Iets verkocht, gaat vrij snel daarna stuk, wat te doen

Pagina: 1
Acties:
  • 4.857 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanCattery
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 20:18
Ik heb recent een GTX 980 verkocht via Tweakers. Verkoop ging soepel, 5 sterren van beide kanten. Heb de kaart verkocht voor 50 euro wat een nette prijs is.

Drie dagen later krijg ik een bericht dat de kaart 3 dagen perfect gewerkt heeft en nu niet meer werkt, rook en een verbande lucht.

Ik weet natuurlijk niet precies wat er met de kaart gebeurt is maar het zou goed kunnen dat de kaart precies op dit ongelukkige moment de geest gegeven heeft, het is uiteraard al een wat oudere kaart.

Ik vind dit persoonlijk erg vervelend en vroeg mij af hoe jullie hier mee om zouden gaan? Vanuit de verkopende partij gezien.

Thanks

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:36
Ervanuitgaande dat je als particulier hebt verkocht, is het wettelijk gezien 'das pech gehad'. Wat ik (of jij) zou kunnen doen varieert dan vervolgens tussen 'die letter van de wet volgen' en 'geld terug zonder product retour' en alles daar tussenin. Waar voel jij je zelf het beste bij om te doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
IANAL, maar basically heb je bij particuliere (ver)koop gewoon BOGO garantie. Zeker bij bedragen van een paar tientjes is het de moeite, als koper, niet om op juridische weg je gelijk te gaan halen (voor zover je überhaupt rechten hebt in dat geval). Neemt niet weg dat je als 'fatsoenlijk mens' koper niet een beetje tegemoet kunt komen, mocht je dat willen. Maar dat is aan jou; kans bestaat namelijk ook dat de koper je probeert te tillen voor een paar tientjes. Vraag is: vertrouw je koper, hoeveel is 't eventuele gezeik je waard. Maar in principe ben je koper niets verplicht. Je hebt iets werkend geleverd (en dat bevestigd gekregen) en daarmee is jou deel van de deal nagekomen.

Dit staat allemaal los van eventuele harde wettelijke rechten (en plichten) die je als (ver)koper hebt: zoals gezegd is bij een bedrag van 5 tientjes recht hebben en recht krijgen twee héél verschillende dingen. Had je iets anders geleverd dan afgesproken, of was het al defect bij aankomst had 't moeilijker gelegen. Maar dat is ook precies waarom ik altijd laat / ga afhalen en dat soort dingen niet per post doe.

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 21-12-2024 05:26 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

In dit specifieke geval en het bijbehorende bedrag, zou ik het geld teruggeven… maar wel ná bewijs dat de gpu daadwerkelijk niet meer werkt.

Puur omdat het kerst is en kumbuya enzo. 😉

Niet alles hoeft op basis van rechten en plichten.

[ Voor 12% gewijzigd door Falcon op 21-12-2024 05:56 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:40

OmeJoyo

This is me

Duidelijk aangeven dat je geen verantwoordelijkheid draagt maar dat je gezien de kerstgedachte 50/50 wilt delen in de schade.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutusl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:34
Kaart heeft 3 dagen perfect gewerkt dus dat betekent dat 't ie 100 % in orde was bij aflevering.
Dat de kaart daarna defect raakt is voor risico van de koper lijkt mij.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Allemaal leuk en wel, kerstmis en alles.
Je hebt het ter goeder trouw verkocht, ervan uitgaande dat je niet liegt gewoon een gevalletje pech voor de koper.

Als je dan toch een misleid gevoel van schuld hier aangepraat krijgt, koop twee kerstloten en geef die ander er een.
Als hij 10 miljoen verdiend, moet je kijken wie er niets krijgt.

vrolijk kerst feest.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

OmeJoyo schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 06:42:
Duidelijk aangeven dat je geen verantwoordelijkheid draagt maar dat je gezien de kerstgedachte 50/50 wilt delen in de schade.
Ho ho ho

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:40
Het heeft naar mijn mening ook te maken met de financiële situatie van beide partijen.

Als jij bovenmodaal salaris hebt en je verkoopt voor 50 euro aan iemand die een stuk armer is of nog een kind is. Je kunt je voorstellen dat die ander er echt even flink van baalt om 50 euro te missen, terwijl jij dat makkelijk zou kunnen missen. Dan zou ik 50 euro teruggeven, mits je bewijs hebt dat die videokaart stuk is.

Als je aan een miljonair hebt verkocht, terwijl je zelf elke euro omdraait, kun je sneller besluiten om weinig tot niks terug te betalen. Persoonlijk zou ik dan ook 25-50 euro teruggeven, maar ik kan mij voorstellen dat een ander dan voor 0 euro zou kiezen.

Het is natuurlijk lastig om de echte financiële situatie van een ander te bepalen. Het lijk mij dat iemand die videokaarten van 50 euro koopt een grote kans heeft om wat armer te zijn. Niet dat ik zo erg rijk ben, maar ik zou hoe dan ook die 50 euro terugstorten, tenzij vermoedens van oplichting uiteraard. Of nog een ~50 euro kostende GTX980 doorsturen :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:13

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als jij hem verkoopt 'als werkend' en de andere partij ontvangt een defecte kaart, vindt ik het wat anders.

De kaart heeft een tijd gewerkt, koper heeft hem kapot gemaakt, misschien tijdens vervangen koelpasta, misschien door kabeltjes niet goed aan te duwen / slechte installatie, misschien een te hoge overclock en misschien door pech te hebben.

Bij een tweedehands kaart van €50 en bijna 10 jaar oud kun je geen garantie verwachten. Je neemt bewust een risico.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Playa del C. schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 07:06:
Het heeft naar mijn mening ook te maken met de financiële situatie van beide partijen.

...

Het is natuurlijk lastig om de echte financiële situatie van een ander te bepalen. Het lijk mij dat iemand die videokaarten van 50 euro koopt een grote kans heeft om wat armer te zijn. Niet dat ik zo erg rijk ben, maar ik zou hoe dan ook die 50 euro terugstorten, tenzij vermoedens van oplichting uiteraard. Of nog een ~50 euro kostende GTX980 doorsturen :)
Ah, een ethisch dilemma op de zaterdagochtend, leuk!
Hieronder even een tegengewicht tegen al die kerstgedachtes:

Iedereen heeft recht op zijn eigen problemen, maar verder heeft de koper hier nergens recht op.

En ja, verkoper kan coulance bieden, als hij dat wil, maar het hoeft niet.

Sowieso maakt het qua wat mij betreft helemaal niets uit wat iemand verdient, heel raar om een miljoenair anders te behandelen dan een arm persoon, discriminatie op inkomsten?
Alsof je elke miljoenair een loer mag draaien, omdat hij toch al genoeg geld heeft? Zelfs als die miljoenair een beter mens is/meer vrijwilligerswerk doet en nieteens ooit boos kijkt naar iemand?

Als je belasting betaalt, betaal je al genoeg aan arme mensen, daar houdt officieel je verantwoordelijkheid op.
De arme mensen zijn naast alle subsidies en uitkeringen zelf verantwoordelijk voor hun eigen financiële situatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:40
Accretion schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 07:38:
[...]

Ah, een ethisch dilemma op de zaterdagochtend, leuk!
Hieronder even een tegengewicht tegen al die kerstgedachtes:

Iedereen heeft recht op zijn eigen problemen, maar verder heeft de koper hier nergens recht op.

En ja, verkoper kan coulance bieden, als hij dat wil, maar het hoeft niet.

Sowieso maakt het qua wat mij betreft helemaal niets uit wat iemand verdient, heel raar om een miljoenair anders te behandelen dan een arm persoon, discriminatie op inkomsten?
Alsof je elke miljoenair een loer mag draaien, omdat hij toch al genoeg geld heeft? Zelfs als die miljoenair een beter mens is/meer vrijwilligerswerk doet en nieteens ooit boos kijkt naar iemand?

Als je belasting betaalt, betaal je al genoeg aan arme mensen, daar houdt officieel je verantwoordelijkheid op.
De arme mensen zijn naast alle subsidies en uitkeringen zelf verantwoordelijk voor hun eigen financiële situatie.
Jazeker, maar je moet het dan ook niet gaan verdraaien. De verkoper heeft recht op niks terugbetalen. Op basis van allerlei factoren kun je echter ook iemand iets gunnen. Dat is een andere insteek dan een rijker persoon een loer draaien. Je hebt gewoon recht op geen terugbetaling, dus je draait niemand een loer.

Het heeft minder nut om een miljonair als verrassing een gift van 50 euro te sturen, dan iemand die met een krantenwijk na een paar weken 50 euro heeft gespaard. Terwijl ik beide personen uiteraard evenveel waardeer en respecteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:16
Een miljonair zal geen tweedehands GPU gaan kopen :).

Formeel heeft de koper recht op niks. Zowel wettelijk als - in mijn ogen - ook reëel niet. De kaart heeft immers een paar dagen gewerkt voordat hij de geest gaf. Puur gevalletje pech dus, en niet iets dat de verkoper aangerekend kan worden.

Dat gezegd hebbende blijft het natuurlijk wel knagen. De koper heeft immers praktisch niets aan de kaart gehad, hij draagt de volle 100% van de pech. Een bod van 50/50 zou wat dat betreft heel schappelijk zijn, om op die manier een deel van pech weer naar de verkoper over te hevelen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Playa del C. schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 07:49:
[...]
Het heeft minder nut om een miljonair als verrassing een gift van 50 euro te sturen, dan iemand die met een krantenwijk na een paar weken 50 euro heeft gespaard. Terwijl ik beide personen uiteraard evenveel waardeer en respecteer.
Ja fair, m.b.t loer draaien, dat is een andere situatie.

Om te beginnen, voor jezelf heeft het weinig nut om geld weg te geven, dus het is ook een beetje een geforceerde keuze.

En ja, misschien koopt de krantenjongen daarna crack van de €50,- die hij krijgt, terwijl de miljoenair d'r 100x winst over had kunnen halen en een gift doet aan verschillende goede doelen omdat die belastingaftrekbaar zijn / om de goedheid door te geven.

Klinkt allemaal heel nobel, maar als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:06

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Volgens mij is alles hierboven al zo'n beetje benoemd. Het betreft hier particuliere verkoop zonder afspraken over garantie. Ofwel: garantie tot aan de deur. De kaart heeft 3 dagen goed gewerkt, dus was er niks mis. Jij kan niet zien wat er verder mee gebeurd is, bijv overvolten, overclocken, slechte koeling enz. Hoe vervelend dan ook voor de koper, dit is gewoon zijn risico en pech en is geen reden dat jij hem schadeloos zou moeten stellen. Je zou hooguit een klein gebaar als goodwill kunnen doen, maar dat is volledig aan jou.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:42

Blokker_1999

Full steam ahead

Aan iedereen die zegt dat de koper nergens recht op heeft wil ik even opmerken dat dit niet correct is. Ook bij particuliere verkoop heb je recht op een product dat voldoet aan de omschrijving. Als iets als werkend wordt verkocht en het blijkt toch niet helemaal goed te werken, dan heb je ook bij particuliere verkoop het recht om een product volgens omschrijving te krijgen, danwel je geld terug.

Dat gezegd zijnde, is er hier evenwel geen sprake van zo een zaak. De kaart is werkend afgeleverd en werkend gebruikt door de nieuwe eigenaar gedurende 3 dagen wat aantoont dat de kaart zelf niet echt problemen had op het moment van verkoop.

Waarom de kaart defect is gegaan, daar kan TS ook niets over zeggen. Er kan niet geoordeeld worden of de nieuwe eigenaar de kaart op een deugdelijke manier gebruikt heeft. Maar gegeven de leeftijd van de kaart en de prijs waarvoor het verkocht werd weet je als koper ook dat er altijd een risico aan verbonden is.

En zij die zeggen dat ze het geld zouden terugstoren omdat het zo een laag bedrag is, dat is leuk en heel mooi, maar waarom? Je hebt een werkend en getest product verkocht dat bij een ander, door iets waar je zelf geen vat op hebt, mogelijks defect is gegaan. Waarom zou jij dan op moeten draaien voor het verlies? En je kan zelfs verder gaan: wie zegt dat de kaart effectief defect is? Voor hetzelfde geld heb je dan ineens de kaart gewoon weggegeven en mogelijks zelf nog betaald voor de verzending ervan.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SeanCattery
Dank voor alle reacties, veel verschillende inzichten, interessant om te lezen.

Ik heb het zelf financieel goed, ik heb geen idee van de financiële situatie van de koper.

Waarom het bij mij knaagt is dat ik het andersom ook vervelend zou vinden als ik iets gekocht zou hebben wat er na 3 dagen mee ophoudt.

Aan de andere kant, als ik de kaart zou overklokken of een brakke voeding oid zou gebruiken en de kaart gaat kapot, dan zou ik vooral van mijzelf balen en überhaupt het gesprek niet beginnen. In dit geval weet ik dus ook niet wat de koper precies met de kaart gedaan heeft.

Ik neig er nu naar om een deel terug te betalen. Niet het volledige bedrag en ook niet de helft omdat ik de kaart al voor een zeer schappelijke prijs verkocht heb, wat ik eigenlijk altijd doe want ik gun het mijn mede tweakers vaak gewoon.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SeanCattery
Nog een niet onbelangrijke toevoeging; de koper vraagt om niets, hij heeft alleen aangegeven dat de kaart stuk is en dat hij waarschijnlijk pech heeft en verder niet veel van mij verwacht.

Dit neemt niet weg dat ik het toch graag zo goed mogelijk op wil lossen en vandaar dit topic. Maar ik ga er uit komen, mede dankzij jullie 🙌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:25
SeanCattery schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 08:46:
Nog een niet onbelangrijke toevoeging; de koper vraagt om niets, hij heeft alleen aangegeven dat de kaart stuk is en dat hij waarschijnlijk pech heeft en verder niet veel van mij verwacht.

Dit neemt niet weg dat ik het toch graag zo goed mogelijk op wil lossen en vandaar dit topic. Maar ik ga er uit komen, mede dankzij jullie 🙌
Zullen we het vriendelijk houden aub?

[ Voor 15% gewijzigd door Microkid op 21-12-2024 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanCattery
Ik heb ook nergens gezegd dat de koper wel iets verwachte, het gaat mij puur om wat netjes is om te doen.

[ Voor 26% gewijzigd door Microkid op 21-12-2024 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-09 20:38
Wel even een tip.. als je dan de helft gaat vergoeden. Vraag dan ook de kaart terug..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:36
SeanCattery schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 08:54:
[...]

Ik heb ook nergens gezegd dat de koper wel iets verwachte, het gaat mij puur om wat netjes is om te doen.
Wat netjes is, hangt volledig af van je eigen morele kompas. Ik hoop dat je door dit topic een reflectie of bijsturing ervan hebt gevonden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:27
Ik denk dat @SeanCattery het zeer netjes doet, koper meldt defect maar vraagt niks, verkoper gaat in oplossende modus en wil wat voor koper doen. Ik denk dat zij beiden gelukkiger gaan worden en meer vertrouwen krijgen in de medemens. Fijne kerst iedreen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SillBro
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09:18
Je moet mijns inziens niet denken in teksten van “wat is netjes om te doen” de vraag is wat past bij hoe jij bent en wat vind jij netjes om te doen?

Je hebt de kaart 10 jaar gehad dus is deze allang afgeschreven. Kans was groot geweest dat die bij jezelf al kapot was gegaan. Er bestaat een kans dat iemand je probeert te tillen. Maar dan is de vraag voor 50 euro waarom doet iemand dat. Als iemand na 10 jaar zo’n oude kaart heeft is die misschien ook niet vermogend. Je kan dan denken wat als ik opgelicht wordt. Zo zou ik niet denken.

Als ik moet kiezen (en daar komt geen wet bij, maar meer emotie) dan zou ik denken ik kies ervoor te geloven in het goede van de mens en ik doe hem sowieso 50% terug. Kijk je naar z’n reactie en dan kan je er zelfs nog over denken die hele 50 euro terug te storten. Uiteindelijk spreek je zo’n persoon toch nooit meer dus in het ergste geval heb je een 10 jaar oude kaart gratis weggegeven, maar ik zou dan zelf denken ach ik heb wel voor MIJzelf de juiste en fijne keuze gemaakt :)

Maar dat is puur hoe ik het zou doen. Je opent er een post over dus zit er ook mee, het doet je wat. Dus kies gewoon wat je prettig vindt!

Fijne kerst!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:00
Ik zou 'm de kaart terug laten sturen. Kijken of er fysieke schade is, of het daadwerkelijk de kaart is die ik heb opgestuurd (voor zover dat nog na te kijken is) en dan 50% vergoeden.

Alleen omdat het om een paar dagen gaat trouwens, anders is het pech gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Persoonlijk ben ik wat pessimistischer. Heb te vaak gezeik gezien met rare mensen op marktplaats denk ik, ook echt op bedragen waarvan je denkt "waarom?" tot aan gratis af te halen aan toe. Maar ik zou niks terug betalen.

De kaart was jaren goed, is verstuurd, daarna 3 dagen goed en opeens kapot met brandlucht. Als hij meteen kapot was, was het anders wat, dan zou ik zeggen het is mis gegaan met versturen ofzo. Maar nu klinkt mij het eerlijk gezegd alsof de kaart te hard gepushed is, zei het door overclocken of slechte assemblage, zei het door domweg veel te zware dingen erop draaien. Ook juist omdat het een 980 is. De 1080 draait de meeste nieuwe games nog op low zonder overclock, de kans is redelijk dat iemand dacht dat linksom of rechtsom uit een generatie eerder te kunnen pushen. Wat niet was gaan werken (iig niet in de meeste normale setups).

Maar ook dan, het kan natuurlijk ook prima zijn dat koper eerlijk is. Snap dat die dan baalt. Maar zoals anderen zeggen zit er ook een risico aan een 10 jaar oude kaart particulier overkopen. Als verkoper kun je dit soort schade vaak ook niet weten totdat het mis gaat, dus hoe lullig ook: jij bent ook je product kwijt en hebt niemand opgelicht. Koper heeft gewoon pech gehad. Natuurlijk ervan uit gaande dat jij niet op de kaart hebt zitten minen ofzo, maar dan zou ik hem überhaupt nooit de verkoop in doen.

Maarja, dat is in theorie. Meestal werkt die wel naar het is altijd afhankelijk van de precieze situatie. Als een 12 jarig jochie super enthousiast die kaart kwam ophalen omdat hij al zijn spaarcentjes bij elkaar had gestopt zou ik wellicht het geld gewoon geven.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:36
Wat netjes is bepaal jij zelf toch? Zijn jouw normen en waarde. Niet die van ons :)
Dan heb je nog juridische afweging. Maar zo te lezen is dat je vraag niet.

How are you doing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Er wordt te goeder trouw gehandeld, als verkoper maar ook als koper heb je rechten en plichten. In dit geval ja het werkt en daarmee is eigenlijk het garantieverhaal afgelopen, althans vind ik. Wat je als koper daarna doet, is natuurlijk niet aan de verkoper. Hoe die daarmee omgaat, is ook niet relevant voor de verkoper, het zou mooi zijn als jij in de vaatwasser doet en de verkoper is er verantwoordelijk voor omdat de verkoper niet heeft gezegd dat je niet in de vaatwasser mag doen.
Het is natuurlijk ook aan de koper dat je mag aannemen dat de koper weet wat die doet en niet dat die denkt, ik heb iets gekocht en wat gaan we ermee doen? Aan een spijkertje aan de muur hangen?
Je kan niet van een particuliere verkoper verwachten dat zijn "expertise" even hoog is als een bedrijfsmatige verkoper met alle expertise. Hoe moet een particuliere verkoper weten dat een bepaald component morgen stuk kan gaan?
Moet je als particuliere verkoper dan gaan "uitzoeken" wat iemand met een kaart doet, de expertise daarvoor vergaren etc. etc. met alle rechten en plichten? Dat kan van iemand uiteraard niet verwacht/verlangd worden, als bedrijf is dat een ander verhaal, althans zo zie ik het.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 13:06
Als iedereen vriendelijk tegen elkaar is, ook na defect, en de Tweaker heeft al enige historie van betrouwbaar handelen dan zou ik puur alleen voor mijn eigen gemoedstoestand al minimaal de helft delen denk ik.
Precies wat je zelf zegt, als het bij jou zou gebeuren, wat zou je dan zelf prettig vinden en verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:55
Ik had zelf uit coulance misschien € 10 of € 15 terugbetaling aangeboden, maar wel met de nadrukkelijke notitie dat dit uit coulance is en dat je geen verantwoordelijkheid accepteert voor het defect dat ná 3 dagen is ontstaan. Mocht de koper dan doorgaan met zeuren, dan zou ik het gesprek afkappen. Het is lullig en vervelend, maar je kan niet verwachten dat je als verkoper hier de volledige verantwoordelijkheid neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Playa del C. schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 07:06:
Als jij bovenmodaal salaris hebt en je verkoopt voor 50 euro aan iemand die een stuk armer is of nog een kind is. Je kunt je voorstellen dat die ander er echt even flink van baalt om 50 euro te missen, terwijl jij dat makkelijk zou kunnen missen. Dan zou ik 50 euro teruggeven, mits je bewijs hebt dat die videokaart stuk is.
Verkopen aan kinderen dat mag toch helemaal niet :o

"2.0 Op zowel het verkopen van artikelen of het leveren van diensten door de adverteerder als het kopen van artikelen of het vragen naar diensten door de gebruiker via "Vraag & Aanbod" (verder: V&A) is voorbehouden aan personen of bedrijven die naar Nederlands recht juridisch bindende overeenkomsten mogen sluiten. Minderjarigen en personen of bedrijven aan wie Tweakers de toegang voor bepaalde of onbepaalde tijd, gedeeltelijk of geheel heeft ontzegd, mogen geen gebruik maken van V&A."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:09
SeanCattery schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 08:46:

Dat vind ik eerlijk gezegd het verhaal compleet veranderen.
Zou wel een heel net gebaar zijn om een deel terug te betalen. Maar het hangt er ook vanaf hoe veel compassie je met de koper hebt.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20-09 13:55
SeanCattery schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 04:45:
Ik vind dit persoonlijk erg vervelend en vroeg mij af hoe jullie hier mee om zouden gaan? Vanuit de verkopende partij gezien.
Zoals ik het lees, liggen jullie er beide niet echt wakker van. Misschien kan je de koper een half staatslot of zo kado doen. Met de oprechte wens dat die hem meer geluk brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillBro
En wat ga je doen / heb je gedaan??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SeanCattery
SillBro schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 22:31:
En wat ga je doen / heb je gedaan??
Ik heb de koper 20 euro restitutie aangeboden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SillBro
SeanCattery schreef op zondag 22 december 2024 @ 20:21:
[...]

Ik heb de koper 20 euro restitutie aangeboden.
Aardig! Had je niet hoeven doen, dus zegt veel over je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SeanCattery
20 euro overgemaakt. Blij dat we het op een tweakers-waardige manier hebben kunnen oplossen ondanks dat de koper nergens om vroeg. Iedereen dank voor de inzichten en dit topic kan wat mij betreft op slot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Doen we een een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:06

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En dicht dan.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.