Siemens Vaatwasser blijft laagje water in staan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1l3m
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-05 11:01
Sinds een tijde blijft er water in onze vaatwasser staan.

De gebruikelijke controles al gedaan: Filter schoon gemaakt, schoepje van de pomp draait vrij en schoon gemaakt, afvoer is schoon, afvoer slang niet geblokkeerd. Als de pomp draait komt er een flinke straal water uit de slang.

Nu de vaatwasser uitgebouwd en een camera op het labyrint. Wat gebeurd er:
  1. Programma is zo goed als afgelopen.
  2. Labyrint wordt volgelaten met nieuw koud water.
  3. Labyrint begint leeg te lopen in de vaatwasser (afvoerpomp slaat niet aan)
  4. Vaatwasser geeft aan dat hij klaar is.
  5. Labyrinth loopt leeg in de vaatwasser en een bodem koud water als resultaat.
Als ik nu een programma start begint de afvoerpomp aan het begin 20 tellen te draaien en is al het water eruit.

Het geheel is ook te zien op de video die ik gemaakt heb: https://youtu.be/gWb0COySaJg?si=x42U4LilLIKju51M

Wat is er aan de hand? Iemand een tip?

Groeten,
Willem

[ Voor 3% gewijzigd door W1l3m op 23-12-2024 13:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Rechtsonder zit een schakelaar die een pen in/uit plaatst om het water in de machine te laten lopen.
Die waarschijnlijk vervangen.

Kan zijn dat de nieuwe niet past, dan een beetje van de grijze behuizing afsnijden.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• W1l3m
@DJMaze ik heb een magneet schakelaar besteld. Ik ben benieuwd :)

Als die magneet schakelaar defect zou zijn zie ik op het internet dat hij dan error E19 zou moeten geven. Dus hopen dat dit het wel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipi35
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18-05 18:28
Zou ook kunnen zijn dat ventiel continu aangestuurd wordt.
Dan zou je de spanning van de machine af moeten halen om te zien of het water dan stopt met leeglopen in de kuip

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• W1l3m
Met een nieuwe magneet schakelaar is het probleem verholpen 😃Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LA5XjuUGvTqfjlsu_sGcfExqmA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WflI72cJBBbMOzlNpfbvWkP4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonie
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 15-01 07:58
Verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeebaard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 00:51
Halo W1l3m,

Kreeg jij dan ook een error 24 (E24) te zien? Ik heb een Siemens Vaatwasser die nu sinds een paar dagen niet meer al het water afpompt en het wasprogramma eindigt met E24. Ik heb de afvoerslang al losgehaald en gecontroleerd, de afvoer zelf loopt prima door, de filters uiteraard gecontroleerd en vandaag ook nog de afvoerpomp vervangen. Helaas zonder resultaat.

Er wordt wel wat water afgepompt, maar niet veel. Mogelijk is het hetzelfde issue als bij jou.
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1l3m
Hallo @Zeebaard ik kreeg geen error. Dus duurde ook even voordat we doorhadden wat er aan de hand was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YouGo_B
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-03 09:13
Hallo,

Hier hetzelfde probleem en zelfde oorzaak. Wat bij mij hielp is het magneet ventiel goed af te spoelen onder de warme kraan en een flink aantal keren in te drukken. Heb de indruk dat ik hem daarmee weer gangbaar heb gemaakt. Inmiddels heeft de vaatwasser alweer 5 keer gedraait zonder problemen.

Success!

Omdat dit de enige site is waar ik de oplossing heb kunnen vinden heb ik direct even een account aangemaakt om ook mijn ervaring te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeebaard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 00:51
Dank voor jullie reacties. Bij mij is er dan echt iets anders aan de hand. Ik krijg een E24 te zien en na het starten van een nieuw programma wordt het water niet goed afgepompt. Afvoer, afvoerslang, filter en pomp heb ik gecontroleerd. Mijn vaatwasser is inmiddels zo'n 10 jaar oud, ik heb inmiddels een andere besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:33
Zeebaard schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:30:
Dank voor jullie reacties. Bij mij is er dan echt iets anders aan de hand. Ik krijg een E24 te zien en na het starten van een nieuw programma wordt het water niet goed afgepompt. Afvoer, afvoerslang, filter en pomp heb ik gecontroleerd. Mijn vaatwasser is inmiddels zo'n 10 jaar oud, ik heb inmiddels een andere besteld.
Toevallig ook gekeken naar de onderkant in/van de vaatwasser? Kan zijn dat er water doorsijpelt en de vlotter omhoog gaat, waardoor ie in een oneindige loop komt om het water weg te pompen. Even een theedoek erin en dan droog maken hielp bij mij voor een aantal jaar.
Pagina: 1