat was gelijk de reden dat ik liever niet gewoon met een hamer ging slaan, ik ken mezelf een beetje ;).
Sethro schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:30:
[...]

Daar is m'n huisbaas het helaas niet mee eens haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:22

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Meyiox schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:33:

Daar is m'n huisbaas het helaas niet mee eens haha.
Is dat een aanname of heb je dat gecheckt?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meyiox
Flimovic schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:34:
[...]

Is dat een aanname of heb je dat gecheckt?
Dat weet ik zeker, staat in de huurovereenkomst, bevestiging van de huuropzegging en mondeling besproken bij de voorinspectie ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Snijdraad moet het mee lukken, niet krijg je ook een voorruit zonder schade uit een auto.

Voorbeeld:

https://www.amazon.nl/voo...78c13299307e&gad_source=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whatyoudoing
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 15:51
Ik zou 'm er af flossen idd.

Tip: zorg voor ondersteuning op het moment dat 'ie los kan komen. Een handje van iemand anders of met tape aan de muur, maar zorg dat je iets hebt dat 'ie niet valt. Scheelt je een reparatie aan je vloer of aan je teen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:36

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik zou een draadzaag gebruiken. Tekoop bij elke bouwmarkt, doorgaans voor een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad, flos- of visdraad gebruiken. Idealiter met zijn tweeën doen, een kerel flossen , een kerel vasthouden.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Out of the box: de spiegel laten zitten en de muur zover opstucken dat de spiegel onder de stuclaag zit :+

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:21

pistole

Frutter

Boudewijn schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:53:
Inderdaad, flos- of visdraad gebruiken. Idealiter met zijn tweeën doen, een kerel flossen , een kerel vasthouden.
Kerel (M/V)?

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:49
In aanvulling op de gitaarsnaar oplossing (ik denk dat een draadzaag al gauw te dik is), kan je de spiegel ook warm maken met een verfstripper of met een stoomapparaat. Volgens de site die je linkt is de lijm niet waterbestendig en niet warmtebestendig, doe daar je voordeel mee. (Misschien is stoom achter de spiegel van onderaf en dan van daar lossnijden met draad nog een goede optie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Geloof niet dat het heel relevant is voor het uitvoeren van de opdracht.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:15

M2M

medicijnman

maar de spiegel aan stukjes slaan en dan verwijderen is geen optie? Hamer erop en je kunt voorzichtig de kleine stukken 1 voor 1 in een emmer stoppen.

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:24
Spiegel in het midden verwarmen met een föhn en daarna ronddraaien. Genoeg moment lijkt me.
Pagina: 1