Gat in akoestisch paneel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan0h
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 12-05 13:56
Beste klussers,

Heeft iemand misschien de tip om precies het juiste afmeting gat te maken ten behoeve van een lichtschakelaar ( zie foto)

De plaat komt op de muur, maar er moet uiteraard een gat in voor de schakelaar

Als ik het ga uitmeten, gaat het altijd (net) niet goed uit. Is hier een andere handige manier voor die iemand heeft?

Wordt gewaardeerd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmuz-qbPEULKt8AsMZKW-JLMGTE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MVTTipfvyRtZXd3s3L115c4n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TjibbeBuijsman
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-06 22:40
Ik heb het opgemeten en daarna nog een keer nagemeten. Alternatief is werken met een mal, bijvoorbeeld van karton.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:23

H-W

Meten is weten. En misschien wat kleiner beginnen, je kan immers de sparing altijd groter maken? Zo heb ik ook enkele panelen bevestigd rondom een stopcontact, eerst meten, passen, ruimer maken, weer passen etc. Nu zit het er prima op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:52

dragonhaertt

@_'.'

Als je het geheel naar voren haalt kan je eventuele onnauwkeurigheid opvangen met het afdekraampje.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:15

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Als je geen gedoe wilt gewoon zo'n unit gebruiken. Altijd de goede afstand en er zit ook een waterpasje op.

https://www.klusspullen.n...og/inbouwdozen-aftekenen/

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
BadpunK schreef op zondag 22 december 2024 @ 16:52:
Als je geen gedoe wilt gewoon zo'n unit gebruiken. Altijd de goede afstand en er zit ook een waterpasje op.

https://www.klusspullen.n...og/inbouwdozen-aftekenen/
:Y en verder is de vraag... ga je het paneel er eerst opzetten en dan de gaten boren?
of eerst gaten maken en dan er op?

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:13
@Bryan0h plaat erop, klein (15mm) gaatje boren en daarna met kopieerfrees exact de rand volgen...

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:28

FreakNL

Well do ya punk?

En sowieso de boel naar voren halen want zo’n verzonken afdekraam is geen porem.

Zo dus:

PeacekeeperNL in "Akoestische hout panelen vraag"

[ Voor 35% gewijzigd door FreakNL op 22-12-2024 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:42

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Bryan0h schreef op zondag 22 december 2024 @ 10:45:
Is hier een andere handige manier voor die iemand heeft?

[Afbeelding]
Gewoon goed meten. 3x als je een twijfelaar bent.
Daarna met ronde gatenzaag de gaten zagen. Het is mij ook gelukt een paar weken geleden. :P

Of: op de randen van de dozen een paar dotjes kit doen. (Of iets anders zelfklevend erop houden). Plaat er even goed tegenaan drukken en er weer afhalen. De kit tekent nu je dozen af op de plaat. Midden van de gaten bepalen en ook met ronde gaten zaag zagen.

Vergeet niet dat je van die verdiep ringen (voor de inbouwdozen) ertussen moet zetten om een en ander goed en veilig af te sluiten.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:51
in "Het grote topic voor Elektra huisinstallaties" ben ik ooit de https://www.plaatprikker.com/ tegengekomen. Is dat niet wat je nodig hebt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:34

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Lijn een laserwaterpas precies uit op de dozen, zet dan de plaat ervoor en je weet precies waar de dozen zitten.
Pagina: 1