YouTube premium India gestopt. Oorzaak Google Pay?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patathome
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05 21:13
Helaas, ook mijn youtube premium family abonnement via India wordt stopgezet.

Mijn betaalwijze (CC) komt niet uit India en dus klopt dat helemaal met hun bevindingen.

Wat ik mij wel afvroeg, hoe dit ineens bij mij en vele anderen naar voren komt maar bij sommige ook niet. Zou dit wellicht een relatie kunnen hebben met Google Pay?

Sinds ik mijn bankpas aan Google Pay heb gekoppeld, kreeg ik de maand erop een mail van YouTube dat mijn betaalwijze niet correct was. Ik kon dat nog een paar keer bevestigen maar na twee keer was ook dat klaar. Mijn Creditcard is van dezelfde maatschappij als mijn bankpas maar die staat niet gekoppeld aan Gpay.

Mijn fictive adres uit India dat ik bij YouTube heb ingevuld, stond nu ook als keuze in Gpay bij mijn bankpas.

Zou de omgeving van YouTube ook de info van Google Pay gebruiken om meer informatie te bevestigen over je echte woonadres?

[ Voor 6% gewijzigd door patathome op 21-12-2024 10:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:27

Blokker_1999

Full steam ahead

Anderen zullen het ongetwijfeld ook nog wel krijgen. Mensen weten vaak niet dat in het nummer van de Credit Card niet alleen het type kaart (MC, Visa, AMEX, ...) verwerkt zit, maar ook de uitgever van de kaart (vaak je bank) en die is natuurlijk gewoon terug te brengen tot een land van uitgifte waardoor dit soort van "misbruik" op te sporen is als je een lijst van die nummers hebt.

Daarnaast zien ze natuurlijk ook dat je Google account voornamelijk op apparaten actief is die zich in Nederland bevinden, dat jij met Google Pay nu ook volop betalingen doet in Nederland en zo verder. Hoe meer punten jij aan je account koppelt die aangeven dat je in NL zit, hoe eenvoudiger het is voor Google om te zeggen dat het YouTube account een abbonement uit Nederland hoort te hebben.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor de duidelijkheid: we gaan hier niet hinten naar of bespreken hoe nog wel restricties te omzeilen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patathome
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05 21:13
Snap idd hoe het werkt, alleen raar dat ze de CC uit nld niet eerder in de ban hebben gedaan. Ik gebruikte overigens heel vaak een verbinding via vpn naar India maar weet ook, en zeker met een familie abonnement icm meerdere users en devices, dat dit eigenlijk een farce is.

Maar t viel mij gewoon op dat dit bij mij zo goed als samen ging na activatie van Gpay.

Eigenlijk ben ik dus gewoon nieuwsgierig of er nog premium gebruikers met buitenlands abonnement zijn en een nld creditcard als betaalwijze en zij ook gebruik maken van Google Pay.

@F_J_K zeker niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is zeker voor een Google eenvoudig om behoorlijk zeker te zijn of een VPN-verbinding is gebruikt. Als niet tijdens de sessie dan wel achteraf. En als niet bij YT zelf dan wel bij een van de vele andere diensten van Google: nu YT via India en over een kwartier een website met Google ads vanuit Duitsland en een uur later Gmail vanuit Belgie. Ik vermoed zomaar dat ergens in de voorwaarden staat dat tenminste voor tegengaan van misbruik data gedeeld mag worden tussen diensten.

Het zou me dan ook niet verbazen dat hier het Netflix-model is gebruikt: eerst de mensen laten wennen aan de dienst en dan pas gaan optreden tegen misbruik als men er gewend aan is geraakt. Of, uitgaande van hun oude "dont be evil" :P , eerst voldoende zeker zijn dat het geen false positive is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:39

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Mijn YTP (Argentinië) wordt ook stopgezet omdat het betaalmidden niet in Argentinië is uitgegeven.

Ik gebruik echter geen Google Pay, dus dat kan het niet getriggerd hebben in mijn geval.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik had het ook, maar mijn insteek was altijd - mooi meengenomen zolang het duurt :) zelfs na het wijzigen van mijn creditcard 4 maanden geleden (oude ging verlopen) was er nog niets aan de hand.

Dus nu aan de Family NL - a 26 per maand - valt mee, kinderen hebben er erg veel profijt van (en ik gebruik Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:07

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

*knip*. Nogmaals: we gaan hier niet hinten naar of bespreken hoe nog wel restricties te omzeilen*

[ Voor 69% gewijzigd door F_J_K op 02-01-2025 11:04 . Reden: En zo accounts aanschaffen valt daar duidelijk onder... ]

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ze hebben geen aanvullende informatie nodig, je kaart geeft al weg dat je uit Nederland (of waar dan ook) komt. ;) Ik heb helemaal niets gekoppeld aan Google Pay en/of met andere devices e.d., ik gebruikte een account speciaal hiervoor; dus er stond niets anders in en geen andere aankopen mee gedaan. Toch is het ze opgevallen en is het abonnement vandaag stopgezet.

Netflix heeft hetzelfde trucje een paar maanden geleden uitgehaald: alles dat onder land X stond maar credit card uit land Y gebruikte werd eruit gebonjourd. Zelfs, en dat was wel wat vreemd, als deze enkel als back-up betaalmethode stond. Daar zijn ook mensen uit die landen zelf mee geraakt die bijv. aan buitenlandse familie hadden gevraagd of ze hun CC mochten gebruiken als back-up. Either way, Netflix had al helemaal niets te maken met GPay, geen enkele koppeling met Google en ook zij keken simpelweg naar de kaart - heel simpel om te doen.

Ik ben trouwens benieuwd of ze dit voornamelijk voor de show doen. Elke keer als een route afgesloten wordt verschijnt toevallig dezelfde dag een nieuwe optie, vaak vanuit nieuwe accounts. Call me a skeptic, but... Afijn.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1