Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Mijn Logitech G903 is kapot, en als een extreem linkser ;) heb ik mijn oude Naga Left-Handed Edition afgestoft.

Ik probeer de muis goed af te stellen, maar het resultaat is ofwel te snel en onnauwkeurig, of te traag maar wel precies. Het blijft lastig om de juiste sweet spot te vinden. De G903 werkte qua gevoeligheid meteen perfect, direct out of the box.

Zijn er best practices voor het nauwkeurig afstellen van een muis?

- Welke instellingen hebben prioriteit?
- Hoe verhouden de 'DPI/sensitivity'-instellingen in Razer Synapse zich tot de optie 'Select de snelheid van de wijzer' in de muiseigenschappen van de Windows 10-instellingen?
- En hoe verhouden de 'Acceleration'-instellingen in Synapse zich tot de functie 'Precisie van de aanwijzer' in Windows?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8MUY6y850yuf3CeVqPDHvWe1Hg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ghDozPUoPyekieVJ1QrNA8gd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je die slider met sensitivity aanpast in de Razer software, moet je nog wel het vinkje erboven aanzetten om het ook werkelijk te activeren. Mijn eigen ervaring met muizen die van DPI kunnen wisselen is dat de extreem hoge resolutie voor mij niet fijn is omdat 'ie dan, zoals jij ook hebt, veel en veel te snel gaat, zonder ook maar iets aan de Windows instellingen te doen. De DPI dan verlagen via de knop op de muis (als die er een heeft, mijne hebben dat gelukkig) geeft dan uiteindelijk het gewenste resultaat.

Wat die precisie instelling doet onder beweging, geen idee. Acceleratie is dat de aanwijzer sneller over het scherm gaat wanneer je ook snel beweegt. Het verschil dus tussen 3 cm bewegen en van de linkerkant naar de rechterkant kunnen, of nog op 1/3 blijven.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
Inmiddels heb ik ontdekt dat als ik de Acceleration slider naar 10 verschuif, de "precisie van de aanwijzer verbeteren" automatisch aangevinkt wordt. Dat veroorzaakt weliswaar versnelling maar zeker geen precisie. Integendeel richten met je muis wordt alleen maar slechter.

Dat vinkje erboven is om afzonderlijk de sensitivity van X en Y assen aan te passen.

Op de G903 had ik default DPI van 800 en dat werkte prima, maar op de Naga beweegt de cursor dan veel te langzaam. Ik heb nu de DPI op 4300 en de gevoeligheid in windows 10 op positie 3 van 11 (zoals op de afbeelding)

Ik snap nog steeds niet hoe de DPI/sensitivity'-instellingen in Razer Synapse zich verhouden tot de 'Select de snelheid van de wijzer' in Windows 10. En dan heb je ook nog eens afzonderlijke sensitivity opties in de spellen.

[ Voor 23% gewijzigd door seez op 21-12-2024 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De optie van Windows is onafhankelijk van de gevoeligheid van de sensor. Of het nou 800 of 1800 DPI is, Windows doet daar z'n eigen ding voor. Het was al aanwezig laaaaaaang voordat je ook maar verschillende DPI muizen had.

De software voor je muis zet de DPI op die specifieke waarde, terwijl je met een schakelknopje op de muis tussen voorgedefinieerde presets wisselt (zeg 800, 1200 en 1600 dpi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
Wat is dat eigen ding dan precies? Is 800 DPI nog wel echt 800DPI als je de slider in Windows er een eigen sausje over heen gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die slider in Windows is om aan te geven hoeveel pixels het moet bewegen bij een x afstand dat de muis rapporteert. Dat is met een hogere DPI dus meer dan bij een lagere. Daarom dus dat als je de Windows instellingen met rust laat en je DPI verandert, je een raket hebt of een slak.

Pagina: 1