Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperMga
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 26-04 16:26
Ik ben op zoek naar een streaming audio stereo installatie voor in een kleine ruimte (2,3 x 3,5).
De streaming audio moet minimaal tidal, spotify en internet radio ondersteunen.
Ik wil later evt er nog een cd of blueray speler op aan kunnen sluiten
Ik heb momenteel een 1 sonos one, waarvan ik met name de bas niet fijn vind klinken)
Mijn budget is rond de 750,- euro.

De opties die ik nu voor ogen heb zijn de volgende
1) Wiim Ultra + Fosi Audio V3 + Argon audio Forus 5 = 399,- + 72,- + 258,- = 729,-
2) Wiim amp + Monitor Audio Bronze 50 = 369,- + 399,- = 768,-
3) KEF LSX II LT = 685,-
4) 2 x sonos era 100 = 378,-

Ik heb een lichte voorkeur voor de wiim ultra vanwege zijn goede reviews maar heb echter nog geen kans gehad om deze te beluisteren.

Welke van deze opties geeft het beste hifi stereo geluid ?
Zijn er betere opties rond dit budget ?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:31
Ik heb hier een combinatie van een Wiim Ultra + Fosi v3 (grote voeding) in combinatie met warfdedale lintons staan.

Dit had mijn voorkeur boven de Wiim amp omdat je wat meer vermogen en flexibiliteit hebt in de toekomst.

De Ultra is een prachtig apparaat maar de pro plus zou ook prima aan je verwachtingen kunnen voldoen voor minder geld (hou je wat extra over voor je speakers)

Heb je specifieke vragen dan roep maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:24
WiiM Mini met een optische kabel aangesloten op de Arylic B50 (Google even voor goede reviews) kost bij elkaar nog geen €250, dan kun je net een slagje betere speakers uitkiezen, bijvoorbeeld Dali Oberon 3 of Q Acoustics 3030i en later eventueel nog eens een platenspeler.

[ Voor 7% gewijzigd door martyw op 21-12-2024 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:13

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

SuperMga schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:03:
Ik ben op zoek naar een streaming audio stereo installatie voor in een kleine ruimte (2,3 x 3,5).
De streaming audio moet minimaal tidal, spotify en internet radio ondersteunen.
Ik wil later evt er nog een cd of blueray speler op aan kunnen sluiten
Ik heb momenteel een 1 sonos one, waarvan ik met name de bas niet fijn vind klinken)
Mijn budget is rond de 750,- euro.

De opties die ik nu voor ogen heb zijn de volgende
1) Wiim Ultra + Fosi Audio V3 + Argon audio Forus 5 = 399,- + 72,- + 258,- = 729,-
2) Wiim amp + Monitor Audio Bronze 50 = 369,- + 399,- = 768,-
3) KEF LSX II LT = 685,-
4) 2 x sonos era 100 = 378,-

Ik heb een lichte voorkeur voor de wiim ultra vanwege zijn goede reviews maar heb echter nog geen kans gehad om deze te beluisteren.

Welke van deze opties geeft het beste hifi stereo geluid ?
Zijn er betere opties rond dit budget ?
Wat het beste geluid geeft, hangt af van jouw smaak wanneer je naar de speakers luistert. Als je een cd-speler wilt aansluiten, doe je dat waarschijnlijk via S/PDIF. Als je een blu-rayspeler aansluit, waarschijnlijk via HDMI. Het is dus bij de aankoop van belang om te weten wat het gaat worden. Kies je voor actieve speakers dan heb je geen versterker/receiver nodig, maar wanneer de ingebouwde versterker kapot gaat, of je modernere opties gaat missen, heb je ook niks meer aan je speakers. Overwegingen die wel belangrijk zijn voor je aankoop.

Your Friendly Neighborhood Moderator