Xenith Extreme Aquilo uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:34
Naar aanleiding van het review topic van pre-build desktops (link) overweeg ik de Xenith Extreme Aquilo te kopen. Dit is mede ingegeven omdat ik het zelf bouwen toch best tricky vind, en het niet leuk vind om met onderdelen van 300-1000 euro in zon moederbord te lopen duwen.

Nadeel aan deze vind ik wel dat de storage van 2TB mij te weinig is, ik zou dan ook graag dit wat uit breiden, eventueel door dit zelf te doen. De Xenith heeft het volgende moederbord: uitvoering: ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI
De Xenith bevat al een uitvoering: Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB

Zelf heb ik in huis:Nou heb ik de volgende vragen:
  • Welke van mijn eigen componenten passen er uberhaupt bij op het moederbord?
  • Hoeveel/welke onderdelen moet ik weghalen uit de Xenith om er bij te kunnen en deze te installeren?
  • Als ik dit wil doen, heeft een pre-built dan uberhaupt nog zin of had ik beter zelf alles in elkaar kunnen knopen?
Hoor graag van jullie!

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-09 13:00
De Xenith Extreme Aquilo wordt toch door webwinkel Azery gebouwd?
Kan je niet aan hun vragen om een grotere SSD te plaatsen?
Ben je gelijk klaar.

Als je in de handleiding kijkt, dan vind je dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://dlcdnwebimgs.asus.com/files/media/7f358aac-d2d6-4dd0-8fba-dea85469a22e/V1/img/performance/PCIe.jpg

Het bovenste slot is voor een PCIe 5.0 SSD en is waarschijnlijk in gebruik bij aankoop van de machine.
In het onderste slot kan je nog 2 PCIe 4.0 SSDs kwijt.
Hier kan je je eigen SSDs plaatsen.

[ Voor 56% gewijzigd door GarBaGe op 23-12-2024 11:03 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 16:13

_mARCO_

Hier staat niks

Die twee m.2 ssd's die je al hebt kunnen inderdaad makkelijk bijgeplaatst worden, zoals hierboven aangegeven.

Mocht je een order plaatsen voor die pc: Azerty biedt ook een optie voor ophalen. Misschien kun je ze bellen en vragen of ze je ssd's ter plekke voor je kunnen inbouwen bij het ophalen?

sigloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:34
En zit de videokaart / processorkoeling daar niet al overheen dan? Dat is met name mn zorg, dat ik daar nog iets van moet gaan demonteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Videokaart zit in het witte slot onder de PCIe5 SSD slot. Dus hij zal er niet overheen zitten, maar gezien GPUs wel behoorlijk dik zijn, kan het alsnog wel iets priegelen zijn. Maar het moet lukken zonder die eruit te halen.