Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeatBeatTonny
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 16-07 22:19
Goedemiddag Tweakers,

Ik zou graag mijn huidige Dell laptop gaan vervangen voor iets nieuws en zou graag een beroep willen doen op jullie expertise.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop voornamelijk inzetten om online te pokeren in combinatie met de standaard zaken zoals surfen, streamen etc. Qua performance heb ik voor de pokerclients niet veel nodig, wat wel belangrijk is, is dat ik 2 externe schermen kan aansluiten via een HP Dock G5 met usb-C.

Vanuit de pokerclient wordt het volgende geadviseerd:

Windows 10/64-bit
Intel Core i5 of hoger
8 GB RAM of hoger
10 GB Free disk
VGA: GTX 650 of hoger

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Bij voorkeur geen een Windows apparaat. Ben niet zo zeer merk gebonden dus sta overal voor open.
Nu met name gekeken naar Asus, HP, Acer en Lenovo.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Tot +- 600 euro lijkt me een goede richting.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Deze blijft nagenoeg altijd thuis. Het enige wat belangrijk is, is dat ik kan switchen binnen met werkplek tussen de privé laptop (die ik nu wel aanschaffen) en werk laptop d.m.v. de HP G5 Dock.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik ben niet merk gebonden, zolang het maar niet Mac OS is.
Weet zelf ook niet of er nog een verschil zit tussen bijv. chips van Intel of AMD.

Ik had momenteel de onderstaande op het oog:

Deze Asus Vivobook 15 bijv. vind ik op 2 plaatsen, een met I7 Intel en een met AMD Ryzen 5.
Wat zou dan voor jullie de voorkeur hebben?
uitvoering: ASUS Vivobook Go 15 OLED E1504FA-L1367W

https://www.coolblue.nl/p...k-15-x1504za-nj1167w.html

uitvoering: Lenovo IdeaPad Slim 5 16ABR8 (82XG009DMH)

https://www.mediamarkt.nl...16-gb-512-gb-1806874.html

Dankjulliewel!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeatBeatTonny
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 16-07 22:19
Iemand? :)