Alternatieve CPU koeler voor desktop BBG (4k-game-pc)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLeenders
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-09 09:53
Ik wil een nieuwe setup aanschaffen die voornamelijk voor 1440p gamen en voor 3d modeleren/CAD gebruikt gaat worden. De kast zelf staat buiten zicht, dus RGB en dergelijken zijn overbodig. Ik ben niet zo up-to-date wat betreft de hardware en laat me daarom leiden door de Desktop Best Buy Guide (4k-game-pc). De koeler in de BBG is echter slecht verkrijgbaar.

Ik zoek een?
Een CPU koeler die compatibel is met:
AMD Ryzen 7 9700X
ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI
In de BBG wordt de volgende koeler aangeraden: Scythe Mugen 6 - Dual Fan Black Edition.
Deze koeler is echter slechts bij één webshop te koop. Daarom zoek ik een alternatief dat beter verkrijgbaar is, het liefst bij Alternate maar dat is geen harde eis.

Wat is je budget?
Ongeveer 150 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij voorkeur bestel ik de koeler mee met alle andere componenten bij Alternate.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gaming (1440p) en 3d modeleren in Blender/Fusion360/FreeCAD/etc.

PS: Mocht je nou denken, dit systeem is niet geschikt voor wat je er mee wil gaan doen, laat het me weten :)

[ Voor 9% gewijzigd door GLeenders op 23-12-2024 16:22 ]

Beste antwoord (via GLeenders op 27-12-2024 12:21)

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:23
Bij dat budget is een https://tweakers.net/pric...5-chromax-punt-black.html mogelijk.
Heb je laag RAM en wil je wat goedkoper dan kun je voor deze kiezen. uitvoering: Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Ik zag ook een Mugen 6 met 1 fan, dus keuze zat.
uitvoering: be quiet! Dark Rock Pro 5 is ook nog een mogelijkheid.

Voor dat geld heb je ook een AIO uitvoering: Arctic Liquid Freezer III 240 of een maatje groter uitvoering: Arctic Liquid Freezer III 360

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Flesdop
Bij dat budget is een https://tweakers.net/pric...5-chromax-punt-black.html mogelijk.
Heb je laag RAM en wil je wat goedkoper dan kun je voor deze kiezen. uitvoering: Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Ik zag ook een Mugen 6 met 1 fan, dus keuze zat.
uitvoering: be quiet! Dark Rock Pro 5 is ook nog een mogelijkheid.

Voor dat geld heb je ook een AIO uitvoering: Arctic Liquid Freezer III 240 of een maatje groter uitvoering: Arctic Liquid Freezer III 360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLeenders
Bedankt @Flesdop @Uszka !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLeenders
@Flesdop Heeft een AIO voordelen ten opzichte van een standaard koeler?
Ik lees online dat de AIOs wat stiller zijn, maar misschien een kortere levensduur hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ze zijn op hoger vermogen stiller, maar juist als je je cpu niet belast maken ze meer geluid.
De pomp staat namelijk altijd aan... En laten we eerlijk zijn, hoe vaak belast je je cpu in gaming maximaal zonder dat je gpu belast wordt (die dan ook lawaai maakt).

*Ja, de meegeleverde koeler maakt erg veel lawaai, maar een aftermarket van boven 30 euro is prima.

[ Voor 16% gewijzigd door 99ruud99 op 24-12-2024 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flesdop
Ik heb een AIO genomen om m'n 14700K te koelen, de pomp draait altijd op 40% en fans minimaal en ik hoor em niet. Pas als de temperatuur boven de 90 graden komt gaat alles wat harder draaien wat natuurlijk wat meer geluid met zich meebrengt. Normaal blijft die onder de 85 graden maargoed, een Intel en AMD vergelijken wat betreft warmteproductie is als appels met peren vergelijken. Een AIO buffert de temperatuurschommelingen wat beter dan luchtgekoeld en zal niet gelijk alle fans doen aansturen.
Pagina: 1