>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Geduld... 
Een variabele die gedimt is in Sub A kun je niet direct gebruiken in Sub B. Er zijn een aantal mogelijkheden, het mooiste vind ik om Sub B een parameter mee te geven.
Bv
Een variabele die gedimt is in Sub A kun je niet direct gebruiken in Sub B. Er zijn een aantal mogelijkheden, het mooiste vind ik om Sub B een parameter mee te geven.
Bv
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Sub A() Dim blah As String blah = "iets" Call B(blah) End Sub Sub B(param As String) ' doe iets met param End Sub |
Exact expert nodig?
Een andere optie is in je 'root' (kweet ff niet hoe ze dat noemen) neer te zetten:
Dim shared BLA()
dan kun je dit in iedere sub gebruiken, en zijn het dus algemene gegevens ...
Dim shared BLA()
Tux rulez man !
Je kunt ook gewoon bovenaan de module een public variabele declareren:
edit: foutje
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Public blah as String Sub A() blah = "iets" Call B(blah) End Sub Sub B(param As String) ' doe iets met param End Sub |
edit: foutje
Ok jongens, hardstikke bedankt.
Ik heb het opgelos met de Call B(waarde as Integer) optie.
Ik heb het opgelos met de Call B(waarde as Integer) optie.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Even voor de volledigheid: Je kunt ook een waarde returnen uit B, alleen heet B dan geen Sub meer.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Public Sub A() ' blablabla somevar=B() MsgBox somevar End Sub Public Function B() as Integer ' Doe iets B=10 End Function |
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Zoiets noemen ze 'bij de declarations' (want het is een declaratie). En Dim Shared Bla() werkt wel, maar alleen voor die module. Als je em werkelijk overal in je geladen project(en) (!) wilt gebruiken, doe dan dit:Op vrijdag 14 september 2001 13:18 schreef Stealthje het volgende:
Een andere optie is in je 'root' (kweet ff niet hoe ze dat noemen) neer te zetten:
Dim shared BLA()
code:
1
| Global Bla() As Integer ' integer, neem ik aan tenminste |
En Public Sub zorgt ervoor dat je een sub vanaf overal kan aanroepen.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Als de beide functies in één module staan, kun je de variabele ook als Private declareren. Maar de ByRef-parameter methode is nog wel het mooist.
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Pagina: 1