Dock/KVM switch laptop+pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-06 19:49
Hallo allemaal, ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer, dus alle hulp is welkom!

Ik zoek een?
Manier om een laptop middels usb-c van stroom te voorzien, zoals een dock. Tegelijkertijd ook een soort KVM switch om extern toetsenbord + muis + beeldscherm (4K 60) in combinatie met een PC.

Laptop wil ik dus via 1 usb-c poort op het geheel aansluiten, waarbij deze van zowel stroom als de randapparatuur voorzien wordt. Met de mogelijkheid om eenvoudig te wisselen naar de pc (waarbij idealiter de laptop wel stroomtoevoer behoudt).

Wat is je budget?
Niet teveel, want het blijft een luxeprobleem. Tegelijkertijd is gemak ook wat waard, max €200 ofzo?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren want geen ervaring met dit soort apparaten. Belangrijk dat het generiek werkt en dus bij wisselen van laptop/pc geen beperking wordt.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Laptop met usb-c aansluiting voor stroomvoorziening. Nog te bouwen PC, dus als hier een bepaalde aansluiting voor van belang is kan dit meegenomen worden.

Alvast bedankt voor de hulp! Ik heb vooral moeite om te achterhalen wanneer de laptop ook van stroom voorzien wordt via de switch.

Beste antwoord (via spocy op 01-01-2025 22:44)

• VBald
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-08 13:09
spocy schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:25:
Hallo allemaal, ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer, dus alle hulp is welkom!

Ik zoek een?
Manier om een laptop middels usb-c van stroom te voorzien, zoals een dock. Tegelijkertijd ook een soort KVM switch om extern toetsenbord + muis + beeldscherm (4K 60) in combinatie met een PC.

Laptop wil ik dus via 1 usb-c poort op het geheel aansluiten, waarbij deze van zowel stroom als de randapparatuur voorzien wordt. Met de mogelijkheid om eenvoudig te wisselen naar de pc (waarbij idealiter de laptop wel stroomtoevoer behoudt).

Wat is je budget?
Niet teveel, want het blijft een luxeprobleem. Tegelijkertijd is gemak ook wat waard, max €200 ofzo?

Geen merkvoorkeuren want geen ervaring met dit soort apparaten. Belangrijk dat het generiek werkt en dus bij wisselen van laptop/pc geen beperking wordt.

Laptop met usb-c aansluiting voor stroomvoorziening. Nog te bouwen PC, dus als hier een bepaalde aansluiting voor van belang is kan dit meegenomen worden.

Alvast bedankt voor de hulp! Ik heb vooral moeite om te achterhalen wanneer de laptop ook van stroom voorzien wordt via de switch.
Hoi Spocy,

Ik heb niet de beste antwoord voor je maar wel een monitor met ingebouwde KVM en geluid, bijvoorbeeld de Gigabyte 32U "https://tweakers.net/pricewatch/1731946/gigabyte-m32u-zwart.html."
Deze serie heeft een ingebouwd KVM, dit houdt in dat je in totaal 3 pc/laptop kan aansluiten. De laptop via USB-C, en PC via HDMI en USB. Via de knop aan de zijkant kan je wisselen van laptop naar PC en omgedraaid.
Dit is een voorbeeld van een mogelijke oplossing, echter moet je even nagaan welke voldoende stroom over USB-C geeft naar je laptop toe. Er zijn verschillen tussen de modellen. Daarnaast moet je zelf naar de prijs kijken. Want het begint bij €200 en gaat omhoog, die van €200 is geen 4K. Prijzen zakken soms snel naar beneden. Naast Gigabyte zijn er nog een paar monitoren met KVM, deze moet je zelf vinden. Zie in ieder geval: YouTube: Gigabyte M32U: 4k and 32 inches; MY FAVORITE!.

Je hoeft dus geen Dock te hebben, maar een monitor met KVM in dit geval.

Excuses voor de magere antwoord, voor mij was het al laat dat ik dit tikte. Laat van je horen op de forum. Mocht je vragen hebben stuur een PB. fijne jaarwisseling.

Succes.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:15
20 USB-C-dockingstations Round-up De beste basis voor je (thuis)werkplek. Je PC moet dan een DP over USB -C uitgang hebben, dat beperkt de keuze van bv videokaarten behoorlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En je beeldscherm vervangen waar een KVM inzit?

Ikzelf heb dit nu ook sinds enkele weken, bevalt goed - privé machine aan de DP, terwijl de HP Elitebook van het werk op de USB-C poort zit.

Toetsenbord/Muis zit in de USB van het scherm.

Die manier wordt ook besproken op de link hierboven - ondertussen zijn er meerdere schermen met dit idee. Ikzelf heb gekozen voor de Gigabyte M32UC die dit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
martyw schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:56:
20 USB-C-dockingstations Round-up De beste basis voor je (thuis)werkplek. Je PC moet dan een DP over USB -C uitgang hebben, dat beperkt de keuze van bv videokaarten behoorlijk.
Volgens mij zijn dit gewoon docking stations toch? Dan zou ik elke keer de usb-c kabel moeten wisselen tussen pc en laptop, en daarnaast nog een flinke uitdaging voor een geschikte videokaart hebben. Of mis ik nu iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spocy
Vorkie schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:58:
En je beeldscherm vervangen waar een KVM inzit?

Ikzelf heb dit nu ook sinds enkele weken, bevalt goed - privé machine aan de DP, terwijl de HP Elitebook van het werk op de USB-C poort zit.

Toetsenbord/Muis zit in de USB van het scherm.

Die manier wordt ook besproken op de link hierboven - ondertussen zijn er meerdere schermen met dit idee. Ikzelf heb gekozen voor de Gigabyte M32UC die dit heeft.
Is een optie natuurlijk, echter heb ik een prima scherm die ook nog niet al te oud is, was dus eigenlijk op zoek naar een alternatief zonder een volledig nieuw scherm. Mocht dat er niet zijn blijft deze optie als meest waarschijnlijke over, dat wel.

Hoewel, misschien is het dan net zo makkelijk om een KVM switch, en een aparte dock te pakken. Dock met pd op laptop, aangesloten op de kvm switch, en de pc separaat ook aangesloten op de kvm switch. Moet de KVM switch bij voorkeur zonder aparte stroomtoevoer z'n werk kunnen doen maar dat gaat denk ik wel. Wel jammer dat je dan twee van die kastjes moet verstoppen. Zou toch prima in 1 moeten kunnen lijkt me.

[ Voor 20% gewijzigd door spocy op 22-12-2024 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
Dit plaatje geeft het eigenlijk wel goed weer.
De KVM switch en de dock blijven dan wel apart. Jammer dat daar niet een enkel apparaat voor is, hoop kabels en kastje om weg te werken zo. Mocht iemand hier wel iets anders voor weten dan hoor ik dat nog graag. Zo niet zal het dit worden denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxGHyS6rh2LeuLad6cE0uJM3RgI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qR3WT29w37Xih4bK4A54MDfn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• VBald
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-08 13:09
spocy schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:25:

Ik zoek een?

Wat is je budget?

Hoi Spocy,

Ik heb niet de beste antwoord voor je maar wel een monitor met ingebouwde KVM en geluid, bijvoorbeeld de Gigabyte 32U "https://tweakers.net/pricewatch/1731946/gigabyte-m32u-zwart.html."
Deze serie heeft een ingebouwd KVM, dit houdt in dat je in totaal 3 pc/laptop kan aansluiten. De laptop via USB-C, en PC via HDMI en USB. Via de knop aan de zijkant kan je wisselen van laptop naar PC en omgedraaid.
Dit is een voorbeeld van een mogelijke oplossing, echter moet je even nagaan welke voldoende stroom over USB-C geeft naar je laptop toe. Er zijn verschillen tussen de modellen. Daarnaast moet je zelf naar de prijs kijken. Want het begint bij €200 en gaat omhoog, die van €200 is geen 4K. Prijzen zakken soms snel naar beneden. Naast Gigabyte zijn er nog een paar monitoren met KVM, deze moet je zelf vinden. Zie in ieder geval: YouTube: Gigabyte M32U: 4k and 32 inches; MY FAVORITE!.

Je hoeft dus geen Dock te hebben, maar een monitor met KVM in dit geval.

Excuses voor de magere antwoord, voor mij was het al laat dat ik dit tikte. Laat van je horen op de forum. Mocht je vragen hebben stuur een PB. fijne jaarwisseling.

Succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:50
Ik denk ook dat de reeds genoemde optie van een nieuwe monitor met kvm optie voor jou echt de mooiste oplossing is en dan goed opletten dat de stroomtoevoer (max power delivery in de pricewatch) van de usb-c voldoende is voor jouw laptop. Dan maar je vorige monitor verkopen want deze optie voorziet in al je wensen.

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
Allereerst ook de beste wensen allemaal en bedankt voor het meedenken.

Ben het met jullie eens dat die monitor eigenlijk precies biedt wat ik zoek. Wel bizar dat dit niet los van de monitor aangeboden wordt.

Echter is een apart dock en KVM ook geen mooie oplossing, en qua kosten is verkopen en nieuwe monitor kopen misschien niet eens zo veel verschil ten opzichte van extra dock en kvm apart kopen inclusief alle kabels.

Denk dat ik dus toch maar voor een nieuwe monitor moet gaan kijken. Bedankt!
Pagina: 1