Surround sound systeem, dubbeltje op de eerste rang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-06 10:33
Hallo, ik zoek een surround sound systeem met een goede subwoofer, waar ik het meeste waar voor mijn geld krijg.

Ik verwacht uit te komen bij een 5.1 set.

Het gaat voornamelijk om de film beleving te verhogen, maar ook om muziek te luisteren.

Waar ik zelf op uitkom is de
Teufel ULTIMA 40 Surround Power Edition "5.1-Set"
Of de Teufel SYSTEM 6 "5.1-Set"

De laatste is goed voor de WAF, namelijk zonder de grote zuilen. Maar welke is het beste? De voorkeur gaat uiteindelijk uit naar de beste.

Voor de versterker neig ik naar uitvoering: Denon AVR-X1800H DAB voor €449.
Of is de uitvoering: Denon AVR-X2800H DAB het prijsverschil waard van zo'n €100?
Of zou ik toch voor een andere moeten kiezen? Suggesties zijn zeer welkom, ook als de versterker wat duurder is.
uitvoering: Denon AVC-X3800H is bijvoorbeeld €839 nu. Maar ik betwijfel of dat voor mij de beste keuze is.

Totale geschatte kosten zullen ongeveer €1.500 zijn. Mocht het echt veel toevoegen wil ik ook wel wat meer uitgeven, maar natuurlijk het liefst minder.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:43
@HaNS1443
Wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, ga dan voor 2e hands. Vooral speakers verouderen amper. Een versterker zal wel eerder verouderen, dus wil je 8K 120hz dan zal je eerder nieuw moeten gaan. Maar een versterker van een jaar oud kan prima.

Kijk voor de lol eens dit filmpje van Linus:
YouTube: I Built an INSANE Surround Sound Setup for Under $250

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-06 10:33
chrisborst schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:26:
@HaNS1443
Wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, ga dan voor 2e hands. Vooral speakers verouderen amper. Een versterker zal wel eerder verouderen, dus wil je 8K 120hz dan zal je eerder nieuw moeten gaan. Maar een versterker van een jaar oud kan prima.

Kijk voor de lol eens dit filmpje van Linus:
YouTube: I Built an INSANE Surround Sound Setup for Under $250
Daar heb je een goed punt, maar ik wil bij deze uitgaan van nieuw, ook omdat ik niet echt een mooie tweedehandse set gevonden krijg. Toevallig is het filmpje mede aanleiding geweest van deze zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:56
Bij audio is the sky the limit en het "best" is puur wat jij goed genoeg vind. Bij teufel is het fijn dat je de sets gewoon 8 weken thuis mag proberen. Kijk ook voor bundels met versterker:

https://teufelaudio.nl/ul...a-rx-v4a-51-set-107001593
Voor bundel zonder staanders als front

https://teufelaudio.nl/ul...a-rx-v6a-51-set-107001655
Met staanders en Yamaha.

https://teufelaudio.nl/ul...800h-dab-51-set-107000519
Met staanders en denon 2800.

Qua versterkers zullen ze allemaal goed genoeg zijn voor de sets. Een duurdere heb je eigenlijk nooit nodig maar je kiest ze meer op basis van aansluitingen en standaarden. Heeft de ene bijvoorbeeld een hogere hdmi standaard welke jij verwacht nodig te hebben dan kan dat een reden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-06 17:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@HaNS1443 Kijk eens naar deze forumpost Jorgen in "Keuze tussen receivers" Als je je wensen daarna invult in de Pricewatch categorie: Versterkers en receivers, wat komt er dan uit?

Nu is audio ook een kwestie van smaak dus nog beter zou het zijn om zelf te gaan luisteren naar verschillende speakers. (Receivers/versterkers hebben daar geen invloed op) De Teufel Ultima 40 Power Edition is binnen dat budget onverslaanbaar qua prijs en kwaliteit, dus dat is sowieso een prima keuze.

Your Friendly Neighborhood Moderator