Advies nieuw deurbeslag met slot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramosbeton
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-05 10:13
Hallo allemaal,

Ik wil graag een slot installeren op een van mijn binnendeuren. De voornaamste reden hiervoor is dat ik kleine kinderen heb, en ik wil voorkomen dat ze bepaalde ruimtes binnengaan.

Ik heb hier nog niet veel ervaring mee, dus ik vroeg me af of iemand tips of een stappenplan heeft. Het gaat om een standaard svedex binnendeur. Moet ik speciaal gereedschap aanschaffen, of kan ik dit doen met basisgereedschap?

Alle hulp en advies zijn welkom. Alvast bedankt!

Ik heb foto’s toegevoegd van de deur waar het om gaat. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EbI7Huk_ERV2Z34h5LRAx_kLf1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYAtsmE0MvrvzX73KfK4ZtrO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPLn78FRkjQddj_rVlVcRqXMYsM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVywTUIrLH7GE0EujlI5d65e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:10

Vliegvlug

Flight Simple

Huidige slot er even uithalen, slot zoeken met dezelfde maten maar dan met een sleutel, op de juiste plek gaten boren voor het sleutelgat en rozet.
En de slotplaat in het kozijn vervangen, op de plek van de schoot even uitboren.

Kan met basis gereedschap.

Je kan voor een slot met simpele sleutel kiezen of voor een met een cilinder. De eerste is goedkoper en waarschijnlijk wel voldoende als het enkel gaat om de kinderen ergens te weren.

Je hebt nu een Svedex slot, dan is vervangen met hetzelfde merk waarschijnlijk het makkelijkst: https://www.svedex.nl/serviceshop/assortiment/sloten

[ Voor 24% gewijzigd door Vliegvlug op 21-12-2024 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:45

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dit is zeker te doen met basisgereedschap:

- beslag eraf
- deurslot eruit
- deurslot vervangen voor eentje die afsluitbaar is: https://www.nemef.nl/nl/p...tandaard-deursloten-nemef
- extra gat boren voor sleutelgat (goed afmeten, of boormal gebruiken: https://www.nemef.nl/nl/p...mallen/boormal-1200-serie
- beslag met slotgat monteren.

Wat heb je nodig? Inbus, schroevendraaiers, potlood, boor.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Geen idee wat je daar precies bewaart, maar is fysiek afsluiten echt de beste oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:10
deurklink een kwart slag draaien, dan gaat de deur niet open door alleen de klink naar beneden te trekken maar moet het opzij geduwd worden.
Tegen de tijd dat ze dat ook kunnen kun je ze ook uitleggen dat ze uit die kamer moet blijven.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramosbeton
Als ik het goed begrijp dan ben ik klaar met onderstaand lijstje: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRVn04DUHh8EKy2mbWlfCElFlTU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BB8x5TfKSlCMw8xEV5uJWAc5.png?f=fotoalbum_large

Ik heb zelf nog een speedboor van 18 mm liggen.
zou dat volstaan denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:14

Illusion

(the art of)

Wat voor kozijn heb je?
Is dat staal waar de sparingen voor de nachtschoot al inzitten?
Of is het hout? Dan heb je misschien nog een slotplaat en een paar beitels nodig..

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 03-05 11:43
De deur hoeft niet van buitenaf op slot?
Met een speedboor moet het sleutelgat wel lukken.

[ Voor 38% gewijzigd door bredend op 22-12-2024 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramosbeton
Illusion schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:38:
Wat voor kozijn heb je?
Is dat staal waar de sparingen voor de nachtschoot al inzitten?
Of is het hout? Dan heb je misschien nog een slotplaat en een paar beitels nodig..
Staal kozijn met al een uitsparing voor een slot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 19:45

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Een speedboor van 18 is een beetje too much. Je sleutel is meer een sleuf, dus een paar gaatjes onder elkaar boren (tip: duw een houtje in het slotgat tegen doorschieten) en dan uitvijlen of dremelen. Je kan je rozet als voorbeeld gebruiken.

Nog een tip: pak je nieuwe slot, plak er tape op en ga er met een potlood overheen. Dat is je mal. :Y

[ Voor 6% gewijzigd door teacher op 22-12-2024 17:27 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:29
Let op : Er is altijd een mogelijkheid (schade en schande) dat kinderen zich met sleutel aan de verkeerde kant opsluiten. Zorg dus voor een slot dat je altijd vanaf "de andere kant" kunt openen als de sleutel er nog inzit. Zorg ook dat deuren op een vluchtroute nooit op slot zitten terwijl er iemand aan de verkeerde kant is.

Volgens mij staat hierover ook iets in het bouwbesluit.

Overigens begrijp ik je wens heel goed maar blijf bij gebruik heel goed nadenken en zorg dat de kinderen niet aan de sleutel kunnen komen maar dat ie voor volwassenen eenvoudig bereikbaar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:36
Ik vind dit wel een elegante oplossing

https://slotenonline.be/p...onische-zijde=links&gQT=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramosbeton
DjoeC schreef op zondag 22 december 2024 @ 22:54:
Let op : Er is altijd een mogelijkheid (schade en schande) dat kinderen zich met sleutel aan de verkeerde kant opsluiten. Zorg dus voor een slot dat je altijd vanaf "de andere kant" kunt openen als de sleutel er nog inzit. Zorg ook dat deuren op een vluchtroute nooit op slot zitten terwijl er iemand aan de verkeerde kant is.

Volgens mij staat hierover ook iets in het bouwbesluit.

Overigens begrijp ik je wens heel goed maar blijf bij gebruik heel goed nadenken en zorg dat de kinderen niet aan de sleutel kunnen komen maar dat ie voor volwassenen eenvoudig bereikbaar blijft.
Is het dus niet zeker dat je je slot open kan maken als een sleutel al aan de andere kant erin zit? Dan is het inderdaad verstandig om hier scherp op te zijn. We willen de sleutels op hoogte hangen zodat ze er zeker weten niet bij kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:29
ramosbeton schreef op maandag 23 december 2024 @ 19:39:
[...]

Is het dus niet zeker dat je je slot open kan maken als een sleutel al aan de andere kant erin zit? Dan is het inderdaad verstandig om hier scherp op te zijn. We willen de sleutels op hoogte hangen zodat ze er zeker weten niet bij kunnen.
Nee, dat is niet zeker. De Svedex SX lijkt dat ook niet te kunnen. Ik heb overigens geen pasklaar alternatief voor je. Na bewuste affaire hier zijn alle sleutels standaard opgeborgen ;) Gebruik alleen in bijzondere gevallen.
Pagina: 1