Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:05
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een PV-verdeelkast aangeschaft en ben een beetje verbaasd over de manier waarop de bedrading is uitgevoerd. De stroom komt in de middelste groep binnen te en wordt dan via de bovenkant naar de andere twee groepen geleid. Dit komt niet overeen met wat ik gewend ben, waarbij alles normaal gesproken onderlangs verbonden is.

Is dit een gebruikelijke configuratie voor een PV-verdeelkast, of zou dit een afwijking zijn? Kan iemand me uitleggen of dit correct is?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v25cLlLbIt7OOXH3BSc4SDNoYQI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wWQDqTdFb0VR0YykO7L68jCt.png?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via alwind op 21-12-2024 14:22)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Dit zijn van die kastjes die ze op zolder aan de wasmachine groep hangen zodat je daarna een groep kan gebruiken voor PV en één voor de wasmachine, zonder dat je het risico loopt 32A op je wasmachine te zetten bij kortsluiting. De fabrikant vond het ook wat tricky, gezien de sticker, maar het kan geen kwaad. Goedkope automaten, want goedkope verdeler gok ik.

Op de foto zie ik dat een tweetal draden niet goed onder de schroef zit - en de invoer was mooier met een wartel gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSQ0LE2SAl3W3kfCV-8vDOsYS70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zMEzXKyH0GLWpsKDoo3WsJXa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door BCC op 20-12-2024 22:25 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:24
Meestal is het onderlangs, maar het is niet dat het niet werkt...
Bij mijn kastje is het ook onderlangs :)

[ Voor 24% gewijzigd door 99ruud99 op 20-12-2024 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:38
Ben niet op de hoogte van de regels wat dit betreft, maar volgens mij is dat geen probleem.

Je zonnepanelen "voeden" nu trouwens via de onderkant van de automaat. Als in, de stroom gaat vanaf de omvormer door de automaat naar boven.

Volgens mij mag het gewoon, maar 100% weet ik het niet.

Maar, je hebt nu 1 groep en daarachter 2 groepen waarvan 1 de zonnepanelen? Welke automaten zijn dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 21:53
De eerste vraag is: Waarom een PV verdeler en geen normale eigen groep voor de panelen.

De tweede vraag: Waarom van die Chinese SEP zooi?

Aansluiting is prima verder.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Dit zijn van die kastjes die ze op zolder aan de wasmachine groep hangen zodat je daarna een groep kan gebruiken voor PV en één voor de wasmachine, zonder dat je het risico loopt 32A op je wasmachine te zetten bij kortsluiting. De fabrikant vond het ook wat tricky, gezien de sticker, maar het kan geen kwaad. Goedkope automaten, want goedkope verdeler gok ik.

Op de foto zie ik dat een tweetal draden niet goed onder de schroef zit - en de invoer was mooier met een wartel gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSQ0LE2SAl3W3kfCV-8vDOsYS70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zMEzXKyH0GLWpsKDoo3WsJXa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door BCC op 20-12-2024 22:25 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.