[Ubiquiti] UNAS Pro laat geen bestanden zien bij Hetzner

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-06 15:58
Ik heb een Hetzner Storage Box (details: https://www.hetzner.com/storage/storage-box/) ingesteld als back-upbestemming voor de nieuwe Ubiquiti UNAS Pro, die ook CIFS/SMB-serverback-ups ondersteunt.

De opslagservice is succesvol geactiveerd bij Hetzner en zowel sFTP- als WebDAV-verbindingen werken zonder problemen. Bij handmatige toegang tot de FTP-server kan ik alle bestanden en mappen duidelijk zien.

Ik heb echter een probleem met de UNAS Pro: hij lijkt de directorystructuur in de storage box niet te herkennen of weer te geven.

De servergegevens zijn als volgt:

Server: uxxxx.your-storagebox.de
Gebruiker: uxxxxx
Wachtwoord: xxxxxx
Poort: 445

Hoewel de UNAS Pro succesvol een verbinding met de server tot stand brengt, worden er geen mappen weergegeven onder "Select Destination Folder" (zie bijgevoegde schermafbeelding). Als gevolg hiervan kan ik niet doorgaan met het selecteren van een bestemmingsmap voor back-ups.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7J_7tk_X44yET5bRcX-srW__p7k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/abeHLyTn2ZYEf14OhoJlz1rq.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 11% gewijzigd door NEK op 24-12-2024 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeServ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:49

HomeServ

Linux only?

Kan het zijn dat je internet provider CIFS/SMB blokkeert over het internet? Lukt het wel om via CIFS/SMB vanaf je PC verbinding te maken waarin je wel alles ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEK
HomeServ schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:26:
Kan het zijn dat je internet provider CIFS/SMB blokkeert over het internet? Lukt het wel om via CIFS/SMB vanaf je PC verbinding te maken waarin je wel alles ziet?
Ik kan direct deze storage box mounten in Windows. Provider blokkeert het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:52

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@NEK je 2de foto ben je vergeten te masken. Heeft de unas/hetzner geen logbook waar je kan in neuzen?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NEK
Damic schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:22:
@NEK je 2de foto ben je vergeten te masken. Heeft de unas/hetzner geen logbook waar je kan in neuzen?
Gefixt :-)

Ik ontving het volgende terug van Unifi:
Hi,

Thanks for contacting Ubiquiti Support!
I'm Samuel and I'll be assisting you with your request.

I have checked with the team, and shared folders on Hetzner are not currently supported. However, we have shared this as a feature request for the team to review.

Have a great day!
Best,

Samuel Y.
Ubiquiti Inc.
Hierop heb ik geantwoord met het volgende:
Hi Samuel, Thank you for the update. Could you ask your team to implement this, as it is part of the SMB/CIFS protocol?

[ Voor 13% gewijzigd door NEK op 24-12-2024 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEK
Na lang wikken en wegen heb ik besloten deze nas te verkopen omdat deze ondersteuning blijft ontbreken. Bij synology werkt deze functie wel.
Pagina: 1