Webwinkel vraagt om geboortedatum bij bestelling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evraamsdonk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik bestel regelmatig bij *knip* Naam winkel, maar vandaag werd er ineens om mijn geboortedatum gevraagd toen ik een gamecontroller probeerde af te rekenen.
Als ik het goed begrijp mogen webshops alleen om dit soort gegevens vragen als het nodig is voor de transactie (voor bijvoorbeeld alcohol oid). Dus ik snap niet waar Winkel hierom vraagt.
Ik kan natuurlijk iets willekeurigs invullen, maar als een bedrijf van mij eist dat ik persoonlijk gegevens afsta zonder reden dan ga ik liever ergens anders heen.
Wat denk jullie? Mag Winkel hierom vragen?

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 23-12-2024 14:56 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:10
Gok dat je Riverty als betaalmiddel gebruikt hebt?
Je moet minimaal 18+ zijn om deze dienst te gebruiken. Als je op tijd betaalt, voorkom je extra kosten en zorg je dat je in de toekomst nogmaals gebruik kunt maken van de diensten van Riverty. Door verder te gaan, accepteer je de Algemene Voorwaarden en bevestig je dat je de Privacyverklaring en Cookieverklaring hebt gelezen.
Dat is de enige plek waar bij de webshop om een leeftijd gevraag wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:05
Zie deze link van Thuiswinkel Waarborg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:10
Ja, dat lijkt me vermoed ik inderdaad een afterpay dingetje en de daarbij horende wettelijke verplichtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evraamsdonk
  • Niet online
corporalnl schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:58:
Gok dat je Riverty als betaalmiddel gebruikt hebt?

[...]

Dat is de enige plek waar bij de webshop om een leeftijd gevraag wordt
Ik heb vaker bij *knip* Naam Winkel besteld, en ik betaal altijd met Ideaal. Maar ik zal zo kijken of ik de betaalwijze kan instellen voordat *knip* Naam Winkel om mijn geboortedatum vraagt.

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 23-12-2024 15:06 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:10
evraamsdonk schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:02:
[...]

Ik heb vaker bij webwinkel besteld, en ik betaal altijd met Ideaal. Maar ik zal zo kijken of ik de betaalwijze kan instellen voordat webwinkel om mijn geboortedatum vraagt.
Ik kan op deze website prima zonder account bestellen en doorklikken naar de betaalwijze zonder een geboortedatum in te moeten vullen. Pas als ik het vinkje activeer bij de blauwe pijl komt er een vraag voor een geboortedatum.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6EXieI0.png

Ik weet natuurlijk niet of het product specifiek is, want ik weet uiteraard niet welk product je aan het bestellen bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evraamsdonk
  • Niet online
Ok, ik heb mijn account verwijderd en een nieuwe gemaakt. Daarna dezelfde controller besteld en alles verliep nu zonder problemen.
Ik kreeg hetzelfde scherm als @Dennism laat zien. De vorige keer kwam ik niet zo ver.
Hoe dan ook, het is opgelost. Bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1