AMD (AXIA) vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Sinds enige tijd heb ik een AMD 1 gig AXIA op een MSI K7T266 Raid mobo. Ik krijg hem maximaal op 1377 met een fsb van 145 en 1,85 V Nu heb ik ook de beschikking over een 1200 AXIA. En nu heb ik me wel eens laten vertellen dat bijv. een 1200 standaard minder heet wordt dan een 1000 op 1200. Vraag ik me alleen af hoeveel dit scheelt. Mijn vraag is of het veel verschil maakt om de 1 gig te vervangen voor de 1,2. Zelf denk ik voor overklokken dat het niet zoveel uitmaakt, 1 gig gaat over het algemeen zelfs nog iets hoger. Maar misschien wel met het oog op een voltage verhoging, dus dat ik met de 1,2 op 1,4 op standaard voltage afkan of slechts een klein beetje hoger.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:25

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik denk dat je in DOC meer respons krijgt :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Stealthje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08-2022

Stealthje

Me like Tux :)

Je zegt, dat je beschikking hebt over beiden processoren ...
Wat let je om ff te gaan testen dan ?

Dan merk je het direct

Tux rulez man !

Verwijderd

Ik krijg mn 1200 op standaard voltage met gemak op 1400 en hij loopt al 2 weken stabiel. :)

• Daacuso
Op vrijdag 14 september 2001 13:01 schreef Stealthje het volgende:
Je zegt, dat je beschikking hebt over beiden processoren ...
Wat let je om ff te gaan testen dan ?

Dan merk je het direct
Ik heb er alleen een hekel aan om de processor eraf te halen. Ik weet wel dat als je het goed doet dat het geen kwaad kan, maar toch.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:20
Op vrijdag 14 september 2001 13:03 schreef martian het volgende:
Ik krijg mn 1200 op standaard voltage met gemak op 1400 en hij loopt al 2 weken stabiel. :)
Welke koeler gebruik jij dan wel en welke settings?
Ik krijg de mijne helemaal niet tot 1400, zelfs niet nu met
men nieuwe ocz PC150-memory! :(

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:45
Zodra ik mijn AMD athlon 1200 AXIA processor op 1400mhz zet, lockt al heel snel mijn systeem.

Opstarten van de harde schijf doet ie al helemaal niet!
1333 is het max wat ik aankan, en dat met een AXIA!

rsnel

• Daacuso
Op vrijdag 14 september 2001 13:09 schreef Fire69 het volgende:
Welke koeler gebruik jij dan wel en welke settings?
Ik krijg de mijne helemaal niet tot 1400, zelfs niet nu met
men nieuwe ocz PC150-memory! :(
Ik gebruik een spire cooler met koperen onderkant. PC 2100 DDR geheugen op een msi K7T266 mobo. Een FSB van 145 en een muliplier van 9,5 met 1,85 volt. Hij wordt 51 graden stressed, maar aangezien mijn systeemtemp. ook al 47 graden is heb ik nog wat casefans nodig. Wat heb jij eigenlijk voor moederbord?

• Fire69
Op vrijdag 14 september 2001 13:13 schreef Daacuso het volgende:

[..]

Ik gebruik een spire cooler met koperen onderkant. PC 2100 DDR geheugen op een msi K7T266 mobo. Een FSB van 145 en een muliplier van 9,5 met 1,85 volt. Hij wordt 51 graden stressed, maar aangezien mijn systeemtemp. ook al 47 graden is heb ik nog wat casefans nodig. Wat heb jij eigenlijk voor moederbord?
'k heb een a7v133, 2* 256mb PC150 van ocz, en momenteel een goedkoop taisol-koelertje :r met arctic silver dertussen.
146 is de max fsb die ik kan zetten, multiplier 9.5, als ik dan nog iets verhoog, krijg ik bluescreens! :(

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik verbaas me over het feit dat sommigen nog steeds posten hoeveel zij wel/niet halen met hun AMD daar het algemeen bekend is dat de ene processor de andere niet is. Vooral de lekker makende postjes van tweakers die een veel hoger resultaal halen (de :9 postings) bereiken alleen dat de topicstarters nog gefrustreerder raken. Ik zou zeggen: proberen is weten, en weten is o.a. de FAQ.

Als je goed de vraag leest en weet waar het om gaat, dan hebben de postings van "ik haal makkelijk xxxxMhz met mijn processor totaal geen nut!

Dit moest ik effe kwijt... sorry voor de overlast. :'(

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Daacuso
Op vrijdag 14 september 2001 13:18 schreef Fire69 het volgende:

[..]

'k heb een a7v133, 2* 256mb PC150 van ocz, en momenteel een goedkoop taisol-koelertje :r met arctic silver dertussen.
146 is de max fsb die ik kan zetten, multiplier 9.5, als ik dan nog iets verhoog, krijg ik bluescreens! :(
Nou vindt je het niet genoeg. Hij geeft misschien wel 1333 aan. Maar reken het maar uit het is bijna 1400. Onderling zit er namelijk ook nog wel verschil tussen de axia'a. Maar kijk eens wat hij met voltage verhoging op 10 x 140 doet. En misschien dat ie met goede koeling wel hoger wil.

• Fire69
mijn voltage staat in de bios nu al op 1.85
Zal effe proberen op 10*140, had ik nog niet aan gedacht! :)

• Daacuso
Op vrijdag 14 september 2001 13:26 schreef Merely het volgende:
Ik verbaas me over het feit dat sommigen nog steeds posten hoeveel zij wel/niet halen met hun AMD daar het algemeen bekend is dat de ene processor de andere niet is. Vooral de lekker makende postjes van tweakers die een veel hoger resultaal halen (de :9 postings) bereiken alleen dat de topicstarters nog gefrustreerder raken. Ik zou zeggen: proberen is weten, en weten is o.a. de FAQ.

Als je goed de vraag leest en weet waar het om gaat, dan hebben de postings van "ik haal makkelijk xxxxMhz met mijn processor totaal geen nut!

Dit moest ik effe kwijt... sorry voor de overlast. :'(
Helemaal mee eens. Waar ik meer aan had was www.overclockers.nl Daar zag ik net toch wel dat er meer mensen zijn die boven de 1400 komen met een 1,2 dan met een 1,0. En daarnaast heb ik nog niet antwoord op mijn vraag over de warmte productie van een 1,0 op bijv. 1200 in vergelijking tot een 1200 gewoon op 1200.

Verwijderd

Als de Vcore hetzelfde word gehouden, en je hebt 2 procs van dezelfde stepping (axia bijv.), dan is de hitteproductie van een 1200@1200 en een 1000@1200 exact gelijk.
Pagina: 1