PC speakers advies

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-06 23:00
Hi allen,

Ik ben opzoek naar leuke speakertjes voor op mijn werkkamer. Ik luister best wel vaak radio/spotify/youtube, maar uit mijn laptopspeakers klinkt dit nergens naar. Ik kijk naar speakers van ongeveer €100,-. Als het het waard is mag het er ook wat boven zitten. Via reviews en youtube videos ben ik nu geïnteresseerd in Edifier G2000 en SteelSeries Arena 3.

Het uiterlijk en formaat spreken mij erg aan. Echter wordt vaak benoemd dat dit gaming speakers zijn. Gamen is niet mijn doel, dus vraag ik me af of deze speakers de meest geschikte zijn voor mij. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en advies.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:48

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb zelf een setje edifier 1200bt op mn bureau en daar ben ik zeer tevreden over gegeven de prijs. Geen ervaring met de G2000 of steelseries, maar edifier in het algemeen zou ik durven aanbevelen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:35
Heb je de reviews hier al gezien?
uitvoering: Edifier G2000 Zwart
uitvoering: Steelseries Arena 3

Ik heb zelf een setje R1100 bij mijn mediaspeler+monitor setup.
Voor film is het oke, maar voor muziek vind ik het geluid nogal gekleurd.
Het is wel een ander soort kast, dus . . .

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:26

Jorissie87

No diggity

Moet het perse een 2.0 setje zijn? Met een subwoofer erbij ga je veel mooier geluid trekken. Logitech heeft in mijn ervaring altijd wel een leuke prijs/kwaliteit verhouding maar los daarvan zijn er meerdere goede 2.1 sets beschikbaar. Zelf ook altijd dankbaar gebruik van gemaakt. (gebruikt tegenwoordig enkel headset).

[ Voor 28% gewijzigd door Jorissie87 op 20-12-2024 22:57 ]

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-06 23:00
JukeboxBill schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 22:44:
Heb je de reviews hier al gezien?
uitvoering: Edifier G2000 Zwart
uitvoering: Steelseries Arena 3

Ik heb zelf een setje R1100 bij mijn mediaspeler+monitor setup.
Voor film is het oke, maar voor muziek vind ik het geluid nogal gekleurd.
Het is wel een ander soort kast, dus . . .
Yes, gezien. Enigszins verdeelde ervaringen. Dus daar komt nog geen winnaar uit voor mij
Jorissie87 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 22:53:
Moet het perse een 2.0 setje zijn? Met een subwoofer erbij ga je veel mooier geluid trekken. Logitech heeft in mijn ervaring altijd wel een leuke prijs/kwaliteit verhouding maar los daarvan zijn er meerdere goede 2.1 sets beschikbaar. Zelf ook altijd dankbaar gebruik van gemaakt. (gebruikt tegenwoordig enkel headset).
Zeker niet. 2.1 mag ook. Dan kan ik de subwoofer onder mijn bureau zetten. Door jouw advies is mijn oog nu gevallen op Logitech z533
Thanks, maar kwa formaat zijn deze wel wat te groot naar mijn wens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D K
  • Registratie: November 2024
  • Niet online

D K

overweeg ook eens een TV soundbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:50

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@mrjobby
Als je een aankoopadviestopic opent krijg je dit format te zien:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Dat moet ook ingevuld worden natuurlijk. Nu is je topicstart te summier. Sowieso koop je speakers obv hoe ze klinken (en als ze actief moeten zijn, ook op basis van de aansluitingen). Ik doe je topic nu op slot. Je kunt de gekregen tips gebruiken om je zoektocht voort te zetten. Je mag mij een DM sturen ter heropening als je daarna alles aanvult. Als alternatief kan je meteen zelf een topic openen waar je wel alles invult. Zo krijg jij betere antwoorden en hebben andere mensen die het lezen ook iets aan de tips.

[ Voor 29% gewijzigd door Jorgen op 22-12-2024 02:58 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.