Voor het bestuur van mijn sportvereniging zijn wij op zoek naar een betrouwbare en handige manier van online opslag van bestanden. echter ik ben hier een klein beetje een leek in. ik heb al gekeken naar google drive en dropbox en dergelijke echter dit lijkt mij geen handige manier. zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en hier wellicht ideen over hebben?
Vraag
Alle reacties
Voor een sportvereniging hangt de keuze vaak af van jullie behoefte en budget. Als jullie een eenvoudige en betrouwbare optie willen die gemakkelijk te begrijpen is voor alle bestuursleden, raad ik Microsoft OneDrive met SharePoint aan als jullie al Office gebruiken, of Zoho WorkDrive voor een gebruiksvriendelijke budgetoptie. Mocht dat te complex of te duur zijn, dan zijn Google Drive en Dropbox met duidelijke mappenindelingen toch ook prima opties.
Wat is er niet handig aan beide? Denk eraan dat je voor de (privacy) data van jullie vereniging een zorgplicht hebt.
Ik heb 3 verenigingen ondergebracht bij Google en hun aangemeld als non-profit.
Ik heb 3 verenigingen ondergebracht bij Google en hun aangemeld als non-profit.
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Microsoft en Google kennen beiden een non-profit versie van Office, inclusief meer dan voldoende opslag.jeppe01 schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:58:
Voor het bestuur van mijn sportvereniging zijn wij op zoek naar een betrouwbare en handige manier van online opslag van bestanden. echter ik ben hier een klein beetje een leek in. ik heb al gekeken naar google drive en dropbox en dergelijke echter dit lijkt mij geen handige manier. zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en hier wellicht ideeën over hebben?
Je kan gewoon een registratie aanvragen onder de non-profit regels, en aantonen dat je inderdaad non-profit bent. Voor een sportvereniging is dat makkelijk. Het is dan geheel gratis.
Als je bv voor Microsoft gaat, dan krijg je ook geheel Office365 erbij en OneDrive.
Eventuele mailboxen kan je ook migreren naar je Office tennant. Dan zou ik wel iemand erbij halen die jullie gaat helpen. Het is niet moeilijk, maar je moet wel de juiste volgorde aanhouden.
Eens in de 4-5 jaar moet je opnieuw aantonen dat je non-profit bent. Dat is eigenlijk alles.