Radiator verven met normale binnenlak: goed of slecht idee?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluzzerd
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 03-02 16:55
Hi Tweakers,

Ik heb een vraag waar jullie hopelijk antwoord op hebben!

Een paar maanden geleden heb ik mijn radiator wit geverfd met radiatorlak. Nu wilde ik ‘m graag in dezelfde kleur als de muur (donkergroen) hebben, maar donkergroene radiatorlak is niet bepaald gangbaar. Gisteren heb ik daarom de radiator overgeschilderd met een normale binnenlak (waarvan ik ooit ergens las dat het zou kunnen).

Vanmorgen wilde ik de tweede laag aanbrengen, maar nu begin ik toch te twijfelen of dit wel zo’n verstandig plan is.

Heeft iemand ervaring met het schilderen van een radiator met normale verf? Wat zijn de do’s en don’ts? En vooral: blijft het netjes zitten als de radiator straks weer volop staat te gloeien?

Alvast bedankt voor jullie hulp! 🙏🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-05 13:37
Geen ervaring mee, wel paar duckduckgo resultaten dat het kan maar er dan risico bestaat op verkleuring door warmte.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morfieus0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:41
Al gekeken of je ergens de radiatorlak in een gewenste kleur kan laten mengen? Staat mij bij dat dit ook kan met radiatorlak namelijk!

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 17-05 14:32
Als er al 1 laag opzit heeft de vraag niet zoveel nut meer toch? :-).

Gewoon doorgaan zou ik zeggen en kijken of het gaat werken.... wereld van verschil ook of het gaat om een radiator waar water van 35 of 75 graden doorheen gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door TweakGP op 23-12-2024 12:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:28

FreakNL

Well do ya punk?

Het kan naast verkleuren ook gaan bladderen (jammer dan) of een soort van half smelten waardoor er geur vrijkomt... Het is niet ideaal.. Er ligt veel onzinspul in de bouwmarkt wat prima met een goedkoper alternatief kan maar radiotorlak is er niet 1 van.

Maarja, je hebt de eerste laag er al opzitten...

Temperatuur is wel een ding, als je LTV doet zal het wel loslopen.

Overigens kan je radiatorlak gewoon in een kleur laten mengen.

[ Voor 42% gewijzigd door FreakNL op 23-12-2024 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluzzerd
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 03-02 16:55
Dankjulliewel voor de reacties!

Achteraf had ik beter radiatorverf kunnen laten mengen. Door de radiator gaat maximaal 60 graden, al staat die nooit echt heel hoog.

Nu dus verf eraf schuren en opnieuw beginnen of doorgaan en kijken waar het schip strandt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-05 07:37
Kluzzerd schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:33:
Dankjulliewel voor de reacties!

Achteraf had ik beter radiatorverf kunnen laten mengen. Door de radiator gaat maximaal 60 graden, al staat die nooit echt heel hoog.

Nu dus verf eraf schuren en opnieuw beginnen of doorgaan en kijken waar het schip strandt..
Als je al zover bent zou ik gewoon doorgaan. Het is niet zo dat volgende week je verf een andere kleur heeft en er half af ligt.

Als het al over een tijd zou gaan bladderen dan kun je het altijd nog in een zomer oppakken, radiatoren op een werkbankje buiten. Schuurmachine en een flesje bier erbij.
Pagina: 1