PayPal Honey (Coupons extensie voor browser) louche bedrijf

Pagina: 1
Acties:
  • 734 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:30

Wat doet Honey:
Honey is een browser extensie welke claimt de beste coupon code die beschikbaar is op het hele internet toe te passen op je aankoop.

Beloven de beste coupon code te geven (misleiding)
Coupon codes van Honey zijn uitgegeven door de bedrijven die samenwerken met Honey. Zo controleren bedrijven hoe veel korting jij krijgt, en ontmoedigd het zoeken naar de beste coupon codes. Omdat "Honey will get you the best deal possible". Zelfs als jij een betere coupon code invoert, dan zal deze niet opgeslagen worden in Honey's database en dus niet beschikbaar worden voor andere gebruikers.

Vervangen affiliate cookies, zelfs als ze geen coupons te bieden hebben(stelen)
Webshops werken eigenlijk altijd met een last-click systeem. Als jij eerst op een affiliate link klikt, maar daarna via een andere influerencer bij hetzelfde product komt, dan krijgt die laatste de commissie. Maar, er komt bij checkout altijd een pop-up van Honey. Zelfs als er geen coupon code beschikbaar is. Als je dan klikt op OK, dan krijgt Honey de commissie.

Weer een tekenend voorbeeld waarbij een groot bedrijf macht en misleiding gebruiken om consumenten en kleine bedrijven hun geld af te troggelen. Dus heb je de Honey browser extensie geïnstalleerd, dan adviseer ik om hem de de-installeren en de extensie een 1-ster review te geven en naar de YT video te linken.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuintW
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 14-03 03:08
Was al benieuwd of de post hier ook nog kwam. Super video heel duidelijk. Ben erg fan van LTT en aan de ene kant had ik meer van ze gehoopt maar heb het gevoel dat zei niet wisten hoe het bedrijf was. Kreeg heel erg de kriebels, wat een naar bedrijf Honey. Vind het ook sneu voor de webshops en (kleine) influencers die hierdoor veel geld mis zijn gelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:56

Pixelmagic

Ubergeek

Wat een bizar verhaal, zag het gisteren voorbij komen op YT. Wat bedenk je als eigenaar van zo een bedrijf, ik mag hopen dat je er toch wel bewust van bent dat áls het uitkomt dat je dat niet meer recht praat. Gewoon AL je contacten naaien, de winkeliers, de promotors/influencers én de mensen die wat via je kopen.

En dan een Paypal die er achter zit en er 4 miljard voor heeft betaald. Nou is dat al een hele lange tijd een smerige louche club naar mijn mening, maar dat terzijde.

Ik hoop dat er een andere club opstaat die wel netjes cc afhandeling doet én die snel door veel winkels ondersteund wordt.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• De Tovenaar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-03 18:39
Zou dit niet gewoon een groots nieuws artikel moeten zijn op Tweakers??
Ik heb van zowel Honeye en Paypal afscheid genomen. En zojuist ook een artikel gezien over de Adbloker PIE wat de makers zijn van Honeye en nu weer het zelfde geintje uit gaan halen.

[ Voor 56% gewijzigd door De Tovenaar op 24-12-2024 22:48 . Reden: extra info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekar
Misschien wel. Ik denk alleen dat er eerst een partij als de Europese Commissie oid er tegenaan moet bemoeien, of een class action lawsuit van YouTubers voordat het nieuwswaardig is.

[ Voor 4% gewijzigd door Dekar op 25-12-2024 09:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

De Tovenaar schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 22:45:
Zou dit niet gewoon een groots nieuws artikel moeten zijn op Tweakers??
Ik heb van zowel Honeye en Paypal afscheid genomen. En zojuist ook een artikel gezien over de Adbloker PIE wat de makers zijn van Honeye en nu weer het zelfde geintje uit gaan halen.
Het probleem is dat er op dit moment nog heel wat belangrijke info mist, en dat er nog niet echt een gebeurtenis is waarover bericht kan worden. Als er dadelijk een rechtszaak is zal er vast en zeker een artikel over komen, maar nu is het heel veel speculatie.
Tweakers doet niet aan (lopende) onderzoeksjournalistiek maar is gewoon een nieuwssite. Tot de andere (twee?) video's van MegaLag uitkomen en alles boven tafel komt is er dus weinig nieuwswaardig behalve 'er is iets aan de hand', als je het op de feiten die nu bewezen zijn houdt dan wordt het maar een héél kort artikel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
Ik denk dat dit wel weer duidelijk laat merken dat influencers geen enkel benul hebben wat ze promoten in hun YouTube filmpjes. En als ze dat wel hebben houden ze zich stil want ze willen niet hun sponsor inkomen in gevaar brengen. Dat bijvoorbeeld LTT 2 jaar lang zwijgen terwijl ze weten dat ze (en iedereen) belazerd worden en hun Honey filmpjes nog gewoon online houden is wel echt smerig vals. Lekker handjes blijven ophouden en straks boze vingertjes wijzen als het toch uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
Maar eigenlijk is bijna alles wat wordt aangeboden via sponsors een scam or minstens een slecht product. Die verantwoordelijkheid kan je niet bij een content creator leggen. Die hebben de tijd en middelen niet om alles te checken, en zijn afhankelijk van sponsorship deals voor hun inkomen.

LTT heeft de samenwerking stopgezet. Meer kunnen ze denk ik niet zomaar. Waarschijnlijk kunnen ze juridisch niet zomaar die videos offline halen of Honey zwartmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
Dekar schreef op woensdag 25 december 2024 @ 22:26:
Maar eigenlijk is bijna alles wat wordt aangeboden via sponsors een scam or minstens een slecht product. Die verantwoordelijkheid kan je niet bij een content creator leggen. Die hebben de tijd en middelen niet om alles te checken, en zijn afhankelijk van sponsorship deals voor hun inkomen.

LTT heeft de samenwerking stopgezet. Meer kunnen ze denk ik niet zomaar. Waarschijnlijk kunnen ze juridisch niet zomaar die videos offline halen of Honey zwartmaken.
Het zou hun op z'n minst sieren om die fragmenten eruit te knippen als ze de filmpjes online willen laten staan. Ik weet zo even niet meer het aantal maar was het niet iets onder de 100 gesponserde filmpjes?

Wel een beetje een slap excuus om te stellen dat ze niet elke sponsor grondig kunnen onderzoeken. Ik zag gisteren een Youtube filmpje van een fotograaf voorbij komen die het Honey schandaal aankaartte aan zijn kijkers. Die gaf aan geen enkele sponsor te doen puur om het feit dat hij niet weet wat hij in huis zou halen en daarom via andere wegen inkomsten binnenhaalt, zoals een Patreon. Dat zouden meer moeten doen.

Echt, als je de zoveelste RAID sponsorblok voorbij ziet komen waar ze allemaal pretenderen uren dat te spelen verlies je toch ook elke geloofwaardigheid?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ondertussen is er een nieuws: YouTuber beschuldigt coupon-browserextensie PayPal Honey van oplichterij

Omdat het discussie is over nieuws en op twee plaatsen dag doen niet handig is, laten we daar verder gaan :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.