Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Jasper
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik heb onlangs een nieuwe snelle pc samengesteld, maar wanneer ik Facebook wil openen is dit zeeeeer langzaam en kan de site soms zelfs niet worden geopend.
In de zeldzame gevallen dat de internetpagina van Facebook toch is geopend laden de foto's en filmpjes niet in, ook andere sites duren lang om te laden (Instagram). Youtube werkt, maar lijkt me ook sneller te kunnen.
Ik heb ook het probleem dat wanneer ik een simpel online game speel dat ik maar 4 fps haal.

Andere websites (zoals bv site v/d krant, tweakers, ... ) zijn binnen no time geladen op mijn Chrome browser.

Facebook en games werken nog wel goed op mijn oude pc. Vermoedelijk zit het probleem bij één van de instellingen van mijn nieuwe desktop.

Windows Defender is de enige virusscanner (denk ik). Norton 90 days try-out is reeds verwijderd.

Zou iemand weten hoe het komt dat de Meta sites en games zo traag zijn en hoe het ik het moet oplossen?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
RX 7900 xt
R 7600
32 GB DDR5 ram
nvme ssd
Gigabyte B650 EAGLE AX moederbord

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Herstarten
Adblocker aan/uitzetten
Cache verwijderen
dism online cleanup-image restorehealth
Via Edge browser geprobeerd

...
Speedtest:
+180Mps

[ Voor 11% gewijzigd door Bart-Jasper op 21-12-2024 21:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Monitor toevallig op je mobo aangesloten ipv videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Heb je alle drivers van je mobo: Gigabyte B650 EAGLE AX geïnstalleerd? Of heb je dit via Windows update gedaan? Welke versie van Windows draai je?

Open je Facebook en Instagram via Chrome of via een app?

En 4 fps is wel erg laag. Driver ook van AMD geïnstalleerd? https://www.amd.com/en/su...md-radeon-rx-7900-xt.html

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Jasper
Thx voor de snelle reacties.

De monitor is correct aangesloten.

Ik gebruik Windows 11 en open Facebook via Chrome (dus niet met app).

De drivers ga ik morgen allemaal nakijken of ze correct zijn geïnstalleerd. Ik merk nu dat de FPS op Edge nu wel aan normale snelheid is, terwijl chrome op 4 blijft hangen.
Facebook opent niet via Edge browers (zelfde probleem als Chrome).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Heb je misschien buiten de nvme schijf nog andere disks aangesloten? Intern of extern? Zie je rare dingen bij de performance tab bij de task manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Jasper
Ik zie bij taskmanager GPU0 alsook GPU1 staan. Ik vind het raar dat er 2X GPU staat. Zou dit ermee te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Bart-Jasper schreef op zondag 22 december 2024 @ 22:00:
Ik zie bij taskmanager GPU0 alsook GPU1 staan. Ik vind het raar dat er 2X GPU staat. Zou dit ermee te maken kunnen hebben?
1 is je videokaart, de andere die van je cpu.

Hoe is je cpu en ram verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Jasper
CPU verbruik bij een site die opent is ie 5%.

CPU verbruik bij een simpel internetgame schiet die naar 100% (5Ghz) via Chrome.

CPU verbruik bij een simpel internetgame via Edge is 6%.

Ik zie ook onmiddellijk dat mijn adblocker bij "chrome" +100 ads blokkeert en misschien dat mijn desktop daarom naar 100% schiet.

RAM steeds stabiel +/- 30%.

Facebook kan ik nergens openen (Edge, Chrome, Firefox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Probeer het eens in incognito mode. En installeer eens 3d mark en pc mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Jasper
Als ik de ingebouwde Adblocker via Edge blokkeer/pauzeer dan werkt Facebook terug.

In Chrome heeft dit geen effect. Facebook en een simpel spel kan niet geladen worden in Chrome.
Pagina: 1