Op zoek naar een nieuwe (draadloze) muis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 01:17

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Momenteel heb ik een Rapoo V300-muis. Prima ding en alweer een goede ~8 jaar ofzo in gebruik. Maar de software van het ding is al een paar jaar nergens meer te vinden, en ik wil naar een volledig draadloze setup. Qua toetsenbord heb ik nu een Sharkoon Skiller *insert random nummers en letters*. Was een paar jaar terug een van de goedkopere backlit toetsenborden, dus daarom gekozen. Geen spijt van gehad. Maar die wil ik gaan vervangen door de Logitech MX Keys S (met polssteun).

Reden om daarvoor te kiezen is als volgt: in de Pricewatch zet ik minimale beoordeling op vier sterren, kies ik de eigenschappen die ik wil (in het geval van het toetsenbord wil ik Bluetooth, witte of RGB backlit toetsen en full size). Vervolgens sorteer ik van laag naar hoog en kijk ik wat ik mooi vind, en wat de reviews zeggen. De MX Keys S komt dan vrij snel aan bod, ziet er in mijn ogen goed uit en de reviews zijn eigenlijk allemaal positief; los van de prijs.

Nou doe ik ook hetzelfde bij de muizen. Minimaal 4 sterren en draadloos (Bluetooth of radiogestuurd). Tot mijn verbazing zie ik daar Trust tussen staan. Onder andere de Trust GXT 923 en die krijgt eigenlijk best prima reviews (al zijn die wel deels geschreven in ruil voor het krijgen van het product...). En zo komen er meer Trust-muizen voor in de lijst. Naar mijn weten (maar dan heb je het over kennis van 15+ jaar terug) is Trust echt een rommel merk. In een ver verleden heb ik er wel 's wat van gekocht, maar vrij snel spijt van gekregen omdat het echt gewoon goedkope meuk was.

Dus what's up? Is er in de afgelopen jaren iets veranderd en is Trust opeens wél te vertrouwen? ( :+ ) Ik ben altijd van mening geweest dat je niet perse duur spul nodig hebt voor een fijne ervaring. Als je slim zoekt dan kun je ook fijn spul kopen en niet idioot veel geld kwijt zijn. Zo ben ik aan m'n toetsenbord gekomen, maar ook m'n muis, speakers, beeldschermen, etc. Het zal allemaal ongetwijfeld beter kunnen, maar niet perse goedkoper zonder al te veel in te leveren. En waarom 60 euro uitgeven aan een muis van een bekende naam als Logitech als je voor 40 euro een vergelijkbare muis hebt van een minder bekende naam?

Dat is een beetje m'n dilemma. De Ozaa+ heeft qua features precies wat ik wil en is niet enorm duur, maar ik heb vooral negatieve ervaringen met Trust maar da's gebaseerd op hoe het merk ~15 jaar geleden was. Dus iemand hier die kan vertellen of er in de tussentijd wat veranderd is? Of kan ik beter wél voor een gerenommeerd merk gaan?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:51
Mijn ervaringen met Trust is dat het tot vandaag de dag nog steeds troep is ;)
Maar wellicht dat de wat duurdere producten die ze hebben niet verkeerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Miyazono schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 15:02:
Mijn ervaringen met Trust is dat het tot vandaag de dag nog steeds troep is ;)
Maar wellicht dat de wat duurdere producten die ze hebben niet verkeerd zijn.
Het is geen Trust geworden. Gezien hoe kut dat merk vroeger was durf ik het nu niet meer aan. Bang om weer genaaid te worden.

Afgelopen weekend ben ik even naar de Mediamarkt gegaan om wat muizen fysiek te kunnen uitproberen, maar daar heb ik achteraf wat spijt van gehad. Echt lekker testen gaat niet en je merkt aan veel muizen dat ze nogal lomp uitgeprobeerd zijn. Wat dat betreft mis ik de oldskool fatsoenlijke computerwinkels. Nu moet je de ruimte delen met pubers zonder geld die op apparatuur van 100+ euro zitten te rammen }:|

Maar goed, ik heb rond zitten neuzen, reviews zitten kijken en lezen en... In eerste instantie wilde ik voor de Logitech G305 gaan omdat die over het algemeen goede reviews krijgt, maar toch ook wel met wat kanttekeningen hier en daar. Klikt niet altijd even lekker, slechte skates, zijknoppen mushy, coating is niet heel fijn, wisselvalllige switches, etc. Toen via de comments her en der uitgekomen op de Shark Attack X3. Dat zou de 'betere' G305 zijn. Zelfde design, niet dezelfde issues. Maar toch wel een paar issues blijkbaar, dus zou de ATK VXE Dragonfly R1 Pro een nóg betere keuze zijn.

En afgaande op de reviews lijkt dat het geval te zijn. Qua prijs ontloopt het elkaar allemaal niet zoveel. Qua design ook niet. Dus, de Dragonfly it is. Verzenden zou 1 á 2 weken duren, maar ik heb geen haast.

On a sidenote: Het valt me wat tegen dat er zó weinig gereageerd wordt. Ik had op een forum als GoT eigenlijk wel wat meer waardevolle input verwacht, ook gezien hoe drukbezocht veel andere subfora zijn. Dat gaat me dan niet eens perse om dit topic, maar in heel Harde Waren valt het aantal gemiddelde reacties me echt vies tegen. Daar had ik oprecht meer van verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:51
Zelf heb ik helaas alleen ervaring met draadloze muizen die qua prijs een stuk hoger liggen dan waar je nu naar kijkt en in het wat meer "budget" segment alleen ervaring met bedrade muizen. Dus helaas kon ik niet echt met advies komen.
Nooit een Dragonfly gebruikt maar heb er wel veel goeds over gehoord en zou het zelf ook eerder kopen dan Logitech. Dus hopen dat die je bevalt :)
En ja, topic reacties kunnen nogal hit or miss zijn. Sommige topics krijgen enorm veel interactie, andere weer helemaal niks :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Miyazono schreef op woensdag 25 december 2024 @ 00:32:
Zelf heb ik helaas alleen ervaring met draadloze muizen die qua prijs een stuk hoger liggen dan waar je nu naar kijkt en in het wat meer "budget" segment alleen ervaring met bedrade muizen. Dus helaas kon ik niet echt met advies komen.
Nooit een Dragonfly gebruikt maar heb er wel veel goeds over gehoord en zou het zelf ook eerder kopen dan Logitech. Dus hopen dat die je bevalt :)
En ja, topic reacties kunnen nogal hit or miss zijn. Sommige topics krijgen enorm veel interactie, andere weer helemaal niks :'(
Ik heb qua muizen eigenlijk nooit veel meer dan 4 tientjes uit gegeven en da's me altijd goed bevallen. Voorheen altijd Logitech gehad, nu dan m'n Rapoo. Daar tussenin wel een uitstapje gemaakt naar Microsoft met de Microsoft Wireless Desktop 3000 set. Fijn spul, maar die muis kon ik maar niet aan wennen in games, maar ook in Windows leek de input niet altijd even snappy te zijn.

Nou heb ik van de week de Logitech M650 (die we voor de laptop hebben) eens aan m'n PC gekoppeld. Vooral omdat ik benieuwd was naar het gevoel van een Bluetooth muis met een 125Hz polling rate ipv 1.000Hz (en bedraad) en oh boy :+ Nou was de muis om te beginnen al aanzienlijk minder gevoelig dan m'n Rapoo, maar de input deed me heel erg denken aan die Microsoft-muis van jaren terug. Alsof er een vertraging zit in de input van dat ding. Daar merk je met alledaagse huis-tuin-en-keuken taken niks van, maar in The Finals (een snelle shooter) was het echt enorm duidelijk. Ik kreeg echt niks geraakt. Zal ook wel deels gewenning zijn, maar dat het verschil zó groot zou zijn had ik niet verwacht.

Ik kende het Merk ATK of Attack Shark overigens ook niet, maar zo zijn er nog tig andere merken met goed spul schijnbaar. Wel veelal Chinees, maar als het goed spul is dan hoor je mij niet klagen. Liever een keer die gok wagen dan een inmiddels 4,5 jaar oude muis kopen die nauwelijks in prijs is gezakt in al die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
SomerenV schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:35:
Maar die wil ik gaan vervangen door de Logitech MX Keys S (met polssteun).
Dit toetsenbord heb ik na een paar weken in de kast gegooid omdat ik maar niet kon wennen aan de kleine linker SHiFT key.

[ Voor 5% gewijzigd door Boeryepes op 27-12-2024 12:18 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Pagina: 1