Heeft kleur invloed op verkoopwaarde 2de hands

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:13

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een andere (2de hands) auto. Type SUV.
Nu zag ik een paar exemplaren die ik wel aardig vond. Diverse kleuren kwamen voorbij: Wit, rood, grijs.
Ik had het er met vrienden over en die zeiden "Rood krijg je later veel moeilijker verkocht".
Voor mij was dit nieuw.

Maar toen ik het ook aan wat anderen vroeg kwamen er nog meer mensen mee.
Blijkbaar omdat het zo'n opvallende kleur is.

Zit er een kern van waarheid in, of is het borrelpraat.

Afbeeldingslocatie: https://www.bpsnext.com/data/cars/49789/resized_137235793627e69a8b9581.jpg?v1

Afbeeldingslocatie: https://vehicle-images.dealerinspire.com/a2bd-110010758/1FMUK8KH9SGA64752/e6d14d1e1fbfb6e4ab7cef36b21d9c95.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:01
Als een auto moeilijker te verkopen is vanwege de kleur, dan heeft dat invloed op de verkoopprijs en zal het goedkoper worden. Je kunt dus ook andersom redeneren: Een rode auto kun JIJ goedkoper aanschaffen dan een gewilde kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Toen ik afgelopen maart een occasion hebt gekocht, waren vrijwel dezelfde varianten in het rood ook goedkoper. Scheelt als rood je favoriete kleur is.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
107mb schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:55:
Als een auto moeilijker te verkopen is vanwege de kleur, dan heeft dat invloed op de verkoopprijs en zal het goedkoper worden. Je kunt dus ook andersom redeneren: Een rode auto kun JIJ goedkoper aanschaffen dan een gewilde kleur.
Daar heb ik nog niks van gemerkt. Maar dan zou ik meer vergelijkingsmateriaal moeten hebben.
Ook wil ik mijn auto ws importeren uit Duitsland. Misschien houden zij wel superveel van rood, en ben ik de klos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Seroczynski schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:55:
Toen ik afgelopen maart een occasion hebt gekocht, waren vrijwel dezelfde varianten in het rood ook goedkoper. Scheelt als rood je favoriete kleur is.
En was dat significant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:01
Ik denk ook dat het aan het type auto ligt, maar dat het over het algemeen wel meevalt. Het ene rood is het andere ook niet. De X5 is bijv wel echt knalrood; bijna oranje.

Ik zou gewoon de kleur kopen die je zelf mooi vindt. Er zijn denk ik ook altijd wel liefhebbers die juist wel op zoek zijn naar een bepaalde kleur en waar dus ook weinig aanbod van is. Ik zocht zelf ook heel specifiek een rode Taycan en die komen maar heel zelden voorbij vergeleken met de standaard zwarte en zilvergrijze uitvoerigen.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Veel rode lak verweerde heel snel vroeger, zal tegenwoordig wel meevallen denk ik maar misschien zal nog in het achterhoofd meewegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14:41
Met een witte blijf je zitten enz...

Ik zou een kleur pakken die jij zelf mooi vind of is het voor de handel?

Het belangrijkste voor mij zou zijn dat het een metallic lak is.
De uni lakken (van vroeger) zijn sneller dof/mat.

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Vogels60 schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:10:
Ik zou een kleur pakken die jij zelf mooi vind of is het voor de handel?
Nee, het is zeker niet voor de handel.
Ik wil er een jaar of 2 in rijden en dan ws overstappen naar EV.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 07:32
Ga er maar vanuit dat je altijd de verkeerde kleur hebt als je hem inruilt. En als je een station hebt in te ruilen hebben ze liever een sedan of suv. Maar als je een sedan hebt of suv, dan weer niet natuurlijk……. Kortom koop wat je mooi of praktisch vindt. Je hebt 9 van de 10 keer toch net een verkeerde.

[ Voor 61% gewijzigd door Snelle Henkie op 25-12-2024 09:54 ]

Pagina: 1