Pricealert zakelijke winkels altijd uitsluiten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:49
Mijn vraag:
Is het mogelijk om bij Pricewatch Alerts ergens in te stellen dat leveranciers die uitsluitend zakelijk leveren (bijvoorbeeld Beat-it) standaard worden uitgesloten van Price Alerts?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Pricealert

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Individuele winkels kunnen per produkt worden uitgesloten, verder heb ik niet zoveel kunnen vinden. Als het nu al mogelijk is: Hoe dan? Anders zou het mooi zijn als er een vinkje komt "Alle winkels/zakelijk uitgesloten" oid.

Beste antwoord (via DjoeC op 24-12-2024 10:36)

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@DjoeC In principe zou die shop dan dus in de categorie moeten staan waar het product staat waar je de prijsalert op heb gezet. En zo niet, kan je de shop ook in een andere categorie uitsluiten, de instellingen worden Pricewatch-breed meegenomen. Bijvoorbeeld bij de interne harde schijven zie ik ze staan: categorie: Interne harde schijven. Ik weet eerlijk gezegd niet of dan ook de winkeluitsluiting in de pricealerts worden geupdate, of dat alleen shops die op dat moment staan aangevinkt worden meegenomen. In het laatste geval zal je de prijsalert opnieuw moeten instellen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

@DjoeC Als je het winkelfilter eenmaal hebt ingesteld (bijvoorbeeld door alle zakelijke shops uit te sluiten), worden deze instellingen ook in de rest van de Pricewatch meegenomen. Je kan dit het beste doen in een categorie, want daar staan dan alle shops die in die categorie producten leveren. Als je een prijsalert wilt instellen, kan je aanvinken dat er winkels moeten worden uitgesloten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h03yCClyc1mTaLkuETrXwSuylqY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/judWL3eg0F1gxTx6caV2V2u4.png?f=user_large

Is dit wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
@Glaanie Dat is bijna wat ik zoek. Het "probleem" is uiteraard dat shops komen en gaan en dat niet alle shops bij alle producten staan.... Er is dus niet een "standaard" lijst van zakelijke shops te maken, dat zal per produkt moeten worden nagelopen.

Specifieke reden (voor mij) is dat ik nu 2x in 3 dagen ene pricealert heb ontvangen van een zakelijke shop waarbij het prijsverschil zodanig was dat vermoedelijk niet geleverd gaat worden of de prijs na een paar minuten alweer verdwenen is. Bij algemene shops komt dit minder vaak voor. Mogelijk ook vanwege het verschil tussen zakelijke en consumenten bescherming.

Probleem: Het prijsalert wordt wordt op automatisch op basis van de (foutieve) lagere prijs aangepast waarna ik die weer moet resetten naar mijn vorige waarde.

<aanvulling> Tweakers "kent" de zakelijke shops....

[ Voor 3% gewijzigd door DjoeC op 24-12-2024 10:11 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

@DjoeC In principe zou die shop dan dus in de categorie moeten staan waar het product staat waar je de prijsalert op heb gezet. En zo niet, kan je de shop ook in een andere categorie uitsluiten, de instellingen worden Pricewatch-breed meegenomen. Bijvoorbeeld bij de interne harde schijven zie ik ze staan: categorie: Interne harde schijven. Ik weet eerlijk gezegd niet of dan ook de winkeluitsluiting in de pricealerts worden geupdate, of dat alleen shops die op dat moment staan aangevinkt worden meegenomen. In het laatste geval zal je de prijsalert opnieuw moeten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
@Glaanie Inderdaad, een uitgesloten winkel blijft uitgesloten over produkten heen. Dat werkt dus, hopelijke dat ook de alerting hier rekening mee houdt. Maar deze methode blijft bewerkelijk met noodzakelijk onderhoud terwijl de info aan de kant van Tweakers al "bekend" is.

Eerlijkheid gebiedt dat sommige zakelijke aanbieders ook particulier verkopen maar dan zonder de consumentenvoorwaarden - een beetje "grijs" naar mijn idee.

Ik kan me overigens ook voorstellen dat het niet in het belang van Tweakers is om op voorhand een aantal shops automatisch van weergave/alerting uit te sluiten.

Voorlopig doe ik het met uitsluiten van (een lijst) van individuele shops. Maar een globaler vinkje zou een "nice to have" zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

@DjoeC Ik verplaats dit topic naar Mooie Features, zodat onze productmanagers er verder naar kijken. Wie weet dat het een en ander kan worden meegenomen in een mogelijk toekomstige verbetering van het prijsalertsysteem :)
Pagina: 1