Uw BitLocker-herstelsleutel zoeken - Microsoft Ondersteuning
Waar vind ik een BitLocker-herstelsleutel?
Er zijn verschillende plaatsen waar uw herstelsleutel zich kan bevinden, afhankelijk van de keuze die is gemaakt bij het activeren van BitLocker. Vouw elke sectie uit voor meer informatie:
Gekoppeld aan uw Microsoft-account
Als er een back-up is gemaakt van de BitLocker-herstelsleutel in uw Microsoft-account, volgt u deze stappen om deze op te halen:
Open vanaf een ander apparaat een webbrowser en ga naar
https://aka.ms/myrecoverykey
Meld u aan met uw Microsoft-account en zoek de sleutel-id:
Schermopname van de BitLocker-herstelsleutels voor een Microsoft-account.
De gerelateerde herstelsleutel gebruiken om het station te ontgrendelen
Notities:
Als het apparaat is ingesteld of als BitLocker is ingeschakeld door iemand anders, wordt de herstelsleutel mogelijk opgeslagen in het Microsoft-account van die persoon.
Vanaf Windows 11, versie 24H2, toont het BitLocker-herstelscherm een hint van het Microsoft-account dat is gekoppeld aan de herstelsleutel.
Gekoppeld aan uw werk- of schoolaccount
Als uw apparaat ooit is aangemeld bij een organisatie met een werk- of schoolaccount, kan de herstelsleutel worden opgeslagen in het account van die organisatie. Mogelijk hebt u er rechtstreeks toegang toe of moet u contact opnemen met de IT-ondersteuning voor die organisatie om toegang te krijgen tot uw herstelsleutel.
Open vanaf een ander apparaat een webbrowser en ga naar
https://aka.ms/aadrecoverykey
Aanmelden met uw werk- of schoolaccount
Selecteer Apparaten en vouw het apparaat uit waarvoor u de herstelsleutel moet ophalen
Schermopname van de BitLocker-herstelsleutels voor een werk- of schoolaccount.
Selecteer de optie BitLocker-sleutels weergeven
Zoek met behulp van de sleutel-id de gerelateerde herstelsleutel en gebruik deze om het station te ontgrendelen
Bij een afdruk
Mogelijk hebt u uw herstelsleutel afgedrukt toen BitLocker werd geactiveerd. Kijk waar u belangrijke documenten bewaart met betrekking tot uw apparaat.
In de volgende afdruk zijn bijvoorbeeld de sleutel-id en de relatieve herstelsleutel gemarkeerd:
Schermopname van de afdruk van de BitLocker-herstelsleutel.
Op een USB-flashstation
Sluit het USB-flashstation aan op het vergrendelde apparaat en volg de instructies. Als u de sleutel als tekstbestand op het flashstation hebt opgeslagen, gebruikt u een ander apparaat om het tekstbestand te lezen.
Wat gebeurt er als ik de herstelsleutel niet kan vinden?
Als uw apparaat wordt beheerd door een organisatie, neemt u contact op met uw IT-afdeling om de herstelsleutel op te halen.
Als u de BitLocker-herstelsleutel niet kunt vinden en geen wijzigingen ongedaan kunt maken waardoor deze nodig was, moet u uw apparaat opnieuw instellen met behulp van een van de Windows-herstelopties.
Tijdens het opnieuw instellen van uw apparaat worden al uw bestanden verwijderd.
nee
En tweede vraag; ik ben echt knijterdruk en geen zin/tijd om alles te herinstalleren. Kan een data herstel bedrijf er wellicht nog inkomen?
nee.
[
Voor 7% gewijzigd door
Marc H op 20-12-2024 20:22
]
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.