Hickups met Google Meet: waar beginnen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeforelNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-05 16:36
Beste mensen,

Bij het werken op onze zolder ervaren wij regelmatig "hickups" bij het gebruik van Google Meet. Hickup = beeld staat stil, verbinding wordt tijdelijk verbroken etc. Op die zolder komt het internet bedraad binnen op een Win11 pc waarop we Google Meet gebruiken via Google Chrome.

Gisteren heb ik een aantal metingen verricht op die pc:
+ Speedtest.net: 5 maal gedraaid, gemiddeld 600Mbps down (latency: ca 150) / 60Mbps up (latency 25) / idle latency: 30
+ Ping commando (ping -50 -L 1000 www.google.com), 5 maal gedraaid:
--> min: 9 / max: 18 / avg: 10ms / lost = 0%

Heb zelfde ook gedaan via een ping naar de Meet servers (last ik ergens): ping lens.meet.l.google.com
--> zelfde goede resultaten

Dus vooralsnog kan ik hier niets in vinden.

De situatie nog even in het kort:

Ziggo Modem --> Asus RT-AC68U router --> TP-link switch --> TP-link switch --> TP-link switch --> PC

Wat zou ik nog meer kunnen doen om te onderzoeken waar de zwakke schakel zou kunnen liggen?

Alvast bedankt voor de moeite!

PS: op diezelfde zolder ondervinden we soms, in een andere kamer, ook issues met MS Teams en dan is de situatie:

Ziggo Modem --> Asus RT-AC68U router --> TP-link switch --> TP-link switch --> Asus Wifi access point --wifi--> laptop

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:08
Gezien de resultaten van je snelheidstest ga ik er van uit dat je een 1 Gbps abonnement hebt bij Ziggo.
Dan is mijn voorzichtige conclusie dat er iets niet goed is met je Ziggo aansluiting. Ga dus eerst eens bekabeld testen rechtstreeks op de Ziggo modem om dat te bekijken en eventueel je interne netwerk uit te sluiten.
Ook eens even de signaalwaardes in de Ziggo modem bekijken of dat allemaal ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeforelNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-05 16:36
@Masimo Dank voor je reactie en tip. Kan je die signaalwaardes van zo'n modem zelf testen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 22:14

Kabouterplop01

chown -R me base:all

ik denk dat je die ping test moet draaien voor de duur van je meet sessie (tegelijkertijd)

ping -t -l 1500 lens.meet.l.google.com.
Als je een verbindings issue hebt dan zou je terwijl de sessie hikt onderbrekingen moeten zien.
Ik verwacht het niet nl. Mocht je problemen met je verbinding hebben dan had je die al in je andere ping test moeten zien. en had je al andere issues ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:08
Nee, niet testen, maar je kunt ze wel bekijken. Daarvoor moet je inloggen in je modem via zijn IP adres.
Dan is er ergens een pagina waar je signaalwaardes (sterkte en signaal/ruis (SNR), foutwaardes, time-outs etc.) kunt bekijken.
Hier even een voorbeeld.
Standaard IP voor de Ziggo modem is 192.168.178.1, meen ik me te herinneren.

[ Voor 15% gewijzigd door Masimo op 21-12-2024 16:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voordat we ons blind staren op de modem en verbinding: je zegt dat dit speelt met laptop op zolder in twee kamers.

- heb je er ook last van als je met die laptop(s) elders in huis werkt?

Ik zou zeker niet uitsluitend aannemen dat het probleem in het netwerk zit - dit kan ook een softwareprobleem zijn. Zo heb ik een PC die steevast na zo'n 1 minuut in eerste Teams call van de dag ongeveer 10 seconden verbinding verliest. Ik weet dat het in de applicatie zit want een ping naar google.com loopt gewoon door tijdens de onderbreking. Dat is gelijk ook tip: laat continu op achtergrond een ping lopen ergens heen (met de -t switch) terwijl je werkt. Doe in een tweede venster een ping naar je router. Als Meet hikt, kijk wat ping in beide vensters doet, dan weet je waar je moet kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 22-12-2024 10:29 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1