Hirens Boot CD: hoe een (eigen) programma 'inbakken'?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndredB
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 22:23
Ik gebruik me plezier af en toe Hirens Boot CD, versies 15.1 en 15.2, vanaf USBstick. Nu zou ik graag een programma daarin willen 'inbakken', zodat - als ik de BootCD start- dat programma (dat niet stand-alone werkt) kan uitvoeren. Heb een half uur zitten zoeken op internet, maar vind niets en Tweakers is/zijn nu mijn redding. Wie heeft een suggestie?

[Waar het primair om gaat is het programma Discryptor. Daarmee heb ik partities van mijn harde schijf versleuteld, maar moet draaien als windoos draait. Ik kan het installeren vanaf de BootCD, maar vraagt daarna om een herstart voordat het programma gaat werken....]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 15:01
ideen:
-Installeer windows op een usb stick en installeer je programma. Er zijn websites om een script te maken, om hardware voorwaarden te overbruggen, om de originele iso van windows aan te passen, en dan te installeren naar de usn stick. Ik had een duitse website, daar kon je invullen wat je wilde installeren of juist ook wat niet, hardware eisen uitzetten, wachtwoord al ingeven(natuurlijk niet de echte wachtwoord gebruiken), software aanpassen etc.9website kon ik niet vinden, was om de hardware voorwaarden van win 11 te overbruggen.

- De iso openen, misschien kun je dit doen met wijzigen van de files, via software, of virtual openen.

-Zoek op iso wijzigen, of daar software voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:57
Ah ja, Hirens Boot CD heb ik ook vroeger ook aardig zitten customizen. :P
Er zijn nu natuurlijk, naast Hiren’s BootCD PE, wat modernere alternatieven beschikbaar.
Speciaal Sergei Strelec WinPE zit heel goed in elkaar..

Maar op de Hiren's Boot CD staat ook nog een tooltje om aanpassingen te maken:
Google: Hiren BootCD Customizer