kwaliteit oordopjes voor mp3 speler.

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 01:42
Ik heb gister een Freecom beatman mp3 speler aangeschaft en deze werden geleverd met Sennheiser MX300 oordopjes.
De kwaliteit van deze oordopjes was opzich redelijk maar ze zitten niet erg lekker.
Dus heb ik vandaag de Sony Groove (MDR-ED228LP) aangeschaft
voor 55gld, maar tot mijn verbazing was de kwaliteit van deze oordopjes veel slechter dan die van de sennheiser.
Hij laat veel minder bass horen.

Wat zijn nou goede Oordopjes die goed zitten EN een zeer goede bass hebben?

[edit] typo

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:08
moet je ff naar een hifi-winkel gaan en ff het sony style boekie zoeken/vragen... staan er een heleboel in

• Animal_X
aha maaruh als deze somny zo bagger is zouden die anderen dan wel beter zijn op het gebied van bass?
want hier staat op die verpakking ook al van "BASS BOOSTER"
en al dat soort bass spam.
complete onzin dus :(

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Toen ik nog oordopjes gebruikte, had ik The Plug van Koss:

Afbeeldingslocatie: http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/large_THEPLUG.jpg

Ze zitten recht in je oor, het schuim past de vorm van de dopjes aan je oor aan en daarom klinkt ie beter, voller. Ik was er heel blij mee, maar ik kan tegenwoordig geen oordopjes meer in (lang verhaal) en heb sindsdien een KTX Pro, omdat die zo geweldig klinkt.. Nou is de 'street credibility' van dat ding misschien wat minder, misschien vind je de KSC-55 wel gaaf, die lijkt mij ook wel wat:

Afbeeldingslocatie: http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/large_KSC55.jpg

Kortom, genoeg om uit te kiezen.. Ja ik ben een beetje Koss fan ja.. :) In een van mijn andere topics staat ook nog wel de importeur, ik ga dat niet weer opzoeken.. :)

edit:
Net even nagedacht, ik heb van Koss: The Plug, UR-30, KTX-Pro en een i50 om mee te gamen.. :)

Verwijderd

*D KOSS roeleert, heb zelf de RB65 voor online gamen.
http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/MPdispCall?ReadForm&R65B

• Animal_X
stoere dingetjes :)

maarueh weet je wat vaag is, de Sony heeft Frequentiebereik van: 8 - 23.000 Hz.
En de Sennheiser van: 18 - 20.000 Hz.
Hoort die Sony dan niet juist meer bass te laten horen? :?
of zie ik dat verkeer?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik heb van die goeie van AIWA, kosten effe iets meer dan 100 piek maar klinken werelds !

Er zitten zelfs baspijpjes in :P

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• TripleM
Dat hangt ervan af bij plus en min hoeveel dB ze dat meten en weergeven. Plus en min 3 dB bijvoorbeeld zijn veel ruimere metingen dan plus en min 1 dB.

Je zou het liefst ook een frequentie respons grafiek zien, zodat je kunt zien hoeveel dB er nog uit komt op een frequentie van 20 Hz bijvoorbeeld..

Vergelijk de Koss KTX Pro en The Plug maar eens.. De KTX Pro heeft een veel vollere bas, maar gaat 'slechts' van 15-25.000 Hz, The Plug doet 10-20.000 Hz.. Blijkbaar doet de Koss op 15 Hz dan gewoon meer dan The Plug, ze halen de frequentie echter allebei..

Helaas is over het algemeen bij oordopjes de enige remedie om ze te proberen.. Horen in de winkel mag je ze niet en ze zijn te goedkoop om er mooie grafiekjes van te laten printen, dus heb jij als consument pech.. Ik heb zelf al oordopjes gehad van Aiwa, Sennheiser, Philips, Sony en nu dus Koss.. De Sennheisers die ik had bijvoorbeeld, hadden iets minder bas (uiteindelijk wende ik daar wel aan), maar vooral een veel mooier hoog.. De Aiwa en Philips vond ik allebei leuk maar niks bijzonders, bovendien gingen mijn Sennheisers kapot..

De Koss dingetjes zijn heel apart qua het dragen ervan. Je knijpt het schuim een paar seconden in en steekt de dopjes daarna in je oor. Het schuim zet zich langzaam weer aan en past zich aan aan de vorm van je oor. Ik vond ze in ieder geval mooi klinken in het mid en hoog, de bas duurde wat langer omdat dat geprut in je oor even wennen is, maar het eindresultaat mocht er wezen.. :)

• Animal_X
Ik heb je topic met die koss importeur opgezocht, maar het tel bestaat niet (meer) :(

• TripleM
Oeps ja die zijn verhuisd.. Ik heb het nieuwe nummer hier wel ergens.. Effe zoeken dan..

edit:
Jaaaaa hebbes, zie je nou wel dat ik niet alles kwijtmaak :) : 0162-520011

• Animal_X
Grrrr dicht :(
is er geen grote hardware site waar je dit soort spul kunt bestellen?

• TripleM
Dicht? Tis een groothandel, die zijn toch niet dicht op vrijdag? Niet voor een uur of 5 in ieder geval.. Hebbie wel goed gedraaid? :)

• Animal_X
ah heb ze bereikt :)
(namen eerst niet op)
Maar ze worden niet bij me in de buurt verkocht :(
Woon in Leeuwarden

[edit]
(bestellen in the us/uk mischien?)

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 13:29

Haaguit

HBZNPLT!

Animal_X, als je ze te pakken hebt, kan je dan ff hier posten wat je ervaring is. Ik heb een MD speler, en zoek nog een setje goeie plugs. Ik heb nu Philips units met van die bass pijpjes, maar die draad is zo stuf als staaldraad, dus ik wil ff andere. Lage weergave is trouwens prima met die Philips.

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

• Animal_X
http://www.beststuff.co.uk/headphones.htm

hmm uit de uk, dat zou toch moeten lukken.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

Exirion

Gadgetfetisjist

No doubt : Sony MDR-E888 *D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 14 september 2001 14:52 schreef Exirion het volgende:
No doubt : Sony MDR-E888 *D
Voor mp3 :?
Lekker nuttig, super oordopjes voor brakke mp3. Dan merk je de kwaliteit van je oordoppen niet *D
Kan je beter een setje Sony MDR-ED268LP nemen. Heb ik ook (minidisc met mp3 opgenomen), geeft bassen ook perfect weer. Lekker diep en zuiver. Zijn ongeveer 90 piek ofzo. Nog steeds redelijk prijzig voor dopjes maar een stuk goedkoper dan die 888 van 160 piek ofzo :7

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:37

steveman

Comfortabel ten onder

ik was persoonlijk heel blij met m'n Sony Groove dopjes, van ongeveer 50 piek, zeer goede bas, alleen na veel gebruik met m'n MD-speler gingen de contactes bij het plugje kapot, ff geopereerd, en hij doet het weer :).

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 14 september 2001 14:57 schreef Sick_Nick het volgende:
Voor mp3 :?
Lekker nuttig, super oordopjes voor brakke mp3. Dan merk je de kwaliteit van je oordoppen niet *D
Wat een onzin :?

MP3 op 192kbps klinkt voor portable gebruik even goed als Minidisk, dus als je een goeie MP3 speler hebt dan zijn dure headphones absoluut zinvol. Ik gebruik ze zelf op een Sony Minidisc speler waar ik meestal MP3'tjes op overzet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 14 september 2001 15:06 schreef Exirion het volgende:

[..]

Wat een onzin :?

MP3 op 192kbps klinkt voor portable gebruik even goed als Minidisk, dus als je een goeie MP3 speler hebt dan zijn dure headphones absoluut zinvol. Ik gebruik ze zelf op een Sony Minidisc speler waar ik meestal MP3'tjes op overzet.
Ik zeg ook niet dat je goedkope bagger zooi moet gebruiken maar IMHO zijn die 888 overkill voor een mp3 speler/minidisc.
En ik beweer ook niet dat minidisc beter klinkt dan mp3. Is ongeveer gelijk.
Maar wat ik wil zeggen is dus dat die doppen beetje overkill zijn voor gecomprimeerde muziek (mp3 en atrac3 op minidisc). Die 888 komen beter tot hun recht aan een discman met een originele cd.
Tuurlijk, ze klinken waarschijnlijk van alle doppen het beste, zelfs als je ze aan een mp3 speler/minidisc hangt maar is dat die prijs ook waard. Dan ben je denk ik beter uit met iets goedkopers wat nog steeds goed klinkt.

• TripleM
Op vrijdag 14 september 2001 15:14 schreef Sick_Nick het volgende:
Maar wat ik wil zeggen is dus dat die doppen beetje overkill zijn voor gecomprimeerde muziek (mp3 en atrac3 op minidisc). Die 888 komen beter tot hun recht aan een discman met een originele cd.
Een discman klinkt vaak ook niet zo geweldig als een losse cd-speler. Je hebt te maken met mindere kwaliteit AD converters, storing omdat alle componentjes op elkaar geduwd zitten, mijn Aiwa had dat heel erg en da's storend!

Goede oordoppen zijn niet perse overkill, mp3 kan behoorlijk goed klinken (DTS is immers ook mp3) en dus kan ik het heel goed begrijpen als iemand daar dure oordoppen bij neemt..

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 14 september 2001 15:14 schreef Sick_Nick het volgende:
Ik zeg ook niet dat je goedkope bagger zooi moet gebruiken maar IMHO zijn die 888 overkill voor een mp3 speler/minidisc.
En ik beweer ook niet dat minidisc beter klinkt dan mp3. Is ongeveer gelijk.
Tuurlijk, ze klinken waarschijnlijk van alle doppen het beste, zelfs als je ze aan een mp3 speler/minidisc hangt maar is dat die prijs ook waard. Dan ben je denk ik beter uit met iets goedkopers wat nog steeds goed klinkt.
No offense, maar je spreekt overduidelijk niet uit ervaring. Zelfs op een cassettedeck of wat voor medium dan ook klinken goeie headphones altijd beter dan slechte. Goeie dopjes zoals die MDR-E888 geven meer bass, minder schel midden/hoog en vooral zuiverder en helderder hoog.

Ik heb heel wat klassen dopjes gehoord (ik heb ook nog 2 jaar de MDR-E868 gehad die helaas niet meer gemaakt worden), en zelfs als je een cassette walkman hebt klinken de dure headphones beduidend beter dan de standaard dopjes, of dopjes van rond de 70 gulden.

Iedereen moet zelf bepalen hoeveel ie er voor uit wil geven, maar dopjes van 100 a 200 gulden zijn het geld in ieder geval dik waard. Of je nou radio, cassette, minidisc, MP3 of CD luistert maakt echt niks uit.

• Animal_X
amen to that ;)

Ik ga er een bestellen in the UK, laat wel horen als hij er is.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 14 september 2001 15:54 schreef Exirion een flinke lap tekst
Zoals gezegd, ik heb zelf Sony MDR-ED268LP doppen. Had daarvoor een setje MDR-ED238ML.
Beide toch wel sub-top dacht ik, dus ik weet wel dat met betere dopjes alles beter klinkt.
Maar de vraag blijft, is dat het geld waard?
Want je kan natuurlijk altijd wel het beste van het beste kopen, maar de toegevoegde waaarde van die extra 100 gulden is misschien 5% ofzo.
Niks mis mee als je dat er voor over hebt, heb dat zelf ook wel met sommige dingen.
En die sony groove dopjes zijn ook kwaliteit, alleen net iets minder dan die 888 doppen. Maar het prijsverschil is ook best groot.

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
mp3 kan behoorlijk goed klinken (DTS is immers ook mp3) en dus kan ik het heel goed begrijpen als iemand daar dure oordoppen bij neemt..
Mp3 KAN idd heel goed klinken. Als je ze gewoon encode op kwaliteit 8 of 9 (max) met HQ aan, en stereo (niet joint stereo etc.) kun je met (Xing/Lame/Steinhofer) geweldige mp3 creeren waarbij je (pas bij dure sets) niet tot net een heel piep klein beetje wel verschil kunt horen tussen een originele wav en mp3. Alleen encoden de meesteN (mensen dus) niet op deze (tijdsrovende) manier. En dan hoor je idd degelijk verschil.

Maar om dan meteen te zeggen dat mp3 brak is vind ik wel de groots mogelijke onzin.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 14 september 2001 16:46 schreef Sick_Nick het volgende:
Zoals gezegd, ik heb zelf Sony MDR-ED268LP doppen. Had daarvoor een setje MDR-ED238ML.
Beide toch wel sub-top dacht ik
Ze komen zelfs niet eens in de buurt. Ik ken ze allebei.
Maar de vraag blijft, is dat het geld waard?
Zoals ik al zei is dat heel persoonlijk. Voor mij is 't het in ieder geval zeker waard.
Want je kan natuurlijk altijd wel het beste van het beste kopen, maar de toegevoegde waaarde van die extra 100 gulden is misschien 5% ofzo.
Zoals ik al zei is het beduidend meer dan 'iets beter' ;)
En die sony groove dopjes zijn ook kwaliteit, alleen net iets minder dan die 888 doppen.
*kuch*

De grooves zijn populair, maar qua overall geluidskwaliteit echt een stuk minder dan de 888. De oude 868 die ik had waren vroeger 129 gulden, en die klinken een stuk beter dan een dopjes van 80 a 100 gulden van nu. De 888 zijn een hoop geld, maar elke gulden waard. Ik gebruik ze al een jaar of 3 en ik heb nogsteeds niks beters gehoord op dat gebied.

• Animal_X
Of is er hier iemand die die Koss the Plug doppen voor me kan regelen?
Dat je dat dan ff naar mij opstuurt, dan daar wil ik wel een geeltje extra voor betalen ofzo.

Als er iemand is mail me dan aub.

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 08:10

miekol

erm

Die kan je toch gewoon van koss.com bestellen

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:36

smallboy

N/A

Op vrijdag 14 september 2001 13:13 schreef Animal_X het volgende:
Ik heb gister een Freecom beatman mp3 speler aangeschaft en deze werden geleverd met Sennheiser MX300 oordopjes.
De kwaliteit van deze oordopjes was opzich redelijk maar ze zitten niet erg lekker.
Dus heb ik vandaag de Sony Groove (MDR-ED228LP) aangeschaft
voor 55gld, maar tot mijn verbazing was de kwaliteit van deze oordopjes veel slechter dan die van de sennheiser.
Hij laat veel minder bass horen.

Wat zijn nou goede Oordopjes die goed zitten EN een zeer goede bass hebben?

[edit] typo
Me neefje heeft die sennheiser mx300 en die heb ik gehoord en die geven echt minder bas dan sony groove (mdr-ed228lp) die ikzelf heb. Had je ze wel goed in ? Echt raar. Ik vind ze zeer goed klinken die sony's. Heb je wel met dezelfde mp3 geprobeerd ? Stond equalizer wel aan.
Pagina: 1