Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-06 17:57
Hi allemaal!

Van de week nieuwe PC binnen gekregen. Gamen was even zoeken naar de juiste instellingen maar YouTube blijft ellende. Probleem is in Chrome en Edge. Als ik het filmpje start en direct na 3 min ga, blijft het op laden staan. Internet is 1Gbit dus snel genoeg. Het laden zou toch sowieso direct moeten of kan dat ook aan de harware liggen?

Voorbeeldje:

YouTube: God Of War Ragnarok Nidhogg Boss Fight Guide - How To Beat Nidhogg I...

Deze videoo op HD blijft maar laden en speelt dan enkele seconde af, niet te doen. 4K kan ik niet eens aan beginnen, dramatisch.

YouTube: COSTA RICA IN 4K 60fps HDR (ULTRA HD)

Dit duurt ook eeuwig.

Dit zijn specs:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYBj9WaIrz-DbTdYpUZxiNGqWrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMfmeUr1bnJKfEpjLgpn0rQ0.jpg?f=fotoalbum_large

Scherm is groot maar zelfs op een lagere resolutie kan ik lastig iets afspelen. Drivers van CPU/GPU/Chipset zijn allemaal up to date. YouTube grafische versnelling uit/aan gedaan maar geen verschil. Interne GPU uitgezet maar geen verschil.

Welke opties blijven nog over om dit probleem op te lossen?

[ Voor 7% gewijzigd door Wackmack op 21-12-2024 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 18:59
En Firefox?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:56

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Lijkt me een chromium probleem, hd / 4k gene probleem met firefox

volgende duurt even om te laden maar eenmaal geladen kan ik gewoon juist voorbij de buffer zetten en dan begint ie direct te spelen
YouTube: 8K HDR 240 FPS Dolby Vision - Special OLED Demo

Staat hardware rendering wel aan? https://www.howtogeek.com...ion-on-and-off-in-chrome/

[ Voor 16% gewijzigd door Damic op 21-12-2024 14:52 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Firefox nog niet getest, goeie! Die is blijkbaar anders dan Chrome/Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Damic schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:49:
Lijkt me een chromium probleem, hd / 4k gene probleem met firefox

volgende duurt even om te laden maar eenmaal geladen kan ik gewoon juist voorbij de buffer zetten en dan begint ie direct te spelen
YouTube: 8K HDR 240 FPS Dolby Vision - Special OLED Demo

Staat hardware rendering wel aan? https://www.howtogeek.com...ion-on-and-off-in-chrome/
Aan/uit gedaan maar helaas geen resultaat. Vanavond testen met Firefox, goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Chrome/edge/opera/... hebben allemaal chromium onderhuids.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Damic schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 15:05:
Chrome/edge/opera/... hebben allemaal chromium onderhuids.
Helaas zelfde probleem, ellende zeg. FireFox is even langzaam. Dan zou het toch in de instellingen van YouTube moeten staan, iets mis met een codec?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrmHFb7fcYh68gb0Jcavh3Yd_8Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/k3dNirFmAuToh7IvREUWWkEa.png?f=user_large

chrome://flags/#enable-drdc

Misschien hier dat iets fouts staat?

[ Voor 8% gewijzigd door Wackmack op 22-12-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

In apparaat beheer (device manager) staan geen gele ! ?, [snelste weg: rechts klikken op start icoon] want het lijkt me dat er toch ergens een driver niet goed zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Damic schreef op zondag 22 december 2024 @ 14:57:
In apparaat beheer (device manager) staan geen gele ! ?, [snelste weg: rechts klikken op start icoon] want het lijkt me dat er toch ergens een driver niet goed zit.
Alles goed, kan ook prima gamen, dat werkt allemaal echter niet YouTube.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zy5vYeJxye-VS_sOllNbGLaiE04=/x800/filters:strip_exif()/f/image/w3SQD1MhXiQoXAaHfNcRtQx5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:44
Heb je een ad blocker aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
bcome schreef op zondag 22 december 2024 @ 15:14:
Heb je een ad blocker aan staan?
Net uitgezet en alle cache geleegd, lijkt nu stuk beter te gaan.

Gaat toch nog vrij traag, gekke is.Soms loopt de buffer voor 10 seconde vooruit en daarna gebeurt er weer paar seconde niks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ORXWK-m5qO026XIDSLK8JI6N2Hw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AIXYNuAS2P7GxCz7r6CJfYpT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Wackmack op 22-12-2024 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-05 15:20
Hoe maak je verbinding met internet?
Bedraad of via wifi?
Ligt het bufferen niet daar in?

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
DaRk PoIsOn schreef op zondag 22 december 2024 @ 15:22:
Hoe maak je verbinding met internet?
Bedraad of via wifi?
Ligt het bufferen niet daar in?
Bekabeld, net nog test gedaan en zit rond de 800mbit dus dikke prima. Zal het even testen met WiFi, dat nog niet uitgesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oESnfnvL4YTiXjj7mEleW95-bt8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/snamV1nb6UFPcj2kDk0BamsM.png?f=user_large

Ook allemaal goed.

[ Voor 22% gewijzigd door Wackmack op 22-12-2024 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Wackmack dat bufferen is normaal die gaat altijd maar x seconden verder bufferen en dan wachten tot die tijd weer tekort is en terug bufferen, maar de video mag nooit stoppen tot het einde.
Er staat bij jouw wel HDR terwijl dat bij mij niet is :/

Die snelheid is gek. Je download snelheid is lager dan je upload snelheid en dat voor glas :/ dat is een 300Mbps verschil :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Damic schreef op zondag 22 december 2024 @ 15:49:
@Wackmack dat bufferen is normaal die gaat altijd maar x seconden verder bufferen en dan wachten tot die tijd weer tekort is en terug bufferen, maar de video mag nooit stoppen tot het einde.
Er staat bij jouw wel HDR terwijl dat bij mij niet is :/

Die snelheid is gek. Je download snelheid is lager dan je upload snelheid en dat voor glas :/ dat is een 300Mbps verschil :/
Dit is nu met UTP ipv WiFi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Axv49j5jQoDzLHtGXAwkIqUmUBE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ofQpFU9ZS0OeYs2LRKQGDJoy.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:52

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wackmack schreef op zondag 22 december 2024 @ 15:03:
[...]

Alles goed, kan ook prima gamen, dat werkt allemaal echter niet YouTube.

[Afbeelding]
Zet de on-board graphics eens uit in je BIOS /UEFI.

Zit de HDMI of DisplayPort kabel wel in de losse videokaart en niet stiekem in de on-board (moederbord) aansluiting? (Achterkant van je PC dus)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
PD2JK schreef op zondag 22 december 2024 @ 16:00:
[...]

Zet de on-board graphics eens uit in je BIOS /UEFI.

Zit de HDMI of DisplayPort kabel wel in de losse videokaart en niet stiekem in de on-board (moederbord) aansluiting? (Achterkant van je PC dus)
Goede tips maar beide al getest, zowel via de BIOS uitgeschakeld als via Apparaatbeheer. 3 aansluitingen en alle getest. Wat wel gek is, dat zou nog aan de kabel kunnen liggen.

De DP kabel is 3 jaar oud. Gisteren deze kabel binnen gekregen maar toch geeft deze een flikkert beeld op het scherm, bijzonder wat de kabel is geschikt voor DP 2.1

https://www.kabelshop.nl/...z-64864-i34427-t2996.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYPAsc-VCljneAmeES8MDh3zCs8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ZB3VqftvgXJfwxHBR5xouUtA.png?f=user_large

Dit lijkt toch allemaal goed te zijn en staan.

YouTube: God Of War Ragnarok Nidhogg Boss Fight Guide - How To Beat Nidhogg I...

Meest verbaasd dat zelfs op 1080P dit filmpje niet eens af te spelen is, ellende :? 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Wackmack op 22-12-2024 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Klopt iets niet met je scherm uitvoering: Samsung Odyssey Neo G95NC 57" (S57CG952NU) Zwart

Heb je de driver/kleur profiel voor je scherm geïnstalleerd? https://www.samsung.com/nl/support/model/LS57CG952NUXEN/ je hebt daar een upgrade bestand en ook een Device(Install) bestand

Maar dan nog zou die gewoon 1080 zonder moeite moeten afspelen.

Heb je de winkel al eens gecontacteerd met het probleem dat je hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:57
en heb je het systeem toevallig op een ander scherm geprobeerd,om het uit te sluiten dat het, het scherm is

Je hebt erder geen problemen meer met het performance van het systeem?
Dit omdat je al een topic had vandaar

[ Voor 34% gewijzigd door freaky35 op 22-12-2024 19:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:26
Weet je zeker dat er niks mis is met je internet?
Op wifi haalde je meer dan 800 megabit/sec in je upload en op utp maar 50 megabit.
Misschien schommelt je snelheid wel continu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:06

zTz

Misschien raar maar check eens bij je audio output device, en selecteer daar indien mogelijk een andere device dan je huidige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Damic schreef op zondag 22 december 2024 @ 19:26:
Klopt iets niet met je scherm uitvoering: Samsung Odyssey Neo G95NC 57" (S57CG952NU) Zwart

Heb je de driver/kleur profiel voor je scherm geïnstalleerd? https://www.samsung.com/nl/support/model/LS57CG952NUXEN/ je hebt daar een upgrade bestand en ook een Device(Install) bestand

Maar dan nog zou die gewoon 1080 zonder moeite moeten afspelen.

Heb je de winkel al eens gecontacteerd met het probleem dat je hebt?
Driver geinstalleerd, goeie tip :) Ja, de winkel is er mee bezig. Misschien na de vakantie even mee bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
freaky35 schreef op zondag 22 december 2024 @ 19:38:
en heb je het systeem toevallig op een ander scherm geprobeerd,om het uit te sluiten dat het, het scherm is

Je hebt erder geen problemen meer met het performance van het systeem?
Dit omdat je al een topic had vandaar
Dat waren FPS drop in de game God of War Ragnarok maar dat is opgelost. Alle instellingen in AMD Readon software uitgezet en nu loopt de game perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
DannyXP1600 schreef op zondag 22 december 2024 @ 20:48:
[...]

Weet je zeker dat er niks mis is met je internet?
Op wifi haalde je meer dan 800 megabit/sec in je upload en op utp maar 50 megabit.
Misschien schommelt je snelheid wel continu?
Ja, dat laatste zou kunnen. Af en toe krijg ik ook de melding, onstabiele onverbinding. Eens gebeld met de helpdesk van Odido en ze zeiden dat er allemaal pakketjes in de router niet goed stonden.

Echter heb ik jaren lang op de Surface Laptop 3 gewerkt en daar kan ik prima 4K afspelen op YouTube, op hetzelfde netwerk, gek toch?

Nog even een test op odido gedaan, prima toch. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TBxowTmGD85Kl9HqWOt4JUCMyfQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZcHgWbuq13GP4rEsTBopu4Xr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Wackmack op 22-12-2024 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
zTz schreef op zondag 22 december 2024 @ 20:53:
Misschien raar maar check eens bij je audio output device, en selecteer daar indien mogelijk een andere device dan je huidige
Geluid staat op de boxen en dat werkt prima, zie dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/csnzHrnRphavGBwjOLcyoqqflI4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kFRThcnvzynMdhb6u6R9aN4M.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xr6eWHZZvJ8Oq7-NyXuhyunpZgI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i59oQspoqmAuK9HzEIUF7GFh.png?f=fotoalbum_large

Moet de GPU load niet veel hoger zijn als ik een fillmpje afspeel i n1080P/4K? Hardware rendering staat aan in YouTube zie echter dat mijn GPU niks doet.

Nu weer 2 filmpjes getest, ze laden 10/20 sec en spelen dan enkele af en dit proces herhaalt zich steeds.

Zou het probleem niet ergens in deze instelling kunnen staan?

chrome://flags/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Aan de andere kant zie je links bij gpu 1 wel wat spikes, dus wat zegt ie daar ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
Zo te zien is GPU 0 je ingebouwde GPU van je processor.
GPU 1 is je losse videokaart.
Ik heb zelf geen PC met een GPU in de processor én een losse videokaart, dus ik weet niet zeker of je die alletwee zou moeten zien, of dat je in je bios gewoon je onboard uit moet zetten zodat je echt alleen je videokaart gebruikt?
Ik heb hier zelf één pc met onboard GPU in de processor.
Andere pc heeft enkel en alleen losse videokaart.
Dus ik weet niet hoe dat bij andere mensen is die én onboard én videokaart erin hebben zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
DannyXP1600 schreef op zondag 22 december 2024 @ 21:37:
Ik heb zelf geen PC met een GPU in de processor én een losse videokaart, dus ik weet niet zeker of je die alletwee zou moeten zien, of dat je in je bios gewoon je onboard uit moet zetten zodat je echt alleen je videokaart gebruikt?
Dus ik weet niet hoe dat bij andere mensen is die én onboard én videokaart erin hebben zitten
Beide heb ik getest, dus onboard videokaart aan/uit gezet, helaas geen resultaat.

https://www.reddit.com/r/chromeos/s/Xwv74oMRtF

Kan hier nog mee testen. Net Nature filmpje weer getest en ineens... Liep die perfect door op 1080p60 HDR. Voor het eerst vloeiend minuten kunnen kijken, wow!

Daarna getest met het filmpje van God of War, dat filmpje blijft weer lang laden op 1080P, heel bijzonder.

Kan nog even testen in Windows veilige modus?

Chrome Flags to enable or disable GPU hardware acceleration
These are some chrome flags that let us enable and disable hardware acceleration:

Enable WebGL

--use-gl=angle

--use-angle=gl

Disable WebGL

--use-angle=disabled

Enable WebGPU

--enable-unsafe-webgpu

Ga dit straks even testen: https://www.browserless.i...er%20visual%20transitions.

[ Voor 17% gewijzigd door Wackmack op 22-12-2024 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

DannyXP1600 schreef op zondag 22 december 2024 @ 21:37:
Ja je ziet ze alle 2 maar in principe zou de gpu waar geen scherm aanhangt ook geen werk mogen verzetten (denk ik zo). Heb zelf geen systeem staan met interen gpu en extra gpu.

@Wackmack je kan die compute 0 en compute1 veranderen naar video decode0 en video decode1. De 3d zul je allen zover zien stijgen als je aan't gamen bent.
Ik zou dat zo doen voor beide gpu's, als je dan een filmpje kijkt kun je zien welke gpu aan decoderen is, Dit zou gpu1 moeten zijn (in dit geval) of gpu0 als je de igpu afzet.
**gezever** decode is alleen als je film aan't kijken bent in een media player :F

[ Voor 3% gewijzigd door Damic op 22-12-2024 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
Ik zit net op m'n telefoon ook een beetje te kloten op youtube. Statistieken voor nerds aan.
Dan zie ik dat wanneer ik 4k HDR 60fps filmpje kijk genaamd "Costa Rica" dat er steeds tot wel 30 seconden gebufferd wordt, zelfs op 2x snelheid. Dan als de buffer wat terugloopt een burst van 130 Mbit/s en weer 30 seconden in de buffer.

Omdat je zei: filmpje van God of War loopt niet goed. Filmpje genaamd God of War full walkthrough part 1 van 16 uur op 4k 60fps loopt ie maar een seconde of 3 van te bufferen, met dat ie soms bijna op 0 seconden buffer komt, maar op 1x snelheid gaat het nog net goed. Bursts van download zijn ook maar 25 Mbit/s bij dit filmpje. Zet ik hem op 2x snelheid, dan kan ie het ook niet bijhouden en zit ik ook steeds te kijken naar stilstaand beeld en te wachten tot de buffer weer vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
DannyXP1600 schreef op zondag 22 december 2024 @ 22:10:
Ik zit net op m'n telefoon ook een beetje te kloten op youtube. Statistieken voor nerds aan.
Dan zie ik dat wanneer ik 4k HDR 60fps filmpje kijk genaamd "Costa Rica" dat er steeds tot wel 30 seconden gebufferd wordt, zelfs op 2x snelheid. Dan als de buffer wat terugloopt een burst van 130 Mbit/s en weer 30 seconden in de buffer.

Omdat je zei: filmpje van God of War loopt niet goed. Filmpje genaamd God of War full walkthrough part 1 van 16 uur op 4k 60fps loopt ie maar een seconde of 3 van te bufferen, met dat ie soms bijna op 0 seconden buffer komt, maar op 1x snelheid gaat het nog net goed. Bursts van download zijn ook maar 25 Mbit/s bij dit filmpje. Zet ik hem op 2x snelheid, dan kan ie het ook niet bijhouden en zit ik ook steeds te kijken naar stilstaand beeld en te wachten tot de buffer weer vol zit.
Hmmm qua filmpje test ik nu met deze, hoe gaat dat bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:57
ik heb dat filmpje getest nu,maar tis echt seconde werk dat ie laad,de reclame begint emteen al in elk geval

Getest op een laptop die veel mindere specs heeft als je pc

[ Voor 22% gewijzigd door freaky35 op 22-12-2024 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
freaky35 schreef op zondag 22 december 2024 @ 22:17:
ik heb dat filmpje getest nu,maar tis echt seconde werk dat ie laad,de reclame begint emteen al in elk geval

Getest op een laptop die veel mindere specs heeft als je pc
Hmmm dus bij jou gaat het ook niet heel snel. Zal het morgen nog eens testen op de laptop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:48

M2M

medicijnman

Check eens de 'stats voor nerds' knop (rechts klikken in het filmpje):Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DKMYkDe1IRCubD2kazUtWXvaHa4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FivemnoOAjVXUmQ7GxonLpyy.png?f=fotoalbum_large

dan kun je zien welke codec gebruikt wordt, ho je buffer het houd (zou 20s moeten zijn ongeveer) en mocht het mis gaan met het afspelen, hoeveel frames er niet getekend kunnen worden.

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyXP1600
Nee, deze doet het prima. 20-30 seconden in de buffer, ook op 2x snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
M2M schreef op zondag 22 december 2024 @ 22:47:
Check eens de 'stats voor nerds' knop (rechts klikken in het filmpje):[Afbeelding]

dan kun je zien welke codec gebruikt wordt, ho je buffer het houd (zou 20s moeten zijn ongeveer) en mocht het mis gaan met het afspelen, hoeveel frames er niet getekend kunnen worden.
Hier lijkt het mis te gaan of niet? Connection speed is maar 3mb, heel bijzonder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SCw3MeZszQZpZlGJzi1kYLYrpy4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ygYhVHApIDR2ogQTZx7PDzzt.png?f=user_large

https://www.reddit.com/r/...ion_speed_and_constantly/

Hier op Reddit ervaren veel mensen hetzelfde probleem. Lijkt dus toch een YouTube probleem te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Wackmack op 22-12-2024 23:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:48

M2M

medicijnman

Die 6 gedropte frames zou ik lekker laten, maar 2.6Mb/s is wel echt weinig. Je speedtest was ok, dus zal t euvel bij youtube zitten

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
M2M schreef op zondag 22 december 2024 @ 23:57:
Die 6 gedropte frames zou ik lekker laten, maar 2.6Mb/s is wel echt weinig. Je speedtest was ok, dus zal t euvel bij youtube zitten
Ja idd, helaas! Van de week Game van 200GB binnen gehaald, dat ging heerlijk soepel. Misschien nog even een router reset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Downloaden gaat iets anders dan streamen. Bij een download weet je het einde van een bestand, bij een stream niet en als er dan iets verkeerd gaat dan heb je een waardeloze ervaring.

Die Reddit link is van 10 maand geleden, dat was in februari.

Anyway ik heb tussen de 23 en 29s buffer en 0 dropped frames.
In de costarica vid heb ik tussen 10 en 16s buffer, meestal rond de 13s

in de 8k oled test, ook tussen 10 en 16s buffer
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7WLL4cl.png

Doe de speedtest eens van cloudflare, die is vele male beter. https://speed.cloudflare.com/ daar kun je je latency en packet loss zien + 90%

[ Voor 44% gewijzigd door Damic op 23-12-2024 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Damic schreef op maandag 23 december 2024 @ 00:46:
Downloaden gaat iets anders dan streamen. Bij een download weet je het einde van een bestand, bij een stream niet en als er dan iets verkeerd gaat dan heb je een waardeloze ervaring.

Die Reddit link is van 10 maand geleden, dat was in februari.

Anyway ik heb tussen de 23 en 29s buffer en 0 dropped frames.
In de costarica vid heb ik tussen 10 en 16s buffer, meestal rond de 13s

in de 8k oled test, ook tussen 10 en 16s buffer
[Afbeelding]

Doe de speedtest eens van cloudflare, die is vele male beter. https://speed.cloudflare.com/ daar kun je je latency en packet loss zien + 90%
Aha, wist ik niet. Ben jaloers op jou connection speed binnen YouTube.

Test nu even op de telefoon gedaan, deze uitkomst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7IXiaOWqyFrrScJLNPS3QkYs8jQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wGkYbE3DXM2y5Q2u0ShkqW6X.png?f=fotoalbum_large

Doe het morgenochtend op de computer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Mijn verbinding is maar VDSL2+ over vpn maar geen rariteiten ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UPF1161.png

Je jitter is aan de hoge kant maar normaal over wifi. Morgen zien met je pc ;)

Als je morgen post, zie dan dat je ip adres is weggehaald ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Damic op 23-12-2024 01:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Google is al meer dan een jaar bezig met het pesten van gebruikers van mensen die een privacyfilter aan hebben staan. Ze gaan langzaam steeds een stapje verder. Waarschijnlijk volgen ze de kikker-in-de-pan methode. Ze doen het ook niet voor iedereen, er worden (onvrijwillig) groepen gebruikers gekozen, schijnbaar willekeurig. Ublock Origin gebruikers noemen het een oorlog.

Is Google Widevine DLL DRM van een recente datum? Je kan de signature datum bekijken.

Locatie voor Chromium:
\AppData\Local\Chromium\Application\WideVineCdm\_platform_specific\win_x64

Ik heb dezelfde Graphics Feature Status in een van mijn browsers.

Momenteel werkt Waterfox met strict filter en Ublock Origin default goed. Aparte browser voor alleen Youtube.

Browser Privacy Strict
Tell websites not to sell or share my data
Send websites a “Do Not Track” request

Delete cookies and site data when Waterfox is closed

Waterfox will never send referrer header

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:50
M2M schreef op zondag 22 december 2024 @ 23:57:
Of eventueel bij peering van Odido naar youtube.

@Wackmack Zet bij de grafieken van je GPU's in Taakbeheer één van de grafieken op Video codec. Dan kun je zien welke grafische kaart wordt gebruikt om de video te decoderen.

Edit
Je zegt dat het probleem ook in Firefox optreedt. Dan is het waarschijnlijk een probleem met of je netwerkadapter (heb je de laatste drivers al) of je verbinding.

Om een probleem met je verbinding op het spoor te komen kun je het best een continue ping laten lopen naar een server. Bekijk daarnaast de logs van de Odido router on te zien of er disconnects optreden.
Ja, dat laatste zou kunnen. Af en toe krijg ik ook de melding, onstabiele onverbinding. Eens gebeld met de helpdesk van Odido en ze zeiden dat er allemaal pakketjes in de router niet goed stonden.
Kun je meer gedetailleerd aangeven wat Odido heeft gezegd? Ik begrijp niet wat daar staat.

[ Voor 42% gewijzigd door EricJH op 23-12-2024 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Damic schreef op maandag 23 december 2024 @ 01:13:
Mijn verbinding is maar VDSL2+ over vpn maar geen rariteiten ;)
[Afbeelding]

Je jitter is aan de hoge kant maar normaal over wifi. Morgen zien met je pc ;)

Als je morgen post, zie dan dat je ip adres is weggehaald ;)
60% pakket lost ! @Damic Dit bedoelde ik wat de medeweker van Odido zei. Kan het lastig uitleggen, lang geleden maar er was veel verlies van netwerkverkeer waardoor ik een onstabiele verbinding zou hebben. Tweede test van de snelheid geeft een 30% Packet los:

Ga zo even alle apparaten in de meterkast herstarten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gtkpbW-W0tGa0O6T9xjEtY-RPmY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q3iGHw9MvFGAEKxlu9FlHpXs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7S8J3kewQxNLLjSC7N9Gpbv1NBw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/exwCthVNXsUq4Nq3sQhCrYYE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pq_v4ipnkzVhLOPAAA9UZpb2MKc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/IwDSqf616TkedgJG7EIlVq6T.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
mrmrmr schreef op maandag 23 december 2024 @ 01:24:
Google is al meer dan een jaar bezig met het pesten van gebruikers van mensen die een privacyfilter aan hebben staan. Ze gaan langzaam steeds een stapje verder. Waarschijnlijk volgen ze de kikker-in-de-pan methode. Ze doen het ook niet voor iedereen, er worden (onvrijwillig) groepen gebruikers gekozen, schijnbaar willekeurig. Ublock Origin gebruikers noemen het een oorlog.

Is Google Widevine DLL DRM van een recente datum? Je kan de signature datum bekijken.

Locatie voor Chromium:
\AppData\Local\Chromium\Application\WideVineCdm\_platform_specific\win_x64

Ik heb dezelfde Graphics Feature Status in een van mijn browsers.

Momenteel werkt Waterfox met strict filter en Ublock Origin default goed. Aparte browser voor alleen Youtube.

Browser Privacy Strict
Tell websites not to sell or share my data
Send websites a “Do Not Track” request

Delete cookies and site data when Waterfox is closed

Waterfox will never send referrer header
toon volledige bericht
Deze browser begint direct heel snel, begin met 15MB/s als ik een video start, daarna zakt helaas wel de connection speed na 2MB/s. Goede browser om mee te spelen. Als ik verder kijk bij AppData zie ik geen Chromium staan. Je begint toch bij Gebruiker/xxx/AppData/Local?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8pVuqhobSS-RSk--ZKh6yhTNzI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TnwPAcS03ZQ3NlSLlbxK3Iiy.png?f=fotoalbum_large

@mrmrmr Moet zeggen, kan nu voor het eerst dit filmpje, VLOEIEND, kijken, dat is lang geleden zeg :) Op 1080P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Monteur van Odido komt langs om alles door te meten, goed opgepakt, wordt vervolgd. Nu 5 keer een test gedaan bij https://speed.cloudflare.com en kom uit op 25-30% packet loss, weet alleen niet zeker of dit ook een relatie heeft tot de connetion speed van YouTube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWOtUvA3WTW03zrE8MDkSJrRJ2I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tElYkLwXW585DyatmAihnlG2.png?f=fotoalbum_large

Hoppa! Voor eerst een 4k filmpjem die direct start en door loopt! Net Router en switch uit/aan gedaan en check de connection speed, ik zat op 2mb en nu .... eindelijk, heel blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zU5cxB8vQOqsC6OCx49WdVxyOYI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q6r1n1M0IyUhCTGCtiPc9OHu.png?f=fotoalbum_large

Packet loss is ook weg, hoppa! Lijkt het allemaal weer goed te werken, dan kvoor alle goede support :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:15
Dit issue ligt niet aan de hardware van de PC maar aan Odido. Ik heb hier de afgelopen weken ook behoorlijk wat last van gehad en sinds ik afgelopen vrijdag van provider ben gewisseld is het als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ik gok zomaar dat de peering capaciteit met YT gewoon niet genoeg is.

[ Voor 13% gewijzigd door EDIT op 23-12-2024 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
EDIT schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:33:
Dit issue ligt niet aan de hardware van de PC maar aan Odido. Ik heb hier de afgelopen weken ook behoorlijk wat last van gehad en sinds ik afgelopen vrijdag van provider ben gewisseld is het als sneeuw voor de zon verdwenen.
Helemaal mee eens, niks te maken met de harware. Moet wel zeggen dat @mrmrmr gelijk heeft, YouTube in Chrome blijft dramatisch voor mij maar nu in Waterfox werkt het perfect, heel bijzonder. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Waterfox is gebaseerd op firefox hence de naam :) maar ons gevoel was dus juist dat je verbinding kut is/was, door je 2 eerste snelheids testen die zo hard verschillen van elkaar.

En pakket verlies is nooit goed want dan moet de server alles meerdere keren versturen en dat doen ze niet graag, zeker niet bij streaming en dan valt ook je verbinding terug in snelheid.

Dus zoals @EDIT al zei het ligt niet aan je hardware maar aan je internet verbinding. Soms is de snelste verbinding nog altijd traag omdat je zoveel verlies hebt.

Nu dus opvolgen en hopelijk word het beter.

[ Voor 6% gewijzigd door Damic op 23-12-2024 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Yes, mooi verwoord, nogmaals dank voor alle hulp, wordt zeer gewaardeerd!

Iedereer alvast fijne dagen! Kan nu heerlijk alle filmpjes direct in 4K bekijken, geef rust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
Laat eens een continue pring naar het IP adres van je router lopen op de bedrade verbinding. Als daar geen packeloss optreedt dan ligt het probleem bij Odido. Dan heb je dat rock solid vastgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyXP1600
Gisteren met kerst bij mijn moeder thuis even op de Ziggo verbinding statistieken voor nerds bekeken in YouTube app op de telefoon bij dat God of War filmpje. Daar een minuut in de buffer bij normaal afspelen en 2 minuten bij 2x snelheid.
Dus ik probeer het vandaag thuis ook weer, want dan zou er mogelijk ook iets mis zijn met mijn Odido verbinding thuis. Maar nu thuis ook gewoon hetzelfde met 1 minuut buffer normaal en 2 op 2x snelheid.

• Wackmack
DannyXP1600 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 12:20:
Gisteren met kerst bij mijn moeder thuis even op de Ziggo verbinding statistieken voor nerds bekeken in YouTube app op de telefoon bij dat God of War filmpje. Daar een minuut in de buffer bij normaal afspelen en 2 minuten bij 2x snelheid.
Dus ik probeer het vandaag thuis ook weer, want dan zou er mogelijk ook iets mis zijn met mijn Odido verbinding thuis. Maar nu thuis ook gewoon hetzelfde met 1 minuut buffer normaal en 2 op 2x snelheid.
Bij is de browser het probleem icm de router. Router werkt nu goed maar ik moet wel Waterfox gebruiken ik ik alles vloeiend af kunnen spelen.

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heb je nog een ticket bij odido lopen dat je packet loss ervaart en dat dit niet wenselijk is op een glas verbinding.

Doe je ook melding bij jullie consumentenbond.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Niet noodzakelijk meer - TS heeft zijn oplossing.

Succes :)

[ Voor 99% gewijzigd door Vorkie op 26-12-2024 20:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 25-05 22:10
Heb je iets in de BIOS gedaan? Updaten? EXPO aangezet? Op hoeveel MT/s draait je geheugen? (Taakbeheer en dan even op geheugen klikken) Welke sloten zitten je geheugen modules? 1 en 3 of 2 en 4 of....? (en dan vanaf de CPU gezien)

Staat je geheugen op de QVL van je moederbord? (denk het wel, staan aantal 2x32 Fury's tussen)
https://www.gigabyte.com/...I7/support#support-memsup

Heb je het al met 1 module geprobeerd? Heb je het al met andere (8 of 16GB) module getest? Heb je al een keer memtest gedraaid?

Welke BIOS versie draai je? Nieuwste is F3i.
https://www.gigabyte.com/...7/support#support-dl-bios

Je Windows is schoon? (nieuw geinstalleerd) Geen oude backup teruggezet, je oude Windows 7 naar 8 naar 10 naar 11 install zeg maar :P

Om je verbinding uit te sluiten, zou je hier:
https://www.demolandia.net/4k-video-test.html

Wat bestanden kunnen downloaden en kijken hoe die lopen.

Wat @Vorkie zegt is uiteraard waar, je moet geen andere browser hoeven gebruiken en willen gebruiken. Op alle systemen hier doet dat filmpie het prima. Als ik jou was zou ik even goed naar de oplossing / het probleem zoeken :) Zeker aangezien je meer problemen hebt / hebt gehad. (ook omdat ALS er een hardware defect zou zijn je aanspraak zal willen maken op de garantie)

[ Voor 31% gewijzigd door Operations op 26-12-2024 16:40 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Het probleem van Youtube bij Ublock Origin gebruikers:
https://www.reddit.com/r/...breakages_2024_08_16_ubo/

Daar kun je (tijdelijke) oplossingen lezen zoals het gebruik van private window, het leegmaken van de cache en cookies, etc. Op een bepaalt punt werkt dat ook niet meer. Vandaar het gebruik van Waterfox.

Google heeft in Chromium (en daarop gebaseerde browsers) geleidelijk Manifest v3 verplicht gesteld waardoor plugins weinig meer kunnen doen. Daarom zou ik dat niet meer gebruiken als standaard browser.
Zie: nieuws: Google is begonnen met uitschakelen van uBlock Origin in Chrome-browser

Het is vrij duidelijk wat Google hier probeert. De reactie van ingevoerde gebruikers zal zijn het vervangen van Chromium browsers, in ieder geval voor Youtube. Sommige streamingdiensten eisen juist Chromium. Die hebben natuurlijk ook boter op hun hoofd. De consequentie is dat je tegenwoordig bepaalde browsers gebruikt voor bepaalde doelen.

Overigens bestaat de kans dat Mozilla's Firefox verdwijnt zoals het nu is omdat de funding (ironisch genoeg is dat gekoppeld aan Mozilla's promotie van Google's search engine) zou kunnen verdwijnen als gevolg van juridische uitspraken.

Het kan wel zo zijn dat de verbinding slecht is, maar voor 4k is ca. 55 Mbps continu voldoende. Als er packet loss is, kan dat aan de router, WiFi of lokale en remote verbindingen liggen. Dat is een afzonderlijk probleem, maar er is niet per se een causaal verband met de problemen met Youtube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Youtube kijkt intussen naar je add-ons/plugins en dan wel of niet actief, aanwezigheid is al voldoende.
Pihole actief aanwezig in je netwerk zorgt ook voor dit soort irritant gedrag is mijn ervaring.

Heb een gasten pc/netwerk zonder al deze filters en daar werkt youtube altijd zonder gezeur op dezelfde filmpjes.
Blijkbaar gaat google/youtube zoeken in je netwerk en als dat dan niet mag heb je vast iets aan staan wat ze niet bevalt.

ICE ICE Baby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
Bij packet loss moeten pakketjes opnieuw gestuurd worden. Als er veel pakketjes verloren en opnieuw verzonden moeten worden beinvloedt dat de downloadsnelheid.
Hoppa! Voor eerst een 4k filmpjem die direct start en door loopt! Net Router en switch uit/aan gedaan en check de connection speed, ik zat op 2mb en nu .... eindelijk, heel blij mee :)
Wackmack schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:32:

[...]

Packet loss is ook weg, hoppa! Lijkt het allemaal weer goed te werken, dan kvoor alle goede support :)
Dit zijn momentopnames en geven aan dat de packet loss variabel is. Staar je niet blind op momentopnames.

Ik ben benieuwd naar de bevindingen van de Odido monteur.

Je moet video's in iedere recente browser kunnen kijken. Waterfox is wellicht een red herring en een uiting van het feit dat de pakcet loss varieert.

Laat ook eens bedraad een continue ping naar de router lopen en kijk of er daar packet loss optreedt op momenten dat video's haperen. Hiermee kunnen we bepalen of het probleem inderdaad aan Odido's kant ligt (wat ik vermoed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Operations schreef op donderdag 26 december 2024 @ 16:27:
Heb je iets in de BIOS gedaan? Updaten? EXPO aangezet? Op hoeveel MT/s draait je geheugen? (Taakbeheer en dan even op geheugen klikken) Welke sloten zitten je geheugen modules? 1 en 3 of 2 en 4 of....? (en dan vanaf de CPU gezien)

Staat je geheugen op de QVL van je moederbord? (denk het wel, staan aantal 2x32 Fury's tussen)
https://www.gigabyte.com/...I7/support#support-memsup

Heb je het al met 1 module geprobeerd? Heb je het al met andere (8 of 16GB) module getest? Heb je al een keer memtest gedraaid?

Welke BIOS versie draai je? Nieuwste is F3i.
https://www.gigabyte.com/...7/support#support-dl-bios

Je Windows is schoon? (nieuw geinstalleerd) Geen oude backup teruggezet, je oude Windows 7 naar 8 naar 10 naar 11 install zeg maar :P

Om je verbinding uit te sluiten, zou je hier:
https://www.demolandia.net/4k-video-test.html

Wat bestanden kunnen downloaden en kijken hoe die lopen.

Wat @Vorkie zegt is uiteraard waar, je moet geen andere browser hoeven gebruiken en willen gebruiken. Op alle systemen hier doet dat filmpie het prima. Als ik jou was zou ik even goed naar de oplossing / het probleem zoeken :) Zeker aangezien je meer problemen hebt / hebt gehad. (ook omdat ALS er een hardware defect zou zijn je aanspraak zal willen maken op de garantie)
toon volledige bericht
Je hebt gelijk, het was 1 dag goed en nu weer niet te doen, helaas. Ook met de andere browser. Test nu zelfs een packet loss van 40%. Kan even de router resetten en dan komt het probleem weer terug.

Qua installatie begint het met een router van Odido en daarna komt mijn switch, die verdeelt alle kabels naar de verschillende kamers. Download snelheid is top maar blijkbaar is het erg onzuiver. Laatst een game game van bijna 200GB gedownload via Steam en die was zo binnen.

Qua verbinding valt de kwaliteit af en toe (ver) terug maar er blijft wel altijd verbinding. Voor mijn werk gebruik ik veel Teams en daar zie ik regelmatig tijdens meeting dat de netwerk kwaliteit slecht is.

BIOS moet ik induiken, heb daar helaas nul verstandig van. Qua gamen gaat het echt top, maximaal genieten. Hardware lijkt het heel goed te doen nu, speel God of War Ragnarok en sinds ik geen AMD Software mee gebruik qua instelling loopt alles mooi vloeiend door, zelfs 100 fps+ gemiddeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 25-05 22:10
Wackmack schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 01:29:
[...]

Je hebt gelijk, het was 1 dag goed en nu weer niet te doen, helaas. Ook met de andere browser. Test nu zelfs een packet loss van 40%. Kan even de router resetten en dan komt het probleem weer terug.

Qua installatie begint het met een router van Odido en daarna komt mijn switch, die verdeelt alle kabels naar de verschillende kamers. Download snelheid is top maar blijkbaar is het erg onzuiver. Laatst een game game van bijna 200GB gedownload via Steam en die was zo binnen.

Qua verbinding valt de kwaliteit af en toe (ver) terug maar er blijft wel altijd verbinding. Voor mijn werk gebruik ik veel Teams en daar zie ik regelmatig tijdens meeting dat de netwerk kwaliteit slecht is.

BIOS moet ik induiken, heb daar helaas nul verstandig van. Qua gamen gaat het echt top, maximaal genieten. Hardware lijkt het heel goed te doen nu, speel God of War Ragnarok en sinds ik geen AMD Software mee gebruik qua instelling loopt alles mooi vloeiend door, zelfs 100 fps+ gemiddeld.
Die switch al is uit en aan gedaan? Lukt zeker niet om pc direct aan te sluiten op Odido modem? (Dus zonder switch er tussen)

Die game God of War, ik neem dan aan dat die game offline is? Dus geen online game? Niet tegen andere echte personen zeg maar?

Je hebt niet toevallig nog een andere pc in huis? Laptop ofzo?

Er is aantal keer iets gezegd over een ping richting Odido modem, heb je dat al gedaan?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Operations schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 02:49:
[...]

Die switch al is uit en aan gedaan? Lukt zeker niet om pc direct aan te sluiten op Odido modem? (Dus zonder switch er tussen)

Die game God of War, ik neem dan aan dat die game offline is? Dus geen online game? Niet tegen andere echte personen zeg maar?

Je hebt niet toevallig nog een andere pc in huis? Laptop ofzo?

Er is aantal keer iets gezegd over een ping richting Odido modem, heb je dat al gedaan?
Kan nog even een aantal testen doen maar dit probleem speelt al een tijdje. Ook al vaker last van data verlies of instabiele verbinding. Op de laptop was WiFi stabieler. De computer gaat nu op UTP best oke, op YouTube na.

Ping ga ik vandaag doen even. Maakt het nog uit welke site? Toch gewoon via cmd, ping random site?

De game die ik speel is offline dus daar kan je niet merken. Snelheid is goed maar verbinding is onstabiel. Ben bewust de monteur straks ziet.

Zie dat er veel mensen zijn bij Odido, ditg bijvoorbeeld: https://community.odido.n...ut-heel-consistent-364408

[ Voor 7% gewijzigd door Wackmack op 27-12-2024 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:47

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Gewoon 2 cmd prompts openen en een pingtest starten.

Een naar Google DNS:
ping -t 8.8.8.8

Een naar je router:
ping -t 192.168.1.1

Die naar je router moet altijd 1ms of minder zijn. Die naar Google hopelijk onder de 10ms, maar op Odido kan dat hoger zijn. Belangrijkste is dat de pingtijden stabiel zijn en dat er geen loss optreedt.

Terwijl de pings lopen, ga dan normaal browsen/Youtuben en doe eens een Speedtest. Zie je afwijkingen verschijnen in de ping tests dan ben je een stap dichter bij het probleem.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
The GUI schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:43:
Gewoon 2 cmd prompts openen en een pingtest starten.

Een naar Google DNS:
ping -t 8.8.8.8

Een naar je router:
ping -t 192.168.1.1

Die naar je router moet altijd 1ms of minder zijn. Die naar Google hopelijk onder de 10ms, maar op Odido kan dat hoger zijn. Belangrijkste is dat de pingtijden stabiel zijn en dat er geen loss optreedt.

Terwijl de pings lopen, ga dan normaal browsen/Youtuben en doe eens een Speedtest. Zie je afwijkingen verschijnen in de ping tests dan ben je een stap dichter bij het probleem.
Beide gedaan, naar Google 0% loss en router netjes onder de 1ms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
Laat beide pings nu langere tijd lopen. Het probleem is intermitterend (staar je niet blind op momentopnames). Ga video's kijken op Youtube en als daar problemen optreden kijk dan weer naar de pings.

Ik heb er nooit mee gewerkt maar je zou eens naar Ping Plotter kunnen kijken om pings over langere periodes van tijd te loggen.

Edit: als je ping doet laat je dan een continue ping lopen of een eenmalige?
Continue ping:
code:
1
ping google.com -t

Eenmalige ping:
code:
1
ping google.com

[ Voor 21% gewijzigd door EricJH op 27-12-2024 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Odido is net langs geweest. Had blijkbaar nog een oudere router. Die is vervangen en ook het kastje voor de glasvezel. Vanavond even wat testen doen.

Alles weer netjes op 0% loss.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gjTrV8KWU0Q4b_cTWQNkrFVKkOI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/T7nnasngSSKYPhaUE8lbgAFi.png?f=fotoalbum_large

Na de router heb ik een switch staan, ZyXEL GS1100-8HP. Kan dit eventueel het probleem zijn ipv de router? Van de week even meten. Apparatuur is alweer 7 jaar oud.

[ Voor 68% gewijzigd door Wackmack op 06-01-2025 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07:24
Test eens zonder een switch tussen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Ga ik doen, eerst even opzoek naar een lange UTP kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Superman schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:09:
Test eens zonder een switch tussen
Getest, rechtstreeks zelfde resultaat. Las op het Odido forum dat je soms goed resultaat krijgt om de DDOS instelling uit te zetten via de modem maar dat lijkt hier nog niet goed te werken.

Reboot verder, dit lijkt nu in Waterfox wel heel goed te draaien nu. 500mb/s zie ik zelfs staan, al 1 min lang. Voor nu even prima :)

YouTube: Unresolved pres. BAD BLOOD LIVE @ Supremacy 2024 - Statement of Supe...

Deze blijft nu zelfs in YouTube op 270MB/s staan, niet gek :)

[ Voor 48% gewijzigd door Wackmack op 07-01-2025 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wackmack schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:16:
Odido is net langs geweest. Had blijkbaar nog een oudere router. Die is vervangen en ook het kastje voor de glasvezel. Vanavond even wat testen doen.

Alles weer netjes op 0% loss.

[Afbeelding]

Na de router heb ik een switch staan, ZyXEL GS1100-8HP. Kan dit eventueel het probleem zijn ipv de router? Van de week even meten. Apparatuur is alweer 7 jaar oud.
Deze test is over wifi! en niet over lan, daar moet je wel mee oppassen vermits er bij wifi wat meer bij komt kijken enje soms betere resultaten kunnen geven.
Vorkie schreef op donderdag 26 december 2024 @ 15:40:
Niet noodzakelijk meer - TS heeft zijn oplossing.

Succes :)
ja monteur is langs geweest omdat er wat hardware moest vervangen worden van de ISP :N

Pagina: 1