Geautomatiseerd data uit HomeWizard apparaten halen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien Hanekamp
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-04 16:29
Mijn vraag
Ik heb een vrij groot aantal HomeWizard Slimme Stekkers, een aantal HomeWizard kWh meters, een P1 slimme meter en een watermeter in gebruik. Maandelijks maak ik van elk apparaat een export van de data van die maand als CSV file.
Dat is een handmatig proces. Ik ben op zoek naar een stukje software wat dit geautomatiseerd voor mij kan doen. Datum van - tot opgeven en dan per slimme meter (of ander HomeWizard apparaat) per apparaat een CSV file laten aanmaken en die in een bepaalde directory wegzetten. Wel herkenbaar wat van welk device afkomt uiteraard, anders zie je door de bomen het bos niet meer.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 21:39
Zou je hiervoor niet naar Domoticz of Home Assistant kunnen kijken?
Beide icm met influxdb en grafana zouden je prachtige long term gegevens en grafieken geven en ook de mogelijkheid tot exporteren

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:40
Rien Hanekamp schreef op zondag 22 december 2024 @ 12:09:
Mijn vraag
Ik heb een vrij groot aantal HomeWizard Slimme Stekkers, een aantal HomeWizard kWh meters, een P1 slimme meter en een watermeter in gebruik. Maandelijks maak ik van elk apparaat een export van de data van die maand als CSV file.
Dat is een handmatig proces. Ik ben op zoek naar een stukje software wat dit geautomatiseerd voor mij kan doen. Datum van - tot opgeven en dan per slimme meter (of ander HomeWizard apparaat) per apparaat een CSV file laten aanmaken en die in een bepaalde directory wegzetten. Wel herkenbaar wat van welk device afkomt uiteraard, anders zie je door de bomen het bos niet meer.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik zie dat ze een local api hebben dus je kan ze uitlezen.

Er zijn op Github verschillende projecten deze API gebruiken.
Misschien is er al iets kant en klaars beschikbaar. Als je in Google zoekt op "homewizard site:github.com" dan krijg je wel wat projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:15
Ik heb voor mijn vader iets vergelijkbaars gemaakt met Home Assistant, MQTT en Node Red.

Home Assistent verzamelt de data, geeft een mooi dashboard en stuurt om de zoveel tijd de stand door op MQTT. Node Red vangt dat af, schrijft dat in een csv en maakt aan het eind van de dag een mailtje met een dagoverzicht.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asclepius8
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08:48
Ik doe een API call op de local-api per device, maar ik ben eigenlijk benieuwd of @HomeWizard_NL geen feature kan maken dat je zelf (via de local-api) een mqtt server kan aanduiden waar het device zelf zijn data naar toe kan sturen per een interval.