Plc-splitter wat kun je ermee

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:30
https://www.fs.com/de-en/products/12493.html?now_cid=1017

Vroeg me af wat je met een plc-splitter kan?

Als ik deze aansluit op de binnen komende glasvezel lijn kan ik dan twee routers met sfp ingang hierop aansluiten en heb dan twee. Netwerken met hetzelfde uitgaande ip adress?

Of is ergens anders voor bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 20:49
Hi, Nee , je kan niet zomaar optisch signaal splitten .. noch kunnen 2 routers hetzelfde IP hebben ..
Bijkomstig zijn er maar weinig providers die je een 2e IP adres uberhaupt geven.

Wat wil je bereiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
ijske schreef op zondag 22 december 2024 @ 20:52:
Hi, Nee , je kan niet zomaar optisch signaal splitten .. noch kunnen 2 routers hetzelfde IP hebben ..
Bijkomstig zijn er maar weinig providers die je een 2e IP adres uberhaupt geven.

Wat wil je bereiken ?
Vroeg me af wat je er mee moet? Gewoon nieuwsgierig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHHiEQKfqqgM6POBzEqd7PGBJvI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3WNO6EipC1PATZTUKbV8AfNH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 20:49
Rood licht word enkel gebruikt om fibers uit te zoeken .. een beetje zoals je een kabelzoeker gebruikt om UTP kabels kan uitzoeken .. Vaak kan je het rood licht laten knipperen ..

Waarom je dat zou willen splitten.. no clue ...(maar ik zit dan ook in de internet provider business.. ik zou niet eens willen dat mn rood licht op meerdere poorten tegelijk uitkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 21:20

Cheezus

Luiaard

Je kunt glasvezel ook gebruiken als meetinstrument: Wikipedia: Fiber Bragg grating
Door de vezel te splitten kun je dus meerdere sensoren (die elk op een eigen golflengte werken) op één meetunit (interrogator) aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
Oké dus hoe kan je verschillende golflengtes op de splitter krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
Als je een gpon router hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:51

allure

Titaan fase 2/3

Dit soort splitters wordt gebruikt in situaties waar point-to-multipoint nodig is, bijvoorbeeld in racks maar ook in wijkcentrales van bijvoorbeeld KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Splitters als dit gebruik je bij PON (Passive Optical Network), niet AOP (Active Optical Network). PON is een shared-medium protocol (dat verdacht lijkt op DOCSIS op de kabel) waarmee meerdere ONTs door TDM in de upstream het medium kunnen delen, georchestreerd dmv OMCI vanuit de OLT.

Ethernet is active en point-to-point en werkt niet ermee.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
Oké ben weer heel wat wijzer geworden.
Pagina: 1