Een tijdje geleden is een nieuwe dakkapel geplaatst, inmiddels heb ik dat verder afgetimmerd en is het tijd voor de afwerking. Ik had eigenlijk steeds het plan dat het gestuct zou worden, maar het is toch handiger om dat nu nog niet te doen. Dit vanwege verdere verbouwplannen waarbij de rest van de verdieping ook gestuct zal worden, dus dan is het efficiënter om dat tegelijk te doen.
Het zal nog wel een jaartje kunnen duren tot het zo ver is, en tot die tijd moet het er wel een beetje knap uit zien. Dus dat wordt dan schilderen, maar waar ik specifiek een vraag over heb is het afwerken van de schroeven en naden. Ik ben na veel lezen nog steeds niet zeker of je dit moet dichtplamuren (en welk middel dan als best), dichtkitten, wel of geen wapeningsband etc. Met in het achterhoofd dus ook dat er nog wel overheen gestuct moet kunnen worden.
Ik zou op dit moment zelf kiezen voor wapeningsband over de naden, dat zo netjes mogelijk weg zien te plamuren. Alle schroefgaten ook plamuren? Daarna voorstrijk en afwerken met muurverf (welke op dat moment in de bouwmarkt in de reclame is
) maar tips zijn van harte welkom!
Nog wat foto's voor de beeldvorming:
:strip_exif()/f/image/MdtqvYD0i8sDovCZUEZ1pmCU.jpg?f=fotoalbum_large)
Het zal nog wel een jaartje kunnen duren tot het zo ver is, en tot die tijd moet het er wel een beetje knap uit zien. Dus dat wordt dan schilderen, maar waar ik specifiek een vraag over heb is het afwerken van de schroeven en naden. Ik ben na veel lezen nog steeds niet zeker of je dit moet dichtplamuren (en welk middel dan als best), dichtkitten, wel of geen wapeningsband etc. Met in het achterhoofd dus ook dat er nog wel overheen gestuct moet kunnen worden.
Ik zou op dit moment zelf kiezen voor wapeningsband over de naden, dat zo netjes mogelijk weg zien te plamuren. Alle schroefgaten ook plamuren? Daarna voorstrijk en afwerken met muurverf (welke op dat moment in de bouwmarkt in de reclame is
Nog wat foto's voor de beeldvorming:
:strip_exif()/f/image/MdtqvYD0i8sDovCZUEZ1pmCU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UlkXMwNQcWJLEbDJgcuOAXqT.jpg?f=fotoalbum_large)
Kater? Eerst water, de rest komt later