Zwolle: hulp gevraagd met veilig netwerk WiFi/LAN aanleggen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2024
Voor mijn woonhuis in Zwolle wil ik mijn WiFi / LAN netwerk op orde brengen. Ik heb de volgende requirements:
- overal in huis WiFi
- beveiliging tegen inbraak
- veilige oplossing voor mijn apparaten om spionage of inbraak te voorkomen
- ouderlijk toezicht: onveilige of vunzige websites kunnen blokkeren

Wie heeft hier kennis van en heeft er plezier in om mij hiermee te helpen?
Je adviseert me wat ik moet kopen.
Je configureert de boel
Aanbrengen van de spullen kan ik waarschijnlijk wel, maar als je tijd hebt mag je daar natuurlijk wel mee helpen.

Ik ben IT-er, maar op het gebied van netwerken volg ik de ontwikkelingen al jaren niet meer. Vandaar dat ik liever gebruik maak van iemands actuelere kennis.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik gok dat je hier https://tweakers.net/aanbod/nieuw/vraag/ voor moet gebruiken.

Je wilt een dienst inhuren (al dan niet gratis...?)

Of je stelt je vraag anders - maar dan moet je wel aanvullen met gegevens wat je al gevonden hebt, dan kan de community, waar je al sinds 2000 op zit, je verder helpen...
  • Wi-Fi 6E, algemeen gebruikt
  • Firewall (is tegenwoordig standaard...)
  • IPS/IDS (als je niet weet hoe het werkt of kan lezen, heb je er niets aan)
  • Adguard / PiHole voor het ouderlijk toezicht.
Budget is ook belangrijk....

[ Voor 68% gewijzigd door Vorkie op 22-12-2024 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:13
Wat ik me afvraag, welke van deze gevraagde eisen kan je niet met een standaard ubiquiti doen?

Je hebt een erg standaard gebruikersprofiel. Of heb je een huis met super dikke betonnen bunker buren? Of een kamer met kooi van Faraday

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberjunkie
@99ruud99 Haha, ik heb gewoon erg slechte ervaringen met Wifi en ik ben dan bang dat als ik geld ga uitgeven dat het nog steeds niet goed is en daar zou ik dan van balen.
Maar het klopt dat mijn gebruikersprofiel niet zo speciaal is. Mijn 2-onder-1-kap is misschien een beetje anders ingedeeld dan de meeste huizen, maar misschien valt dat ook wel mee.

@Vorkie goede aanwijzingen, dankjewel!
Ik had nog niks gezocht/gevonden. Vroeger zocht ik dit soort dingen allemaal zelf uit, maar daar heb ik geen geduld meer voor of geen liefhebberij meer in. Ik ben een beetje lui/gemakzuchtig, maar ik wil het wel goed voor elkaar hebben. Dat kost dan geld ja…
Ik weet nog niet wat mijn budget zou moeten zijn, maar ik ga er toch een beetje vanuit dat ik binnen de €2000 euro kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberjunkie
Wat ik ook nog niet weet is wat ik met mijn KPN experiabox moet. Omdat ik niet weet of die kan blijven zitten en zo ja, hoe die dan geconfigureerd moet worden, ben ik erg geneigd het hele probleem maar van me af te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

Zoals andere ook al aangaven is het forum niet bedoeld om te vragen naar betaalde hulp.

We kunnen je op het forum echter wel helpen met je adviseren en aanschaffen van de juiste spullen.

Waar kunnen we je mee helpen?
Pagina: 1