Hoi iedereen,
Wij hebben recent een ander huis gekocht en inmiddels hier onze intrek genomen. Nu viel het ons op dat het schilderwerk in één ruimte onder de dakkapel begon af te bladderen en op basis hiervan hebben we toch eens wat verder proberen kijken dan onze (lees: mijn) neus lang is.
Hierbij viel het ons op dat het lijkt alsof de dakkapel niet gelijk loopt met de rest van het dak en hoe verder we kijken hoe meer er niet lijkt te kloppen. Als greep uit de hoge hoed vallen met mijn lekenverstand de volgende zaken op:
:strip_exif()/f/image/3eiMa5ebiaceEh4vWvc8avDL.jpg?f=fotoalbum_large)
Hierboven kun je zien dat de rechterkant van de kapel substantieel hoger lijkt te staan/hangen dan de linkerkant. Aan de rechterkant is ook de plek waar in huis de vochtplekken zich bevinden. Hieronder een foto van de vochtplekken en wat overige foto's om de situatie te schetsen.
:strip_exif()/f/image/FLCDCCELJHdz53bBQpl8eIlm.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de laatste foto is te zien hoe de achterste rij dakpannen niet goed lijkt aan te sluiten en iets verschoven lijkt. Nu weet ik niet of daar ook een vochtprobleem bestaat omdat dat niet meer onder de kapel zit en de zolder verder is afgewerkt door een vorige bewoner zodat we daar niet kunnen kijken.
Wat ik vooral wil weten is wat een verstandige tijdlijn is om dit probleem aan te pakken zodat we niet straks met een groter probleem zitten. Moet hiervoor een constructeur ingeschakeld worden of is er iets wat ik (tijdelijk) zelf kan proberen of oplossen? Mochten er meer foto's nodig zijn voor een beter beeld dan geef graag een gil!
Alvast bedankt voor het meedenken
Wij hebben recent een ander huis gekocht en inmiddels hier onze intrek genomen. Nu viel het ons op dat het schilderwerk in één ruimte onder de dakkapel begon af te bladderen en op basis hiervan hebben we toch eens wat verder proberen kijken dan onze (lees: mijn) neus lang is.
Hierbij viel het ons op dat het lijkt alsof de dakkapel niet gelijk loopt met de rest van het dak en hoe verder we kijken hoe meer er niet lijkt te kloppen. Als greep uit de hoge hoed vallen met mijn lekenverstand de volgende zaken op:
- Dakkapel loopt niet parallel met bijvoorbeeld de dakgoot
- Een aantal dakpannen lijkt scheef te liggen
- De grijze rand onder het kozijn is gescheurd en vervormd
- Er ontstaan nu al flinke vochtplekken in het nieuwe schilderwerk
- Aan de zijkant van de kapel 'golft' het materiaal nogal sterk en lijken de beugels(?) vervormd
Nu is dat op zich niet zo'n groot probleem, maar mocht iemand weten of hier toch iets in te regelen valt hoor ik dat in ieder geval erg graag.artikel 24 Niet bewoond
Verkoper heeft koper uitdrukkelijk geattendeerd op het feit dat hij het verkochte niet recent zelf feitelijk heeft gebruikt en dat hij derhalve koper niet heeft kunnen informeren over de eigenschappen c.q. gebreken aan het verkochte waarvan hij op de hoogte zou zijn geweest als hij het verkochte zelf feitelijk had gebruikt. In dit kader zijn partijen uitdrukkelijk overeengekomen dat dergelijke eigenschappen c.q. gebreken voor risico en rekening van koper komen.
Artikel 26 Staat van onderhoud
Koper verklaart bekend te zijn met de staat van onderhoud van onderhavig object en heeft het registergoed met daglicht bezichtigd en geïnspecteerd, zowel in- als exterieur."
:strip_exif()/f/image/3ctbzUTT6N9sTuQqh03GElvC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3eiMa5ebiaceEh4vWvc8avDL.jpg?f=fotoalbum_large)
Hierboven kun je zien dat de rechterkant van de kapel substantieel hoger lijkt te staan/hangen dan de linkerkant. Aan de rechterkant is ook de plek waar in huis de vochtplekken zich bevinden. Hieronder een foto van de vochtplekken en wat overige foto's om de situatie te schetsen.
:strip_exif()/f/image/dt9cDVEmVmZ5P3zXzpsBaN1H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XQIzPFMyKfOcd6TcmUUX6Bcl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ym6tqVofREA4otqMDUmTaZcA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FLCDCCELJHdz53bBQpl8eIlm.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de laatste foto is te zien hoe de achterste rij dakpannen niet goed lijkt aan te sluiten en iets verschoven lijkt. Nu weet ik niet of daar ook een vochtprobleem bestaat omdat dat niet meer onder de kapel zit en de zolder verder is afgewerkt door een vorige bewoner zodat we daar niet kunnen kijken.
Wat ik vooral wil weten is wat een verstandige tijdlijn is om dit probleem aan te pakken zodat we niet straks met een groter probleem zitten. Moet hiervoor een constructeur ingeschakeld worden of is er iets wat ik (tijdelijk) zelf kan proberen of oplossen? Mochten er meer foto's nodig zijn voor een beter beeld dan geef graag een gil!
Alvast bedankt voor het meedenken
c: