Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduard kelder
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23-12-2024
Mijn vraag
...
Momenteel in bezit van estia warmtepomp, waar het binnen deel teveel geluid produceert en ik systeem wil gaan aanpassen in het voorjaar.

Ik wil het buffervat tapwater, en het buffervat warmtepomp laten staan.

Bestaat er een besturing systeem welke alle aansturing kan verzorgen, soort Local Energy management om het tapwater los te koppelen van een warmtepomp software in het basis systeem.

Dwz, dat het buffervat, voorzien van elektrisch element wordt aangestuurd door om home systeem, dus dat het home systeem een warmtepomp aanstuurt en zegt nu de boilers verwarmen en de 3 weg klep bestuurd. alsmede als er zonnestroom over is, hij deze eerst gebruikt voor tapwater en indien niet toereikend bij verwarmd op goedkope tarief dmv dynamisch tarief.

Een totaaloplossing in energie verbruik, die dus de warmtepomp aan stuurt maar ook de boilers.
Hiermee wil ik een monoblock plaatsen welke voor energie zorgt, maar wanneer deze stuk zou gaan ik niet afhankelijk wordt van een installateur en zelf het monoblock kan uitwisselen.

het is nu als je een keuze maakt voor een merk, je er zo aan vast zit.

...

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Je hebt nu dus een hygienebuffervat voor je tapwater of heb je een boilervat voor je tapwater?

[ Voor 11% gewijzigd door AUijtdehaag op 22-12-2024 13:22 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:59
Dit is weer een topic waar bij ik denk: “wat gaat er in hemelsnaam mis”

De hydromodule of all in one doen volgens wat ik zo snel vind maximaal 26dB… dat zou richting onhoorbaar moeten zijn… het is echt niet veel!

Desondanks ervaart TS zodanig problemen dat hij een ernstige bak geld overboord lijkt te willen gooien…

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.