Ik heb een pc gekregen van een vriend en ik zou graag willen weten of ik er een fatsoenlijke medium gaming-setup van kan maken. Mijn doel is om games van de afgelopen jaren te spelen op 1080p. Dit hoeven zeker niet de nieuwste games te zijn. Ik verwacht geen ultra-settings, maar een soepele ervaring (30 FPS+) zou fijn zijn.
Specs:
• Processor: Intel Xeon E5-1620 v4 @ 3.50GHz
• RAM: 16 GB
• Systeem: 64-bit, x64-gebaseerde processor
• SSD
Het systeem heeft momenteel een zeer matige grafische kaart. Daarnaast zou ik ook een wifi-kaart moeten aanschaffen. Ik heb wat gezocht, waaronder deze thread. Ik wil ook geen honderden euro's investeren. Ik heb al een Xbox Series X. Qua performance wil/hoop ik toch wel (ongeveer) het niveau van een XSX te bereiken. Nu ben ik best wel een leek op hardware gebied. Er staan een hoop kaarten bij. Bij de standaard kaarten staan de NVIDIA GTX1050 TI 4GB Graphics Card (60 euro) en EVGA GeForce GTX1660 TI SC Ultra Gaming (niet beschikbaar?)
Mijn vragen:
1. Welke grafische kaart zouden jullie aanraden die past bij deze setup, zonder dat ik een vermogen kwijt ben? Max ~ 150 euro?
2. Zijn er nog andere bottlenecks aan dit systeem? Heb ik nog andere hardware nodig
3. Is het qua kosten nog de moeite waard om deze pc te upgraden?
Alle tips zijn welkom, bedankt alvast!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil games spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst wil ik niet meer dan 200-300 euro investeren
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie berichtl
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Grafische kaart. Power supply? WiFi?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag advies wat haalbaar is.
Specs:
• Processor: Intel Xeon E5-1620 v4 @ 3.50GHz
• RAM: 16 GB
• Systeem: 64-bit, x64-gebaseerde processor
• SSD
Het systeem heeft momenteel een zeer matige grafische kaart. Daarnaast zou ik ook een wifi-kaart moeten aanschaffen. Ik heb wat gezocht, waaronder deze thread. Ik wil ook geen honderden euro's investeren. Ik heb al een Xbox Series X. Qua performance wil/hoop ik toch wel (ongeveer) het niveau van een XSX te bereiken. Nu ben ik best wel een leek op hardware gebied. Er staan een hoop kaarten bij. Bij de standaard kaarten staan de NVIDIA GTX1050 TI 4GB Graphics Card (60 euro) en EVGA GeForce GTX1660 TI SC Ultra Gaming (niet beschikbaar?)
Mijn vragen:
1. Welke grafische kaart zouden jullie aanraden die past bij deze setup, zonder dat ik een vermogen kwijt ben? Max ~ 150 euro?
2. Zijn er nog andere bottlenecks aan dit systeem? Heb ik nog andere hardware nodig
3. Is het qua kosten nog de moeite waard om deze pc te upgraden?
Alle tips zijn welkom, bedankt alvast!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil games spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst wil ik niet meer dan 200-300 euro investeren
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie berichtl
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Grafische kaart. Power supply? WiFi?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag advies wat haalbaar is.