Teufel rear speakers maken buzzing geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:54
Hoi allemaal,

Ik heb vorige week mijn nieuwe Teufel Ultima 40 Wireless 5.1 set ontvangen, in combinatie met een Denon 5.2 receiver.
Alles aangesloten en alles werkt.
Maar, zodra de Receiver uit gaat beginnen de rear speakers hard te zoomen/buzzen. Zeer irritant.
Om dat geluid te stoppen zet ik de rearstation helemaal uit.

Als ik de receiver aan heb staan (en de rearstation ook) is er niks aan de hand.
Zet ik de receiver uit dan begint het storende geluid. Mij valt op dat op het rearstation een blauw lampje blijft branden. Zover ik weet zou het in stand-by mode moeten gaan. Als de receiver uit staat kan het rearstation geen input ontvangen zou je zeggen?

Ik heb het rearstation aangesloten op een meegeleverde converter. Die converter is weer aangesloten op de speaker uitgangen (rode en witte draaie knoppen) achterop de Denon.

Als ik google op dit probleem lees ik vooral dat het kan komen door slecht aangesloten speakerkabels. Die heb ik allemaal nauwkeurig opnieuw verbonden.
Mogelijk kan er interference zijn van andere apparaten. Bij de speakers zelf heb ik geen andere apparaten in de buurt staan. Bij de rearstation en de converter natuurlijk wel, maar dat is ook niet te voorkomen :)
Achterop de rearstation heb ik nog een knopje met opties "off", "50ohm", "60ohm". Welke ik hier ook kies maakt voor het probleem niet uit.
Rearstation en converter verplaatsen zorgt niet voor verandering.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Haal de stekker van de rear-receiver eens uit het stopcontact en stop die na 180 graden draaien eens terug. Wellicht verhelp je daarmee het (t)euvel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Die kastjes waar de speakers op aangesloten zijn ondersteboven in het stopcontact doen?
Is dat een grap? :)
Ziet er ook niet uit. Dingen steken dan boven de speakers uit en de kabels komen in zicht.
Maar zal het zeker proberen. Alles uitsluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
RaZ schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:17:
Haal de stekker van de rear-receiver eens uit het stopcontact en stop die na 180 graden draaien eens terug. Wellicht verhelp je daarmee het (t)euvel :P
Quote op jouw bericht. Zie mijn bericht hierboven.

[ Voor 30% gewijzigd door technoaddict op 23-12-2024 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:38
Aangesloten op een geaard stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
KernelPanic schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:37:
Aangesloten op een geaard stopcontact?
Jazeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

technoaddict schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:32:
Die kastjes waar de speakers op aangesloten zijn ondersteboven in het stopcontact doen?
Is dat een grap? :)
Ziet er ook niet uit. Dingen steken dan boven de speakers uit en de kabels komen in zicht.
Maar zal het zeker proberen. Alles uitsluiten :)
Nee, dat is geen grap. Over het algemeen hebben dit soort spullen een enkelvoudige aan/uit schakelaar, en wordt alleen de fase geschakeld. Als de stekker omgedraait in het stopcontact zit, dan wordt de fase niet geschakeld, maar de Nul. Dan blijft er dus spanning op het circuit staan, en dat kan een buzzend/zoemend geluid geven.

Stekker omdraaien, en als het probleem dan opgelost is, kan je altijd de aders in het stopcontact omdraaien ;)

[ Voor 29% gewijzigd door RaZ op 23-12-2024 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zitten er wel stekkers met randaarde aan je apparatuur? Meestal zijn dat euro stekkers:
Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1350150-0/apparaatsnoer-c7-lengte-0.5-meter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Nu bedenk ik me dat de Converter, welke ik moest gebruiken om het spulleboel werkend te krijgen, wel een los groen draadje had voor de randaarde.

https://teufelaudio.nl/le...S4yMDI1KzA5JTNBNDclM0E1MA

Dat draadje bungelt los omdat ik dat nergens kan gebruiken? Had zelf niet verwacht dat dat voor problemen kon zorgen. Zou het dit kunnen zijn? Normaliter gaat hier geen stroom overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

technoaddict schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:16:
Nu bedenk ik me dat de Converter, welke ik moest gebruiken om het spulleboel werkend te krijgen, wel een los groen draadje had voor de randaarde.

https://teufelaudio.nl/le...S4yMDI1KzA5JTNBNDclM0E1MA

Dat draadje bungelt los omdat ik dat nergens kan gebruiken? Had zelf niet verwacht dat dat voor problemen kon zorgen. Zou het dit kunnen zijn? Normaliter gaat hier geen stroom overheen.
Volgens mij moet je die groene draad aansluiten op je receiver. Dat moet ik ook m'n m'n platenspeler doen, anders heb ik last van een groundloop, met een zoemend brommend geluid.

Misschien zal een groundloop isolator kunnen helpen? Bijna het zelfde, alleen zonder een ground aansluiting.

Wellicht kan @FeaR daar een lichie op schijnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:45

FeaR

In GoT we trust

RaZ schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:36:
[...]
Wellicht kan @FeaR daar een lichie op schijnen ;)
Aarde en fase ben ik nooit ingedoken, dus helaas geen lichtje op dat vlak.

Teufel stelt wel dat deze aarde aan moet worden gesloten:
De Level Converter is in het bezit van een geaarde draad om bromgeluiden tegen te gaan. Deze wordt met de AV / Blu-ray receiver verbonden. Bijvoorbeeld met de AM antenne aansluiting.
Maar vanwaar naar de aardedraad van de High to Low Level Converter kijken? Die lijkt mij gekoppeld aan de receiver, waar de speakers aan de andere kant van de kamer ruisen: speakers aangesloten op de Rear Station. Persoonlijk zou ik dan de Rear Station Trouble Shooten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:38
Van wat ik er van begrijp zit de Level Converter AC 5011 AP aangesloten tussen de receiver en de rear station.

Het lijkt me dan juist aannemelijk dat de oorzaak in het niet aarden van de Level Converter zit.

Op moment dat de receiver uitgaat verlies je het signaal aan die kant en krijg je noise.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoaddict
Dank allemaal. Het is opgelost door de aarde draad in het poortje van de Antenne te doen.
Het klopt dat de converter tussen de receiver en de rearstation in zit.
Nooit gedacht dat een aarde draad dus ruis kan veroorzaken. Dat stukje tekst van @FeaR ben ik helaas niet tegengekomen tijdens mijn zoektocht naar een oplossing. Gelukkig zijn jullie er nog :) Nogmaals dank!
Pagina: 1