Help! ik kom niet uit mijn slimme thermostaat zoektocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmenvangulik
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-04 20:40
Mijn vraag

Ik ben al een tijdje opzoek naar een slimme thermostaat met radiator knoppen. Maar ik kan geen enkele vinden die voldoet aan al mijn wensen. Ik kom er niet uit heeft iemand nog ideeën?

* matter/threads
* home kit
* Slimme radiator knoppen
* Niet te afhankelijk van de cloud dus. Dus Data niet in de cloud en alles lokaal instelbaar.

Relevante software en hardware die ik gebruik
* Appel TV
* Ikea dirigeria
* Home assistant
* DSMR Smart Meter

TodoX komt erg dicht bij maar ik wil niet cloud afhankelijk zijn dus deze valt dan weer af.
Tado/plugwise/bosh/evohome

Heeft iemand nog een idee waar ik verder nog naar kan kijken? Alvast bedankt

Tijmen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 14:54
Hoe wil je het systeem primair gaan gebruiken?

Een slimme thermostaat met slimme radiator knoppen werk doorgaans al compleet zelfstandig en heeft geen cloud of home assistant nodig om te werken.

Zelf gebruik ik de "Bosch" variant (Nefit) met slimme thermostaat en domme radiatorknoppen.
De data zit dan wel in de cloud, maar ik kan wel koppelen aan Home Assistant en daarmee ook lokaal de geschiedenis bewaren (op de Home Assistant).
In worst-case, kan ik zonder internet / wifi de hele installatie ook nog gebruiken via het bedieningspaneel aan de muur.
Ik verwarm eigenlijk alleen de beneden verdieping (vloerverwarming) en de bovenverdiepingen staan uit.
Op de zolder, gebruik ik een airco om bij te verwarmen tijdens het thuiswerken op de hele koude dagen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmenvangulik
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-04 20:40
Bedankt voor je snelle antwoord.

Het zou zelfstandig moeten kunnen functioneren, maar ik wil ook kijken of ik met home automation het verbruik kan monitoren en met aansturing het verbruik omlaag kan brengen. (Ik ben in home assistant een energie dashboard aan het maken) Ik wil graag via apple webkit apple tv alles remote kunnen bedienen zodat ik bijvoorbeeld al eerder de CV kan aanzetten voordat ik thuis kom.

Tijmen