Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgar Wagt
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 31-03 09:35
Mijn zus heeft recentelijk een Google Nest Deurbel (Batterij) gekocht voor haar nieuwe huis, maar het lukt ons simpelweg niet om deze met een netwerk te verbinden.

Tijdens het verbinden van de deurbel met het netwerk komt er altijd de foutmelding "Kon niet verbinden met het netwerk" te staan.
We hebben dit bij haar thuis en bij mij thuis geprobeerd, maar het lukt in beide huizen niet. Ik dacht dat het apparaat misschien defect zou zijn, maar ze heeft een nieuwe gekregen van de mediamarkt, maar ook deze nieuwe heeft hetzelfde probleem.
We hebben allebei Odido en ik zie eigenlijk niet een instelling op het netwerk die het zou kunnen veroorzaken.
Andere apparaten, inclusief een Google Nest Hub en Nest Mini hebben geen problemen met verbinden.

Dus heeft een van jullie Tweakers enig idee wat het probleem is en hoe we het kunnen oplossen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Edgar Wagt schreef op zondag 22 december 2024 @ 18:25:
Mijn zus heeft recentelijk een Google Nest Deurbel (Batterij) gekocht voor haar nieuwe huis, maar het lukt ons simpelweg niet om deze met een netwerk te verbinden.

Tijdens het verbinden van de deurbel met het netwerk komt er altijd de foutmelding "Kon niet verbinden met het netwerk" te staan.
We hebben dit bij haar thuis en bij mij thuis geprobeerd, maar het lukt in beide huizen niet. Ik dacht dat het apparaat misschien defect zou zijn, maar ze heeft een nieuwe gekregen van de mediamarkt, maar ook deze nieuwe heeft hetzelfde probleem.
We hebben allebei Odido en ik zie eigenlijk niet een instelling op het netwerk die het zou kunnen veroorzaken.
Andere apparaten, inclusief een Google Nest Hub en Nest Mini hebben geen problemen met verbinden.

Dus heeft een van jullie Tweakers enig idee wat het probleem is en hoe we het kunnen oplossen?

Alvast bedankt!
Heb je wel de deurbel proberen te verbinden met je 2.4GHz wifi netwerk? Dat is stap 1. 5GHz werkt meestal namelijk niet bij home automation apparaten. Staat als het goed is ook in je handleiding.

Dus, zet je 5ghz uit en probeer het nog eens.

Staat er in je handleiding dat het apparaat wel dualband aankan, zorg dan dat je 5GHz netwerk op "5ghz n+ac" staat, niet alleen op "'n" dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgar Wagt
dragon2 schreef op zondag 22 december 2024 @ 18:36:
[...]

Heb je wel de deurbel proberen te verbinden met je 2.4GHz wifi netwerk? Dat is stap 1. 5GHz werkt meestal namelijk niet bij home automation apparaten. Staat als het goed is ook in je handleiding.

Dus, zet je 5ghz uit en probeer het nog eens.

Staat er in je handleiding dat het apparaat wel dualband aankan, zorg dan dat je 5GHz netwerk op "5ghz n+ac" staat, niet alleen op "'n" dus.
Jup, geprobeerd met een gecombineerd 2.4/5 GHz netwerk en een apart 2.4 GHz netwerk. Ik lees nu ook een topic op community.odido.nl van mensen met hetzelfde probleem, er zou een update geweest zijn op de modem, maar dat is al 8 maanden geleden en wij hebben het probleem dus nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Edgar Wagt schreef op zondag 22 december 2024 @ 18:46:
[...]

Jup, geprobeerd met een gecombineerd 2.4/5 GHz netwerk en een apart 2.4 GHz netwerk.
Ik had dit probleem ook, maar mijn oplossing was om 5 GHZ tijdelijk even helemaal uit te schakelen.
Als hij dan verbinding heeft kun je hem weer inschakelen.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgar Wagt
KSR schreef op maandag 23 december 2024 @ 00:40:
[...]

Ik had dit probleem ook, maar mijn oplossing was om 5 GHZ tijdelijk even helemaal uit te schakelen.
Als hij dan verbinding heeft kun je hem weer inschakelen.
Thanks, apart maar we gaan het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 23:59
WPA3 uitzetten werkt vaak ook, kan best zijn dat het wel weer werkt nadat hij een set updates heeft binnen gehaald

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Pagina: 1