Kpn Sw2 stoort wifi op klik en klaar router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivens
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 24-04 19:14
Klik en klaar sinds 1 week geïnstalleerd staan.
Tot nu toe snelheden tussen de 300 en 700 mbit down gehaald en 150mbit up.
Deze snelheden storten in als ik 2 Kpn Superwifi 2 punten aansluit. 1 werkt dan als master de 2e als slave. Zij vormen geen mesh.
Ook niet als ik de wifi op de router uitzet.
2e slave punt geeft aan dat de wifi uitstaat. Dit is niet te wijzigen. Nu maar de oude kpn experia wifi aan gesloten.(Is Wifi5 SW2 zijn Wifi 6 Storing op wifi van de router lijkt voorbij.
Iemand ervaring met het aansluiten van 2 Kpn Sw2 punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 11:48
Ik heb sinds een paar dagen Budget en loop ook te stoeien met SuperWIFI. Ik heb ze beiden gereset tot ze oranje branden. Toen heb ik 1 SW via utp aangesloten op de Draytek modem tot het lampje groen ging branden. Daarna heb ik de 2e SW ook via utp aangesloten op de Draytek, die brand nu ook groen. Echter mijn 2e SW zend nu de oude SSID uit van de 1e SW. Terwijl ik de SSID van de 1e SW al wel veranderd heb.

Jij ook soortgelijk issue gehad? Misg heb je iets aan mijn volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivens
THxZ0NE schreef op zondag 22 december 2024 @ 08:32:
Ik heb sinds een paar dagen Budget en loop ook te stoeien met SuperWIFI. Ik heb ze beiden gereset tot ze oranje branden. Toen heb ik 1 SW via utp aangesloten op de Draytek modem tot het lampje groen ging branden. Daarna heb ik de 2e SW ook via utp aangesloten op de Draytek, die brand nu ook groen. Echter mijn 2e SW zend nu de oude SSID uit van de 1e SW. Terwijl ik de SSID van de 1e SW al wel veranderd heb.

Jij ook soortgelijk issue gehad? Misg heb je iets aan mijn volgorde.
Eerst de kabels eruit halen. Dan opstarten en ff wachten. Daarna resetten dmv paperclip op de achterkant tot hij rood knippert. Daarna zonder kabel op laten starten totdat het lampje paars is. Dan is hij gereset. Daarna de 1e op de kabel aan sluiten. Deze wordt dan master. Daarna de tweede die wordt dan slave. Zo hoort het te gaan. Draytek beter de wifi uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Dat resulteert in master/slave situatie maar nog steeds het uitzenden van oud ssid.

[ Voor 5% gewijzigd door THxZ0NE op 22-12-2024 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivens
THxZ0NE schreef op zondag 22 december 2024 @ 14:03:
Dat resulteert in master/slave situatie maar nog steeds het uitzenden van oud ssid.
Dat zelfde probleem heb ik nu ook. Plus het feit dat de wifi van de router gestoord wordt door de SW 2 van KPN. Downloadsnelheid is dan nog maar 10mbit ipv 600mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Ivens schreef op zondag 22 december 2024 @ 14:47:
[...]

Dat zelfde probleem heb ik nu ook. Plus het feit dat de wifi van de router gestoord wordt door de SW 2 van KPN. Downloadsnelheid is dan nog maar 10mbit ipv 600mbit.
Heel irritant. Morgen komt een deco x50 binnen als opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivens
Zo net een tip gekregen.
De 1e Sw2 nadat hij is gereset aansluiten op poort 1 De 2e als hij is gereset op poort 2.
Wifi van de router wel uitzetten!
Pagina: 1