Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-06 21:21
Ik ben een beetje aan het stoeien met de instellingen.
Mijn huis heeft vloerverwarming beneden en radiatoren boven. Vloerverwarming gaat prima. Aanvoer temperatuur stond op 50.

De radiatoren boven worden niet echt warm dus heb ik de aanvoertemperatuur op 60 graden gezet.
Dit heb ik vandaag gedaan maar ik merk nog niet heel veel verbetering. Moet de aanvoertemperatuur nog hoger of zijn er andere instellingen die in mijn situatie beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 13:25
Niet echt warm? Hoeveel is dat dan? En wat voor vloerverdeler hangt er aan de muur? Foto?

Om te beginnen: die Intergas heeft redelijk veel instellingen en de eerste vraag is wat voor thermostaat en welke temperatuur is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
De radiatoren staan nu op stand 5 boven (helemaal open dus) en de kou is er net af, maar dat is dan ook alles. De thermostaat beneden (standaard intergas themostaat die bij de ketel zat) staat op 19 graden.

[ Voor 18% gewijzigd door sp_mike op 23-12-2024 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OShZGvJUwsak76RkJRDsmpwh8UA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TsbiYsbzhc18wSk36jGBSaGN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
Op het moment dat het beneden 19 graden is slaat je CV ketel af en zullen je radiatoren boven ook niet warm worden. Zet hem eens 2 graden hoger en kijk of het boven dan ook warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
Dat werkt inderdaad wel. Moet er eens over denken hoe het misschien anders kan. Als ik een dag thuis werk hoeft het in de woonkamer geen 21 graden te zijn.
Pagina: 1