Eén link naar hetzelfde topic geeft error, de rest niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 00:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/tSM3OVt99nF7iNFeGwWd7UbC.jpg
klikbaar

Aan de rechterkant zijn diverse reacties zichtbaar in het topic "waar kwam het kwaad van de duivel vandaan", maar juist bij de 3e krijg ik de melding dat sommige reacties in een afgesloten ruimte staan? Zijn dit allicht reacties die niet conform GoT beleid gaan, waardoor het gehele topic via die link niet zichtbaar voor me is?
Het topic is overigens wel zichtbaar via de andere notificaties.

Als er inderdaad wat reacties zijn verplaatst hoeft de link naar het topic zelf toch niet onbereikbaar te zijn? Of zie ik iets over het hoofd? :)

Mijn YouTube Channel

Beste antwoord (via Snowwie op 10-01-2025 19:08)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30

crisp

Devver

Pixelated

Een dergelijke notificatie linkt naar het eerste nieuwe bericht. Als dat bericht verwijderd is krijg je deze situatie. Ons systeem past geen reeds verstuurde notificaties aan bij het verplaatsen of verwijderen van berichten. Nieuwe notificaties zullen gewoon weer naar het juiste topic verwijzen :)

Intentionally left blank

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Een dergelijke notificatie linkt naar het eerste nieuwe bericht. Als dat bericht verwijderd is krijg je deze situatie. Ons systeem past geen reeds verstuurde notificaties aan bij het verplaatsen of verwijderen van berichten. Nieuwe notificaties zullen gewoon weer naar het juiste topic verwijzen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:52
crisp schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 21:32:
Ja maar dan eindig je dus bij het nieuwste bericht van de nieuwe notificatie. Waarmee een deel van de discussie gemist wordt. Of we moeten handmatig zoeken waar we ongeveer gebleven waren in een topic en dat opnieuw lezen. Het zou mooi zijn als de notificaties automatisch aangepast worden, want bij zwaar gemodereerde topics, zoals over Oekraïne, gebeurt mij dit minstens 1x in de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

analogworm schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:23:
[...]

Ja maar dan eindig je dus bij het nieuwste bericht van de nieuwe notificatie. Waarmee een deel van de discussie gemist wordt. Of we moeten handmatig zoeken waar we ongeveer gebleven waren in een topic en dat opnieuw lezen. Het zou mooi zijn als de notificaties automatisch aangepast worden, want bij zwaar gemodereerde topics, zoals over Oekraïne, gebeurt mij dit minstens 1x in de week.
De notificatie brengt je naar het bericht waar het om gaat, een thumbs-up naar jouw post waar dat op is gedaan, een quote naar de eerste met die quote en mentions uiteraard naar die post zelf.

Wil je naar het eerste nieuwe bericht sinds laatste bezoek, dan zoek je het topic op en klik je op het ballonnetje voor de topic titel. Want zelfs als je op een notificatie zou klikken betreffende een quote kom je mogelijk al verder in het topic. Notificaties over nieuwe reacties in een topic die je volgt zou hetzelfde moeten doen als het ballonnetje in het topic overzicht.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 23:31:
[...]
Notificaties over nieuwe reacties in een topic die je volgt zou hetzelfde moeten doen als het ballonnetje in het topic overzicht.
Nee, dat is niet hetzelfde. De notificatie brengt je naar het eerste nieuwe bericht sinds de vorige notificatie, het ballonnetje naar het eerste nieuwe bericht sinds je laatste sessie.

En het probleem met de notificatie is dat dat bericht ondertussen verplaatst of verwijderd kan zijn. Echter is het aanpassen van bestaande notificaties nogal complex...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

crisp schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 23:54:
[...]

Nee, dat is niet hetzelfde. De notificatie brengt je naar het eerste nieuwe bericht sinds de vorige notificatie, het ballonnetje naar het eerste nieuwe bericht sinds je laatste sessie.
Ik was wat kortzichtig met de vergelijking, sorry. Het ging iig om het idee om verder te gaan waar je was gebleven en notificaties hoeven dat niet per se te doen. Andersom kan ook uiteraard als je sessie nog niet 'verlopen' is.
En het probleem met de notificatie is dat dat bericht ondertussen verplaatst of verwijderd kan zijn. Echter is het aanpassen van bestaande notificaties nogal complex...
Daar dacht ik ook nog aan, maar niet in m'n post gezet. Wat overigens dus ook een punt is om juist het ballonnetje te gebruiken ipv de notificatie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 12:28:
[...]

Ik was wat kortzichtig met de vergelijking, sorry. Het ging iig om het idee om verder te gaan waar je was gebleven en notificaties hoeven dat niet per se te doen. Andersom kan ook uiteraard als je sessie nog niet 'verlopen' is.

[...]

Daar dacht ik ook nog aan, maar niet in m'n post gezet. Wat overigens dus ook een punt is om juist het ballonnetje te gebruiken ipv de notificatie.
Beide features kunnen worden gebruikt om bij te houden tot hoever je in een topic was gebleven, waarbij de notificatie betrouwbaarder is dan de sessietimer, maar het is wel een indicatie dat we eigenlijk exact zouden moeten bijhouden wanneer je een topic voor het laatst geopend hebt. Voor veel topics is de notificatie eigenlijk een beetje overkill en zou een bookmarklijst gewoon volstaan.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
crisp schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 12:40:
[...]

Beide features kunnen worden gebruikt om bij te houden tot hoever je in een topic was gebleven, waarbij de notificatie betrouwbaarder is dan de sessietimer, maar het is wel een indicatie dat we eigenlijk exact zouden moeten bijhouden wanneer je een topic voor het laatst geopend hebt. Voor veel topics is de notificatie eigenlijk een beetje overkill en zou een bookmarklijst gewoon volstaan.
Punt blijft wel een beetje dat een notificatie (van x user en meerdere anderen hebben gereageerd in xyz topic) die je naar een error pagina stuurt.. of zelfs naar een ander topic als de betreffende reactie verplaatst is, afbreuk doet aan de gebruikerservaring voor mij. Een gebruikservaring die voor de rest dikke prima en smooth is trouwens.

Via de bookmark lijst kan je vast er ook komen, maar notificaties zijn minder kliks en daarmee wmb gemakkelijker, omdat ze vanaf de tweakers.net hoofdpagina gelijk naar het juiste topic leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

analogworm schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 23:30:
[...]

Punt blijft wel een beetje dat een notificatie (van x user en meerdere anderen hebben gereageerd in xyz topic) die je naar een error pagina stuurt.. of zelfs naar een ander topic als de betreffende reactie verplaatst is, afbreuk doet aan de gebruikerservaring voor mij. Een gebruikservaring die voor de rest dikke prima en smooth is trouwens.
Dat snap ik, maar het blijft een uitzonderlijke situatie en het is iets dat niet eenvoudig te fixen is...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:49
crisp schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 23:37:
[...]

Dat snap ik, maar het blijft een uitzonderlijke situatie en het is iets dat niet eenvoudig te fixen is...
Zo uitzonderlijk is het niet, krijg ze regelmatig over Centraal Aanbiedingentopic V2.0, echter ben ik ook van mening dat deze fix weinig prioriteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
crisp schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 23:37:
[...]

Heel uitzonderlijk is het niet. Zoals eerder aangegeven loop ik met zwaar gemodereerde topics hier minstens een keer per week tegen aan. Of het eenvoudig te fixen is, geen idee, ik ben geen dev.
Maar wat er lijkt te gebeuren is dat notificaties refereren naar 1 specifieke reactie. Terwijl ze in het geval van 'user x en meerdere anderen reageerden in topic A' gaan over meerdere reacties. Ipv notificaties opnieuw te versturen zoals je eerder dacht, kan de referentie niet uitgebreid worden?

Dwz als de reactie van user X resulteert in een error of ander topic, dat er wordt gekeken naar de reactie van user Y, en dan Z? En als dat niet werkt want een hele rits verwijderd, naar 'laatste sessie dinges ballon van het topic?' een beetje zoals er naar een secundaire dns server wordt overgeschakeld als de eerste niet werkt.

Nja, ik zal het me wel te simplistisch voorstellen want ik heb geen kaas gegeten van database management etc etc etc.. succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 00:44
Je kunt het ook zo stellen dat als je actief bent in een topic en het onderwerp vrij populair is dat je toch altijd 1,2 of misschien meer pagina's moet terug scrollen om te zien waar je gebleven bent. Zelfs vindt ik de verwijzing naar een afgeschermd gedeelte naar het forum niet zo erg, want blijkbaar was die reactie toch niet iets wat past binnen het GoT beleid, en waarschijnlijk dan ook niet iets wat je wilt lezen. Het werkt in elk geval voor mij nog altijd prima om gewoon "mijn topics" aan te klikken om te zien welke topics actief zijn en naar gelang waar ik interesse in heb kan ik gewoon aanklikken.

De vraag is gesteld en voor mij is het antwoord duidelijk :-)

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1