Externe aan-uit knop desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjn
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-06 07:10
Ik zoek een?
Een externe aan-uit knop. Mijn PC past niet op of onder mijn bureau dus wil ik die iets verderop neerzetten, maar daar kan ik minder goed bij de aan-uit knop. Ik wil 5 meter lange USB verlengkabels en Displayport kabels gebruiken voor toetsenbord en schermen, maar idealiter zou ik de aan-uit knop ook op mijn bureau hebben. Liefst een knop met LEDje erin voor status weergave.

Overige vragen leken me niet relevant ;) Iemand een idee hoe zo'n aan-uit knop heet en waar je die kunt vinden? Hoe lang zou een kabel hiervan kunnen zijn voordat de werking minder betrouwbaar wordt?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:14
Weet niet of je Google al hebt geraadpleegd? Ik typ ‘external on off switch pc’ in en dit is de eerste hit van Amazon.
https://www.amazon.nl/iHa...7f9e022ef4b5&gad_source=1 zoiets heb je vast ook met 5 m kabel.

[ Voor 3% gewijzigd door Homer-Simpson op 23-12-2024 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:30

Thomg

Aww yiss

Zelf heb ik deze.
https://www.amazon.nl/-/en/dp/B09LTT3JRB
Maar ik gebruik het voor bios reset omdat mijn moederbord's bios reset, ehm, lastig te bereiken is.
Het doet gewoon letterlijk wat je denkt dat het doet.
Het enige wat het hoeft te doen is een connectie maken tussen 2 pinnen, dat is niet heel erg storingsgevoelig.

Je kan het verder zo gek maken als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

Beetje moederboard ondersteund wake up by any key of geheel uit uit-stand. Ook met wireless toetsenborden. Hoef je niet te toppen met externe aan/uit knop

Maar goed, ik ken je systeem verder niet

[ Voor 23% gewijzigd door Audione0 op 29-12-2024 13:38 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:30

Thomg

Aww yiss

Audione0 schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:36:
Beetje moederboard ondersteund wake up by any key of geheel uit uit-stand. Ook met wireless toetsenborden. Hoef je niet te toppen met externe aan/uit knop

Maar goed, ik ken je systeem verder niet
Tsja, als dit ook een optie is kan je het nog denken aan een magic packet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pol23
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 11:51
Thomg schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:50:
[...]

Tsja, als dit ook een optie is kan je het nog denken aan een magic packet.
Dit werkt voor mij erg goed, persoonlijke ervaring. Home automation systeem zet de PC, TV, amp, dac en verlichting aan en uit. PC aan via Wake-on-LAN en uit met een Ghostscript-knutsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjn
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-06 07:10
Bedankt, ik zal eens kijken naar losse knoppen en een langere kabel of het magic packet!
Pagina: 1