Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyArrows
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 06-05 23:50
Heb een vraag bezit een therminon vloerverdeler, deze is bijna gelijk aan de hybride verdeler.

Nu lees ik dat de hybride vloerverwarming verdeler de aanvoer temperatuur in de gaten houd, betreft aanvoer temperatuur dus mijn warmtepomp levert 35 graden en dan sluit de mengventiel. CV water wordt niet gemengd. CV ketel springt bij en water toevoer wordt 50 graden mengventiel gaat open.

Nu heb ik dus de therminon lt verdeler zonder deze beveiliging, draai nu 2 maanden en de mengventiel staat helemaal open. Mijn aanvoer temperatuur van WP wordt nooit hoger dan 45 graden max. CV draait niet mee deze staat uit.
Maar mijn vloer wordt niet warmer dan 30 graden aanvoer en retour 21 graden ook niet bij aanvoer van 45 graden.

Nu heb ik de mengventiel geheel dicht gedraaid en 0.25 slag open gezet. Vloer wordt wel warm ruimte ook. WP staat op 35 graden en zie nu de vv aanvoer op 32 graden komt en retour rond de 28 graden.
Alleen als de WP uitgaat omdat woonkamer warm genoeg is thermostaat schakelt WP uit zie ik de retour temperatuur vrij snel dalen naar 21 graden? Het lijkt wel of vloer ook kouder aanvoelt.

Is er iemand die weet hoe mijn vloerverdeler nu precies werkt en is dit de juiste ingreep om vloer te verwarmen?

[ Voor 6% gewijzigd door LuckyArrows op 22-12-2024 23:50 ]