[ADSL Tweak] Internet op tweede PC werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik heb nu al een tijdje mijn ADSL modem getweaked, en dat werkte tot nu toe prima. Maar nu wilde ik net een tweede pc op mijn hub aansluiten, en hier gaat het mis:

ik heb na het aansluiten op het hub wél gewoon een netwerkverbinding met PC1 (ik kan bestanden uitwisselen e.d.), ik kan gewoon op mijn modem komen (10.0.0.138), maar ik kan níet internetten.

Ik heb als IP adres aan mijn tweede PC 10.0.0.151 gegeven, de gateway staat op 10.0.0.138, alleen heb ik geen DNS ingevoerd. Zou dit het probleem kunnen zijn? En zo ja, hoe vul ik dit in? PC2 is namelijk een Windows 98 machine en ik heb geen idee hoe ik dat daar in moet stellen, zie dit screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.bovelander.net/got/screenshot5.jpg

Ik kan niet zomaar twee DNS adressen invoeren, ik moet eerst een host en domein aangeven, maar wat moet ik daar invoeren?

edit:

Whoops, verkeerde plaatjes-link :D

omniscale.nl

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

wat heb je bij je eerste pc dan voor intel staan bij de DNS? lijkt me dat je dat gewoon kan gebruiken....

verder moet je ook op PC2 het Ip adres van PC1 opgeven als gateway...

edit:

hoort dit niet in [NT] :?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• posttoast
  • Nu online
Op vrijdag 14 september 2001 13:27 schreef kamstra het volgende:
wat heb je bij je eerste pc dan voor intel staan bij de DNS? lijkt me dat je dat gewoon kan gebruiken....

verder moet je ook op PC2 het Ip adres van PC1 opgeven als gateway...
Mijn eerste pc draait Windows 2000, en daar hoef je alleen maar het DNS nummer in te voeren. In Windows 98 moet je ook een host en een domein invoeren, en ik heb geen idee wat dat zijn.

In PC2 moet ik als gateway toch echt 10.0.0.138 opgeven, dit is namelijk het ip van de router.

Het zou kunnen dat dit in Network Troubleshooting moet, ik wist even niet zeker waar het het beste op zijn plaats was. Misschien kan een admin het even verplaatsen mocht dit nodig zijn?

omniscale.nl

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 14 september 2001 13:27 schreef kamstra het volgende:
edit:

hoort dit niet in [NT] :?
Yup :)
Op vrijdag 14 september 2001 13:45 schreef VincentB het volgende:
Het zou kunnen dat dit in Network Troubleshooting moet, ik wist even niet zeker waar het het beste op zijn plaats was. Misschien kan een admin het even verplaatsen mocht dit nodig zijn?
Ik hoop dat je met een gewone mod ook tevreden bent ;)

Heb trouwens gelijk de titel ff een zetje gegeven, om duidelijk aan te geven dat de vraag geen standaard internet-delen vraag is.

Ik neem aan dat je de verschillende pagina's die er over de ADSL tweak zijn met handleidingen al doorgenomen hebt en je instellingen aan de hand daarvan hebt gecontroleerd?

[forum=4] >> [forum=19]

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Je kan bij host & domein gewoon invullen:

host: [Naam van je PC bijv.]
domein: localhost

Laatste dus letterlijk....

• posttoast
  • Nu online
Perfecto, het werkt nu :) !