Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 08:52
Hi Guys,

*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door Zr40 op 24-12-2024 11:34 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 20:57
Ga dubbel zoveel als je concurrentie bieden en je krijgt mensen. Lonen in NL zijn schrikbarend laag.

[ Voor 21% gewijzigd door CrazyOne op 24-12-2024 08:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat was het antwoord van je recruiters op deze vraag? ;)

Laten we wel wezen dat zij verantwoordelijk hiervoor zijn en pretenderen expertise ervoor te hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door Falcon op 24-12-2024 08:25 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:27

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik krijg de kriebels als ik je TS lees, standaard recruiter taal zonder echt info te geven. Alles is leuk, mooi, super of het beste totdat je de beloning in duikt, naar de lease kijkt of het aantal uren/reistijd/standby en dan valt dat vaak tegen. ;)

Dus om mensen te trekken: geef aantrekkelijke voorbeelden, dat moet wel lukken als je echt boven de middenmoot uit stijgt. Zo niet verwacht dan ook geen wonderen mbt personeel.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:11

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Laat eens een echte vacature van jullie zien? (Ik kan je waarschijnlijk het issue zo al geven: jullie belonen te weinig, te corporate, teveel management lagen)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:55

CyBeRSPiN

sinds 2001

Je vist sowieso in een kleine vijver waar de goeie mensen al een leuke baan hebben.
Alleen een flinke zak geld icm met vooruitgang qua overige voorwaarden (bijv meer thuis kunnen werken, leukere collega’s, meer vrijheid, minder micromanagement).
Je zal via een netwerk moeten recruiten denk ik. Als ik zie hoe mijn echt goede collega’s zijn vertrokken: door hun oude manager overgehaald met een hele grote stap (denk aan 50%+) in beloning, op een al zeker niet karige beloning.

Pay peanuts, get …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-09 22:04
Geld, Geld, Geld.

Waarom zou iemand naar jullie overstappen voor een marginale verbetering van salaris, daarnaast verliest men vaak het vaste contract wat ze hebben dus komt er ook weer onzekerheid bij en de gemiddelde recruiter heeft geen verstand van zaken (gooien met buzzwords, populair doen en alles behalve het salaris vrijgeven) waardoor de mensen met kennis en expertise al vaak afhaken.

En mocht je als organisatie 4 rondes hebben voor het solliciteren snap je het al helemaal niet tenzij je van plan bent om mensen te compenseren voor de uren die men vrij moet nemen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 09:02
Recruiters kloppen bij mij vaak aan via LinkedIn met 'ik wil je een aanbod doen voor een functie in sales bij een top 200 bedrijf backed by investors'. Vervolgens moet ik connecten om meer informatie te krijgen.

Dat soort recruiters laat ik links liggen. Ik zit op dit moment al in een top 200 bedrijf backed by investors in een leuk team en weet wat ik heb. Wil je mij uberhaupt geinteresseerd krijgen zul je moeten meegeven wie het bedrijf is, wat de functie precies inhoud en eventueel salarisindicatie en extra's.

Maar zonder dat ik weet welk bedrijf en welke functie, laat ik die recruiters al links liggen, want die hebben gewoon hun elevator pitch niet begrepen.

De mensen die zo'n recruiter wel trekt zijn starters, voelen zich niet meer op hun plek of zijn al werkloos. Elke andere persoon gaat daar verder niet op in omdat het hen tijd gaat kosten die hoogstwaarschijnlijk niets gaat opbrengen.

Dus wil je goede mensen aantrekken? Dan zal je elevator pitch beter moeten. Zowel van de recruiter of als het bedrijf het zelf doet, van het bedrijf zelf.
De introductie die je nu zelf doet is te globaal en gaat geen goede mensen van hun plek krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Masterrikkie schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 08:14:
Hi Guys,

Ik ben lead bij een consultancy voor het grootste CRM pakket. We hebben een cool team, mooie opdrachten en goede beloning.

We werken samen met wat recruiters en staan op de standaard job boards. Ik heb echter het gevoel dat we niet de juiste mensen bereiken.

We bieden traineeship en mooie begeleiding, en zijn een mooie stap voor veel mensen die vast zitten in hun IT omgeving.

Wat zijn tips of tricks om de juiste mensen te benaderen? Recruiters zijn duur en de beste hires zijn vaak niet via een recruiter gekomen (hoe komt dat?)
Hoe kan iemand op basis van je OP een antwoord geven? Hup, met de billen bloot en inzicht geven op het HR beleid, imago en karakteristieken van de organisatie.

Wat bedoel je met cool, mooi (x3), goed, et cetera. En wat zeggen je beste 'hires' als je hen vraagt voorvoor zij voor jouw organisatie hebben gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:15
sh4d0wman schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 08:30:
Ik krijg de kriebels als ik je TS lees, standaard recruiter taal zonder echt info te geven. Alles is leuk, mooi, super of het beste totdat je de beloning in duikt, naar de lease kijkt of het aantal uren/reistijd/standby en dan valt dat vaak tegen. ;)

Dus om mensen te trekken: geef aantrekkelijke voorbeelden, dat moet wel lukken als je echt boven de middenmoot uit stijgt. Zo niet verwacht dan ook geen wonderen mbt personeel.
Dat is toch altijd. Alles is mooi, perfect, geweldig en super. Maar dan ga je uiteindelijk op gesprek met het bedrijf zelf en is het beeld wat deze mensen schetsen verkeerd of toch net iets anders...

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:08
Mocht je bij naar het Nederlands vertaald ‘verkoopkracht’ werken dan zoeken jullie wel een bepaald slag volk als ik afga op mijn eigen ervaringen met dat bedrijf.
Werk bij een MKB-er die op zoek was naar een hele specifieke oplossing. De twee teams meetings met jouw collega’s waren zeer onaangenaam. Heel pusherig volk, overdreven veel aandacht op snel besluiten om zaken te doen en meer af te nemen dan specifiek gevraagd, zonder in te gaan op de specifieke vraag die in had. Zodra duidelijk werd dat verkoopkracht niet kon voldoen aan onze vraag was het gesprek binnen 2 minuten afgelopen, zonder te overdrijven.
Jullie waren meer met jezelf bezig dan met echt luisteren naar de klant. Hopelijk komt dat niet terug in je vacatures maar het noopt wel tot enige bezinning.

Deel maar eens een echte vacature of deel op zijn minst het profiel wat jullie zoeken en wat je dan te bieden hebt.
Krijg ik meteen een vast contract bij jullie?

[ Voor 9% gewijzigd door Homer-Simpson op 24-12-2024 09:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:21
Ik weet niet hoe de rest van de tweakers erin zit, maar 99% van de recruiters laat ik links liggen en neem ik niet eens de moeite om ze af te wijzen of te bedanken. Waarom? Als ze niet de moeite nemen om te kijken wie ik ben en mij een standaard gegenereerd bericht sturen waarom zou ik er dan tijd en moeite in stoppen. Gelukkig zijn er nog wel recruiters die dat wel doen maar die werken vaak als interne recruiter bij een bedrijf is mijn ervaring.

Daarnaast is de markt super goed, overal is een tekort aan goede mensen. Dus je zal iets unieks moeten bieden wil je mensen kunnen binden. Helaas kijken mensen vaak alleen naar geld, dus daar zou je eens naar moeten kijken. De vraag is alleen of je daarmee personeel krijgt dat betrokken is en blijft bij je bedrijf. Of zijn ze morgen weer weg omdat ze ergens 50 euro meer krijgen. Verder zou je het ook kunnen zoeken in andere voorwaarden. Denk aan vrijwilligerswerk op kosten van de baas, extra dag vrij zoals bijvoorbeeld afas, etc. Meer vrije dagen dan de concurrentie, bonus, etc. Dat trekt mensen en daardoor spring je eruit.

Het allerbelangrijkste is misschien wel wat gaat iemand bij jullie doen? Wat maakt het werk zo leuk? Wat voor type persoon zoek je? Want ik ben het wel met veel mensen eens, geld is belangrijk maar plezier in je werk is in mijn ogen belangrijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
KraveN schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:08:
Ik weet niet hoe de rest van de tweakers erin zit, maar 99% van de recruiters laat ik links liggen en neem ik niet eens de moeite om ze af te wijzen of te bedanken. Waarom? Als ze niet de moeite nemen om te kijken wie ik ben en mij een standaard gegenereerd bericht sturen waarom zou ik er dan tijd en moeite in stoppen. Gelukkig zijn er nog wel recruiters die dat wel doen maar die werken vaak als interne recruiter bij een bedrijf is mijn ervaring.

Daarnaast is de markt super goed, overal is een tekort aan goede mensen. Dus je zal iets unieks moeten bieden wil je mensen kunnen binden. Helaas kijken mensen vaak alleen naar geld, dus daar zou je eens naar moeten kijken. De vraag is alleen of je daarmee personeel krijgt dat betrokken is en blijft bij je bedrijf. Of zijn ze morgen weer weg omdat ze ergens 50 euro meer krijgen. Verder zou je het ook kunnen zoeken in andere voorwaarden. Denk aan vrijwilligerswerk op kosten van de baas, extra dag vrij zoals bijvoorbeeld afas, etc. Meer vrije dagen dan de concurrentie, bonus, etc. Dat trekt mensen en daardoor spring je eruit.

Het allerbelangrijkste is misschien wel wat gaat iemand bij jullie doen? Wat maakt het werk zo leuk? Wat voor type persoon zoek je? Want ik ben het wel met veel mensen eens, geld is belangrijk maar plezier in je werk is in mijn ogen belangrijker.
Je eerste alinea (en ook alle andere ervaringen met recruiters) raakt precies het probleem. Vaak een onpersoonlijke benadering inclusief een oerwoud van oppervlakkige termen zorgt er al snel voor dat enig persoon met ambitie al niet hapt.

TS laat het daarnaast overkomen alsof er niets mis is bij het bedrijf (alles is fantastisch klaarblijkelijk), maar zit er toch een bepaald sentiment bij het bedrijf waardoor echte talenten het bedrijf laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Persoonlijk zou ik nooit een recruitment bureau gebruiken.
Mijn inbox zit vol met nutteloze berichten van dat soort figuren.

Ga gewoon zelf gericht op zoek naar goede mensen, Linkedin kan daar al erg goed in helpen.
Ook gewoon eens vacatureteksten gaan lezen en dan zelf iets anders verzinnen, de meeste mensen zitten niet te wachten in een 13 in dozijn tekst die niks zegt.

Dus niet zoiets:
We bieden traineeship en mooie begeleiding, en zijn een mooie stap voor veel mensen die vast zitten in hun IT omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:17

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Hi Guys,

Ik ben lead bij een consultancy voor het grootste CRM pakket. We hebben een cool team, mooie opdrachten en goede beloning.

We werken samen met wat recruiters en staan op de standaard job boards. Ik heb echter het gevoel dat we niet de juiste mensen bereiken.

Wat zijn tips of tricks om de juiste mensen te benaderen? Recruiters zijn duur en de beste hires zijn vaak niet via een recruiter gekomen (hoe komt dat?)
Nou, niet zo beginnen.

De beste mensen komen via je eigen mensen, die vertellen het eerlijke verhaal, wat, denk ik, niet overeenkomt met wat je hier schrijft.

Maak dat eerlijke verhaal beter, voila, meer mensen. Dus, _echt_ doen wat je zegt, goed betalen (100 per uur vragen, 23 betalen...), niet zeuren over autolaptoptelefoon, een echt interessant product bieden, ruimte geven voor ontwikkeling en dat stimuleren, zorgen dat collega's ook echt collega's zijn enzovoorts.

Ja, dat gaat zeker ten koste van je marge en misschien wel ten koste van jou (aka de overhead..), maar je bedrijf groeit.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 19:09
Ik zal eens antwoorden vanuit mij, senior developer, en ik ga het niet zo genuanceerd doen. Niet om je aan te vallen, maar iig 1 mening te geven:
  • "Grootste CRM pakket": flex much? Ik snap dat dat tof is om te zeggen (echt waar, ik was lead-dev bij een miljoenenbedrijf, het bekt lekker), maar mij boeit dat geen drol. Sterker nog, in mijn geval zou ik afhaken omdat ik liever mid-bedrijfjes heb, maar dat laatste is voorkeur. In principe ben je me hier al kwijt
  • "Cool team": Belangrijk punt, je spendeert veel tijd met deze mensen. Maar waarom cool? Waarom leuk? Wat maakt dit team de moeite waard? Overal zijn wel leuke teams te vinden. Ik zou graag iets van voorbeelden leren.
  • "Mooie opdrachten": Wederom belangrijk, maar wat maakt t mooi? Ik zou graag willen weten wat voor soort werk ik ga doen. Onderhoud? Ontwikkeling? Nieuwste technieken? Snelle ontwikkeling of juist doorontwikkeling?
  • "Goede beloning": hmhmm. Dat zeggen ze allemaal. Vertel gewoon je range. Ik krijg zoveel van dit soort berichten, ik filter. En 1 van die filters is "Geen bedrag? Geen aandacht". Salaris is niet iets geheim, vertel me je range
  • "We bieden": Dit is een pluspunt. Waarom zijn jullie m'n moeite waard?
  • "die vast zitten": zou ik ietsje breder trekken dan enkel 'vast', bijv "nieuwe uitdaging".
Toch wel recruiters. ITers zijn gruwelijk schaars.
Voorbeeld: Ik had op donderdag mn exitgesprek. Had nog geen nieuwe baan, maar dat kwam vast wel goed. Zoveel aanbod krijg ik, dat ik mn baan kan opzeggen zonder stres. En dat klopte: 1 dag later het aanbod waar ik nu werk. Een volle dag had ik geen baan.

Daarom zijn er zo weinig op de 'vrije markt'. En de goede hebben zo een nieuwe baan, dus enkel de mediums blijven over. En als iemand bij een recruiter zit en die is bij bedrijf A en B en de jouwe lang geweest, als het een goede had geweest hadden ze bij A al aangenomen geweest. Je moet net mazzel hebben.

Voor mij (15jaar in het vak) is het simpel: Werk is werk. Er zijn meer dan genoeg plekken die leuk zijn, de meeste mensen willen een leuke omgeving, de meeste zijn gewoon mensen, dus de plek maakt niet zoveel uit. Dan blijft over vergoeding. Uiteindelijk werk ik om te leven, niet andersom, dus wat is de compensatie? Primair en secundair. Wij developers bevinden ons in een luxe positie, iedereen wilt ons. Om ons te verleiden ga je je best moeten doen.
En dat kan bijvoorbeeld ook zijn: 1 dag per week mag je, on topic, experimenteren met je eigen projectjes. Misschien ontstaat er wel wat leuks.
Op een gegeven moment kom je op een punt waar salaris prima genoeg is (ja, meer is leuk, maar niet nodig), de meeste van ons houden van de uitdaging, het puzzeltje.

[ Voor 13% gewijzigd door Martijn.C.V op 24-12-2024 10:26 ]

Complimentje?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
, en zijn een mooie stap voor veel mensen die vast zitten in hun IT omgeving."

doet het bij mij ontzettend jeuken. Hier wordt er voor iemand anders gedacht en wordt er gesteld dat mensen bij TS willen werken vanuit een negatieve motivatie "vast zitten in hun...".

Dit gaat niets worden. Ga uit van de kracht van je bedrijf maar daar lees ik niets van. "We zijn de grootste" klink voor mij als "zal het we een anonieme bureaucratie zijn".

We bieden traineeship en mooie begeleiding is er nog één. Noem mij één bedrijf die dit niet doet...

Tip: gebruik je huidige collega's als recruiters door hen te vragen om mensen in hun eigen netwerken te benaderen.

[ Voor 10% gewijzigd door Prisma16 op 24-12-2024 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:17
Hoe groter het bedrijf, hoe minder men betaald. Hier zijn legio redenen voor. Dus zoals anderen zeggen: geld. Post eens een vacature, staat hier niks in over salaris dan is de beloning waarschijnlijk dus niet goed. Ben geen IT'er maar electricien, ik word doodgespamd op linkedin. Ik doe heel specifiek werk dus voor het gros van het werk heb je niks aan mij. Wat opvalt is dat de standaard recruiter niets zegt over het waar je komt te werken, geen idee heeft wat je huidige expertise is (het zijn namelijk geautomatiseerde berichten...lui werk) en het salaris wordt er nooit bijgezet. Dus dan reageer ik niet. Dat zijn de drie factoren die expliciet benoemd moeten worden imo.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ook altijd fijn als mensen (snel) reageren.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
TheGhostInc schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:48:
En TS daarna niet meer…..

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:11

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

TheGhostInc schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:48:
Standaard gedrag bij dit soort topics, helaas.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Jelle Brolnir schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:44:
Hoe groter het bedrijf, hoe minder men betaald.
Is dat zo? Nu ben ik zelf geen IT'er, maar volgens mij betalen de grote (tech) bedrijven significant beter dan wat je in het MKB kan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:12

Qwerty-273

Meukposter

Ben je een puur commerciële club die klanten dik laat betalen voor het "CRM pakket", dan zal de waardering van de werknemers ook direct in een hoog salaris moeten liggen. Eventueel met aandelen opties etc etc. Dan vindt je de mensen die bij de organisatie passen (focus op geld). En bindt je ze aan het bedrijf via de aandelen opties.

De rest van cool, mooi, geweldig, super, etc zal je bij veel werkgevers wel in een bepaalde vorm terug vinden. Ook een cool team dat bestaat uit "juppen" is niet de ideale plaats om als geitenwollen sokken eko persoon in te springen. Dat wordt het een cool team met een buitenbeentje eraan bungelend.

[ Voor 31% gewijzigd door Qwerty-273 op 24-12-2024 10:28 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hi Guys,

Je hele post is geschreven als reveuiter, teveel vage bullshit en gouden bergen zonder concreet te worden. Mij ben je al kwijt.

En : dat je bij de grootste werkt noemen in je eerste zin. De gemiddelde techneut maakt dat weinig uit, zonde van je eerste zin. Noem daar een unique selling point. Correctie: ah je werkt met de grootste, niet eens bij de grootste. Wordt het niet beter van als dat je usp is.

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 24-12-2024 10:54 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Sissors schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:18:
[...]

Is dat zo? Nu ben ik zelf geen IT'er, maar volgens mij betalen de grote (tech) bedrijven significant beter dan wat je in het MKB kan verdienen.
Grote tech-bedrijven != consultancy. Maar ook consultancy kan meer dan prima tot uitstekend verlonen. Grootste uitdaging zit daar in het piramide-model waardoor je dus eigenlijk het niveau van Senior Manager en hoger moet bereiken voor een degelijk salaris.

Vergelijkingen met grote tech-bedrijven - zoals waarschijnlijk de Bookings.com van deze wereld - gaat vrij mank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Boudewijn schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:26:
[...]

En : dat je bij de grootste werkt noemen in je eerste zin. De gemiddelde techneut maakt dat weinig uit, zonde van je eerste zin. Noem daar een unique selling point.
Niet bij de grootste, met de grootste. Om een willekeurig CRM-pakket te kiezen zoals Salesforce, leuk dat je als consultancybureau vooral opdrachten hebt die Salesforce als kern hebben maar voor jouw bedrijf zijn er naar waarschijnlijke tientallen andere, dat is geen unique selling point dat maakt je één van velen. Tenzij je @Masterrikkie wil zeggen dat hij het stukje Consultancy vanuit bijvoorbeeld een Salesforce doet maar dan had ik de TS wat anders verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat ook een interessant licht werpt op het verhaal van de TS:

Kijkende/lezende naar zijn topic/post verleden hier op tweakers... Van wereldreis tot antikraak, van een muzikaal toilet in de mancave tot ... dit topic. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wat zijn tips of tricks om de juiste mensen te benaderen? Recruiters zijn duur ...
... En mensen waar je echt iets aan hebt zijn prima voorzien en hebben geen enkele reden om naar wat anders te zoeken, of te reageren op een vaag bericht zonder inhoud van een recruiter, laat staan daar tijd in te steken.

Ik sta in ongeveer dezelfde positie als jij.
Het antwoord staat al direct achter je vraag.
Ik heb zelf legio redenen om liever niet met recruiters te willen werken, die worden allemaal hierboven in het topic genoemd. Het levert daarnaast ook in jouw mailbox onnodige ruis op van niet ter zake doende en soms geanonimiseerde aanbiedingen van recruiters.

Mijn beste ervaring komt echter wél van een recruiter, maar dan van eentje die gewoon bij hetzelfde bedrijf in dienst is.
Die recruiter weet dus heel erg goed waar hij voor recruit. En hoeft ook niet meer geheimzinnig te doen over voor welk bedrijf hij dat doet e.d. Want zijn beloning krijgt hij sowieso. Dus overweeg om binnen het bedrijf een positie voor recruitment te maken.

En zet het salaris bereik er bij. Altijd.

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 24-12-2024 10:41 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:30:
[...]

Grote tech-bedrijven != consultancy. Maar ook consultancy kan meer dan prima tot uitstekend verlonen. Grootste uitdaging zit daar in het piramide-model waardoor je dus eigenlijk het niveau van Senior Manager en hoger moet bereiken voor een degelijk salaris.

Vergelijkingen met grote tech-bedrijven - zoals waarschijnlijk de Bookings.com van deze wereld - gaat vrij mank.
Maar mijn reactie was puur op eentje die schreef dat des te groter het bedrijf, des te lager het loon is ;) . Niet specifiek over consultancy bedrijven (iig zo las ik hem niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
remco_k schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:39:
[...]
Mijn beste ervaring komt echter wél van een recruiter, maar dan van eentje die gewoon bij hetzelfde bedrijf in dienst is.
Die recruiter weet dus heel erg goed waar hij voor recruit. En hoeft ook niet meer geheimzinnig te doen over voor welk bedrijf hij dat doet e.d.

En zet het salaris bereik er bij. Altijd.
Salaris is het eerste waar je naar kijkt op indeed. en dan vallen de er echt heel veel bedrijven af..

In-house recruiters hebben altijd voorrang. Maar wat mij betreft mogen de vacatures ook 180 graden gedraaid worden. Wensen, wat bieden we, en wat is de functie lekker boven aan (want hier scroll ik toch als eerste naar)
En als dat redelijk past ga ik naar de website / werken bij / glassdoor kijken.. die "wie zijn wij marketing" in de vacture teksten heb je niks aan..

Maar goed als je eenmaal geslaagd bent als werkgever, moet ik mijn CV opnieuw invullen op jullie sollicitatie site? dan ben je me alsnog kwijt, 7 sollicitatie rondes want "deze functie vinden wij heel belangrijk" of bij het eerste gesprek horen, we willen deze ZZPer vervangen.. (dan weet je ook wel dat je er voor de show zit, want de ZZPer indienst trekken kan niet zo maar zonder eerst de vacature online gezet te hebben.)

Solliciteren in de It wereld is nog zo makkelijk niet :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 16:28

SeatRider

Hips don't lie

Meer mensen die het idee hebben dat dit eigenlijk een verkapte vacature was, in de hoop dat geïnteresseerde Tweakers via een PB reageren? :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:17
Sissors schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:18:
[...]

Wellicht dat daar dan een n=1 ervaring zit voor mij. Paar grote bedrijven en paar mkb gehad. Voorbeeld nu, een klaver giant (flinke installateur) betaald een stuk kariger dan wat mijn huidige werkgever doet. Wellicht dat ik nu vanwege mijn overlap met gewoon een handige jongen zijn nu beter op waarde geschat wordt.

Voorheen zat ik in de zorg, ging van een landelijke partij naar een regionale (lees: kleinschalige woongroep) ook een sprong in salaris. Misschien is dat in tech anders en had ik mijn mond moeten houden op dat vlak. Ging er een beetje vanuit dat de hoge vraag (en eventueel specialisme) wel hetzelfde resultaat zouden hebben ongeacht branche :X

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:33
CrazyOne schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 08:16:
Ga dubbel zoveel als je concurrentie bieden en je krijgt mensen. Lonen in NL zijn schrikbarend laag.
Heb je door hoeveel lonen gestegen zijn de afgelopen jaren? Nederlandse salarissen horen bij de hoogste in Europa. Ik neem mensen aan in heel Europa binnen zowel cybersecurity als IT en mensen met 4 jaar cybersecurity ervaring krijgen 6K in Nederland (benchmark), waar je bijvoorbeeld in Zweden 45K krijgt, omgerekend 4K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:42
ZeRoC00L schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:11:
[...]

En TS daarna niet meer…..
Uhm, het topic is nog geen twee uur oud.
Beetje voorbarig om dan al zo'n opmerking te maken niet? Wellicht heeft TS ook gewoon werk te doen en hangt hij hier niet elke minuut van de dag rond?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:19
SeatRider schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:54:
Meer mensen die het idee hebben dat dit eigenlijk een verkapte vacature was, in de hoop dat geïnteresseerde Tweakers via een PB reageren? :+
Ik heb vooral het idee dat TS de recruiter is en vanuit zijn organisatie/de klant het verwijt krijgt dat de beste medewerkers niet uit zijn pijplijn komen :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:09
Recruiter, ben jij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunegaart
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 17-06 05:54
TS heeft nog nooit zo op z’n lazer gehad als hier, dat is ie niet gewend
Na wat lurken kon ie er waarschijnlijk niet meer tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
DonJunior schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:08:
[...]

Uhm, het topic is nog geen twee uur oud.
Beetje voorbarig om dan al zo'n opmerking te maken niet? Wellicht heeft TS ook gewoon werk te doen en hangt hij hier niet elke minuut van de dag rond?
Ja en nee, op zich open je een topic, dan is het wel fijn om mee te doen met de discussie en niet na 3 dagen terug te komen om ‘de conclusie’ te lezen, gebeurt ook vaak genoeg.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

SeatRider schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:54:
Ik wil ook SAP-consultant worden, zodat er 150+ per uur gerekend kan worden voor mijn jarenlange inzet op een slecht voorbereide implementatie waarbij ik meer bezig ben met de klant en diens medewerkers overtuigen van de werkwijze dan de daadwerkelijke implementatie.

Daarvoor krijg ik dan 2-4K per maand, een Aygo/107/Up, een laptop (waarop ik privé niks mag), een telefoon (die in het weekend niet uit mag) en verplichte kwartaalmeetings die ik in mijn eigen tijd moet volgen omdat anders mijn bonus eraan gaat.

Cool, mooi mooi mooi! Mijn cv ligt al in zijn DM's.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:59
Haha gasten jullie tuinen er allemaal in. Welke lead developer zou no zon text schrijven. Dat is exact de woorden van iemand die totaal geen flauw idee heeft. Een echte lead dev zou al lang weten wat het probleem is omdat die zelf een developer is.

Het probleem is gewoon dat werken bij zo’n club, ik heb de naam nu ook wel door. De mooie opdrachten is hilarisch. Je krijgt allemaal van die kut klusjes waar de klant gewoon iets simpels wilt. Jij wordt daar dan voor 150 euro per uur weg gezet, of meer. Het werk wat je levert is echt zo kut en saai, na drie jaar wil je gewoon weg. Je krijgt dan een droevig kerstpakket en als je dan echt 100% billable bent geweest krijg je twee hele vrije dagen er bij.

Het pakket an sich is al dramatisch en log maar je moet er dus mee werken. Mensen die weinig ambities of lol uit hun werk halen moet je hier voor aantrekken. Of gewoon dikke salarissen van minimaal 100k gaan bieden. Jullie weten echt wel dat dit uit kan maar de marges zijn zo fucking hoog dat op een gegeven moment de developer ook je de middelvinger geeft.

Jullie kunnn dan vaak beter te ruiten uit landen waar mensen zsm weg willen en minder kieskeurig zijn over hun werk omgeving. Gewoon productie draaiers. Daar is niks mis mee want alles is relatief, maar hier in Nederland ga je die mensen niet vinden. Of ja, je komt dan in een vijver terecht waar je zelfs als werkgever ook niet de kieskeurig meer kan zijn.

Anyway, recruiter je valt al snel door de mand. Als je echt een lead dev bent dan verbaas ik mij over het feit dat je zelf nooit gesolliciteerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Modbreak:Omdat het niet duidelijk is dat het hier niet om werving gaat, gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.