Toon posts:

TV aansluiten op Stereo

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo...

Ik wil het geluid van mijn TV aansluiten op mijn stereo.. maar ik heb maar één scart ingang op m'n tv, en geen audio output (dus ook geen koptelefoon aansluiting).

Nu heb ik wel een scart dingseltje waarmee je het geluid eruit kunt halen, maar ja... wil ik een dvd bekijken, heb ik die scart dinges ook nodig...

What to do next?

Heb nu een scart splitter gekocht... met audio output... alleen die neemt het geluid van de tv niet over, alleen het geluid dat via ander scart cables wordt ingebracht.. (snappen jullie het nog?).

Afijn..

Alvast bedankt.

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Je kan natuurlijk ook je PC (audio) op de stereo aansluiten. :)

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op vrijdag 14 september 2001 13:02 schreef bwt het volgende:
Je kan natuurlijk ook je PC (audio) op de stereo aansluiten. :)
dat kan, maar wat heeft dat met dit topic te maken :?

Vreemd kabeltje btw dat ie het audio signaal uit je tv niet eens op pikt... misschien kan je em nog inruilen? of niewe halen (het kabeltje dus he niet de tv ;))

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:01
Heb ooit een keer een scartkabel gekocht voor een vriendin met twee scartpluggen en audio uit, koste ongeveer fl 35,-. Die was om van video naar tv te gaan en van de tv naar de stereo. Deze gaf het geluid van zowel tv als video door naar de stereo. Zoek daar maar eens naar.

Verwijderd

Topicstarter
Mja... dat doe ik nu dus... het audio geluid van mijn pc aansluiten op stereo... alleen ik heb maar 1 aux op m'n stereo.. dus ik moet dan iedere keer die tulpjes omwisselen.. en dus stereo van z'n plek halen.

Punt twee..

Opstelling is als volgt:

televisie met 1x scart, die scart gaat naar scart switch (mbv een normale scart cable, alle plugjes erin dus...)

vanuit die scart switch zit een 'audio out' die dan dus naar mijn stereo gaat.

op die scart switch zit een scart naar mijn pc voor de video out (voor dvd e.d.).

Ook zit m'n playstation op de scart switch,

Als ik nou een playstation spel doe, komt het geluid wel over m'n boxen (via die scart switch). Maar het gewone geluid van de tv komt niet over m'n boxen... hoe moet ik dit oplossen?

• Evil-B
  • Laatst online: 09-04-2023
Je hebt niet toevallig een audio-uitgang op je dvd?

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Je hebt een scartkabeltje nodig met een schakelaar dan kan je de in of output selecteren.

Zo kan je van beiden genieten via de stereo

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 september 2001 14:24 schreef mweert het volgende:
Je hebt een scartkabeltje nodig met een schakelaar dan kan je de in of output selecteren.

Zo kan je van beiden genieten via de stereo
die heb ik dus... probleem... het is of/of en niet tegelijk!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 september 2001 14:20 schreef Evil-B het volgende:
Je hebt niet toevallig een audio-uitgang op je dvd?
Zie boven... dvd zit in computer, als ik dat geluid wil hanteren moet ik die audio out in m'n stereo stoppen... en dus die van de tv/scart switch eruit halen...

• Big-Foot
Ik heb zelf eentje waar gewoon allebei op zit in en output ze zijn te krijgen en anders zal je er zelf eentje moeten solderen of je moet effe de lokale electro boer lief aankijken en vragen of ie dat effe wil doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 september 2001 14:35 schreef mweert het volgende:
Ik heb zelf eentje waar gewoon allebei op zit in en output ze zijn te krijgen en anders zal je er zelf eentje moeten solderen of je moet effe de lokale electro boer lief aankijken en vragen of ie dat effe wil doen :)
Tegelijk? Ik bedoel... video in, en audio out tegelijkertijd?

• Evil-B
Hhm, had ik een beetje overheengelezen ... het lijkt mij erop dat je tv gewoon niet ondersteund dat er geluid uit de scart komt.... waarrom zou je playstation het anders wel doen via die scart, ook heb je sommige kabels die niet geheel bedraad izjn, maar echt het fijne weet ik er niet van......... je kunt natuurlijk altijd een extra break-out box op je aux van je versterker zetten, hoewel dat de geluidskwaliteit niet bevorder :(

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
break out box?

what's that?

• Big-Foot
Alles kan!

• croxz
Ik denk dat van de scartkabel die je tv met de switch verbindt te weinig pinnen zijn doorverbonden.
Kijk voor een schema op:
http://invalid.ed.ntnu.no/~kamben/hwb/ca_VideoTvScart.html

Aan de tv-kant van de kabel heb je pin 1 en 3 voor audio uit en pin 2 en 6 voor audio in. Als het een standaard 'goedkope' tv/video scartkabel is, zijn waarschijnlijk alleen de beelddragende pinnen doorverbonden en pin 2 en 6 voor audio in. Veel pinnen, waaronder pin 1 en 3, zijn niet doorverbonden omdat ze bij een video/tv opstelling niet gebruikt worden. Hierdoor kan je met deze kabel dus nooit tv geluid naar je stereo doorsluizen. Je hebt twee opties:
1) koop een scart-scart kabel waarvan alle audio pinnen zijn doorverbonden en sluit de audio uit van de switch aan op je stereo. Ik [b]denk[//b] dat dit werkt, maar heb er geen ervaring mee.
2) koop een scart-scart-audio (tulip) uit. Sluit deze audio uit aan op je versterker. Een duurdere kabel, maar werkt gegarandeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Optie 1 heb ik (alle pinnen zitten erin, aan beide kanten).

Ik ga dus maar op zoek naar optie 2... enig idee waar ik die kan vinden?

• croxz
Weet niet zeker of dat ook betekent dat alle pinnen intern doorverbonden zijn.

Dan ben je nu dus op zoek naar deze:
http://www.amabilidade.f2s.com/scart23.htm

Kijk eens bij V&D ElectricCity. Als het dan nog niet werkt, kan je in ieder geval de kabel weer terug brengen.

• memphis
  • Laatst online: 11:02

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Mja... das lastig. Ik den kdat je aan een schakelaar verbonden zit of heb je nog een andere ingang ? bv. Phono is via een goedkoop te verkrijgen adapter ook te gebruiken voor line-in.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• GeJe
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

het volgende is misschien een optie als het scartverhaal niet lukt:

Schroef de TV kast open en gebruik de contact punten van je speakers om daar een enkele (of dubbele) tulp aan vast te solderen (of met kroonsteentjes o.i.d.) dan heb je gewoon een extra audio out op je tv. (met volume control *D

Vandaag is het feest en morgen ook.

• croxz
Op vrijdag 14 september 2001 17:26 schreef GeJe het volgende:
het volgende is misschien een optie als het scartverhaal niet lukt:

Schroef de TV kast open en gebruik de contact punten van je speakers om daar een enkele (of dubbele) tulp aan vast te solderen (of met kroonsteentjes o.i.d.) dan heb je gewoon een extra audio out op je tv. (met volume control *D
Dat werkt dus mooi niet. Gewoon een scart kabel met audio uit kopen.

Op www.conrad.nl
Scart-verbindingskabel 2 m
Bestnr. 350281-89
1 : 13,50
Hfl. 29,75
Productinformatie
Scart-stekker/Scart-stekker en 2 cinch-stekkers voor audio, 10-pol. geschakeld.
audio (out).

• Evil-B
Op vrijdag 14 september 2001 15:22 schreef stevanovich het volgende:
break out box?

what's that?
Gewoon een kastje wat van één uitgang bijvoorbeeld drie uitgangen maakt met daarop een schakelaartje zodat je kan kiezen....

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Als je er een ouwe videorecorder tussenzet ben je helemaal van het gezeik af. Daar prik je gewoon je dvd en je playstation in.
Die verbind je gewoon met een zo kort mogelijk coax kabeltje naar je tv. En dan heb je de scart in/uitgang op je tv voor het geluid.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op zaterdag 15 september 2001 15:35 schreef koosmp3 het volgende:
Als je er een ouwe videorecorder tussenzet ben je helemaal van het gezeik af. Daar prik je gewoon je dvd en je playstation in.
Die verbind je gewoon met een zo kort mogelijk coax kabeltje naar je tv. En dan heb je de scart in/uitgang op je tv voor het geluid.
ja alleen je video is mono :z

• arjandijk162
  • Laatst online: 00:19
Alleen tvvideocombi's hebben een audio out over de scart, de rest van de tv's heeft geen audioout over de scart

• Triple-D
Op zaterdag 15 september 2001 18:48 schreef dreeke het volgende:

[..]

ja alleen je video is mono :z
Video is mono.... Hoi.

Ik heb echt wel stereo geluid door mijn video.

• Triple-D
Op zondag 16 september 2001 18:20 schreef arjandijk het volgende:
Alleen tvvideocombi's hebben een audio out over de scart, de rest van de tv's heeft geen audioout over de scart
Ik wel met mijn ouwe panasonic tv van opa.

Verwijderd

Topicstarter
Zucht.... geen van allen werkt mensen.. ik denk dat ik maar gewoon handmatig de scarts blijf omwisselen...

Gooi maar een slotje op deze topic ofzo..

Alle posters: Bedankt!

Verwijderd

ik heb gewoon in mijn TV het geluid naar de TV speaker afgetapt die dan via een cinch of zoiets dergelijks naar de versterker gaat en een switch gemaakt zodat je de spaeker in/uit kan schakelen werkt echt perfect

• dreeke

dreeke

outdated icon

mijn 5 videorecorders hebben ook allemaal audio uit en m'n tv ook ;)
je moet wel een goed kabeltje gebruiken natuurlijk

voor koosmp3 --> er werd over een 'oude' videorecorder gesproken, dan mag je er vanuit gaat dan deze gaan stereo doorgeeft.
Natuurlijk aan je tv wel via de coaxkabel, maar niet als je hem als tuner gebruikt of een band ermee afspeelt.

Verwijderd

Hee daar, VC komt met oplossing, sluit je kabel uit de grond (coax) aan op je videorecorder, verbind je coax kabel van video naar tv DUS GEEN SCART!! --> gebruik je scart aansluiting van je tv voor de scart die naar je stereo gaat, het enige probleem is dat je je tv moet afstellen op de verquentie <-- damn hoe schijf je dit woord ook alweer :) ) van je video,

succes

VC

Verwijderd

Met een paar scart-tulp verloopjes moet dit lukken lijkt me (en eventueel een splittertje voor je audio als je geluid zowel uit tv als stereo wilt)

Suc6

Frequentie

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook gewoon een TV met audio out kopen :)

Ikzelf heb alles met tulpjes gedaan, DVD , Video, sattelietbox en TV gaan allen over de stereo, had voldoende aux aansluitingen derop zitten. (Laserdisc enzow:) ) en dat gaat allemaal met tulpaansluitingen van de apparaten naar de stereo. Ik dacht trouwens dat alle stereo TV's tegenwoordig een audio out uitgang hadden?? mijn sony van 9 jaar oud heeft er ook een (is nu 2e TV, staat een breedbeeld in de woonkamer, die heeft zelfs 2 audioout uitgangen

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Hoe kom je daar bij. Ken zal mensen met klein 37 cm tv-tje die het geluid via scart naar hun versterkers sturen.
Vraag is alleen nu ff of mijn tv het ook doet :?

specs

Verwijderd

Effe voor de weet, een normale TV heeft geen uitgangen, alleen ingangen. Je zult op een normale TV dus nooit je audio (en video) door kunnen lussen naar je stereo. De enige manier om dit te realiseren is door een videorecorder te gebruiken. Daar zit WEL standaard audio/video op (uiteraard, want het signaal mot tenslotte naar een TV)

Er zijn nog wel andere mogelijkheden, maar de basis is in ieder geval dat je met ALLEEN een TV en een versterker er niet uit komt. Je hebt minimaal een extra apparaatje nodig, bijvoorbeeld een VCR
Pagina: 1